You are currently viewing بررسی و آموزش Tonkeeper Wallet

بررسی و آموزش Tonkeeper Wallet


محتوا

نمایش

کیف پول Tonkeeper چیست؟

Tonkeeper یک کیف پول ارز دیجیتال است که برای بلاک چین Toncoin (TON) طراحی شده و با آن ارتباط برقرار می کند. کیف پول مبتنی بر TON به شما امکان می دهد تا Toncoin و سایر توکن های پشتیبانی شده در بلاک چین TON را دریافت، ذخیره و مدیریت کنید.

پس از کیف پول اصلی تلگرام، Tonkeeper ساده ترین راه برای ذخیره، ارسال و دریافت Toncoin در شبکه TON است. Tonkeeper همچنین دارای یک مرورگر برای استفاده از پلتفرم های غیرمتمرکز (dApps) و staking است، مشابه سایر کیف پول های معروف مانند TrustWallet.

TonKeeper در حال حاضر (در زمان این مقاله) نقش مهمی در توسعه DeFi در شبکه TON با بیش از 25 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

ویژگی ها و عملکرد Tonkeeper

  • ارزهای دیجیتال را در بلاک چین TON مانند NatCoin، Hamster و سایر توکن ها دریافت و مدیریت کنید.
  • رابط کاربری روان و کاربردی همراه با امنیت بالا
  • از طریق مرورگر کیف پول، پلتفرم های مختلف غیرمتمرکز را متصل کرده و از آنها استفاده کنید.

کیف پول Tonkeeper در محیط های iOS، اندروید، وب و دسکتاپ کار می کند. همچنین به عنوان افزونه مرورگر برای کروم و فایرفاکس موجود است و با سرویس پیام رسان تلگرام ادغام می شود.

آموزش کار با کیف پول Tonkeeper

کیف پول Ton Keeper اگرچه رابط کاربری آسان و شهودی دارد، اما برای کار با این کیف پول باید با قسمت های مختلف آن آشنا شوید. در زیر ابتدا مراحل نصب را مورد بحث قرار می دهیم و سپس یک کیف پول همراه با نکات امنیتی با استفاده از پلتفرم های غیرمتمرکز و ایجاد کیف پول های متعدد در TonKeeper ایجاد می کنیم.

دانلود Ton Keeper Wallet

بهترین راه برای کیف پول Tenkeeper را دانلود کنید شما باید لینک های دانلود را مستقیما از وب سایت رسمی Tenkeeper دریافت کنید. وب سایت TenKeeper دارای لینک هایی برای دانلود TenKeeper از گوگل پلی، اپل اپ استور، نسخه دسکتاپ برای ویندوز، مک، لینوکس و همچنین افزونه های مرورگر آن است تا بتوانید بسته به نیاز دستگاه و سیستم عامل خود نسخه مناسب را دریافت کنید.

ابتدا کیف پول TenKeeper را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و یک آدرس جدید برای آن ایجاد کنید و از آن برای ذخیره و انتقال توکن ها و سایر توکن ها از این شبکه استفاده کنید.

یک کیف پول Tonkeeper بسازید

  • به محض باز کردن کیف پول Tonkeeper با دو گزینه یک کیف پول جدید ایجاد کنید و عبارت عبور بازیابی کیف پول قدیمی را وارد کنید چهره به چهره اگر از قبل یک کیف پول روی دکمه دارید یک کیف پول موجود را وارد کنید اگر می خواهید کیف پول جدیدی ایجاد کنید، روی دکمه کلیک کنید یک کیف پول جدید ایجاد کنید بازدید.
  • در این مرحله یک رمز 4 رقمی برای کیف پول خود انتخاب کنید. یک رمز عبور مناسب برای کیف پول خود انتخاب کنید و آن را در مکانی امن ذخیره کنید تا در صورت فراموشی از آن استفاده کنید.
  • تایید رمز عبور شما را به مرحله بعدی می برد.
  • پس از تایید رمز عبور، می توانید فعال کنید که اعلان کیف پول در صورت دریافت توکن یا NFT به سرعت مطلع شود.

اکنون وارد کیف پول شده اید و محیط اصلی برنامه به شما نشان داده می شود.

قبل از شروع هر کاری، بهتر است با فشار دادن دکمه پشتیبان گیری کیف پول و ذخیره آن در مکانی امن، شرایط بازیابی کیف پول خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که فقط با این رمز عبور می توانید کیف پول و دارایی خود را با هر دستگاه دیگری بازیابی کنید. پس آن رمز عبور 24 کلمه ای را روی کاغذ بنویسید، آن را به دیگران نشان ندهید و آن را در مکانی امن که فقط خودتان می دانید نگه دارید. طبق تصویر زیر مراحل را طی کنید و در مرحله چهارم کلماتی که شماره آنها را درخواست کرده اید وارد کنید تا کیف پول بداند که عبارت بازیابی را ذخیره کرده اید و به آن دسترسی داشته باشید.

آموزش کار با بخش های مختلف کیف پول Tonkeeper

در این صفحه کیف پول گزینه هایی برای واریز ارز دیجیتال، برداشت، تبدیل توکن به یکدیگر، مبادله و همچنین خرید مستقیم وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. موجودی رمز و توکن غیر سنتی (NFT) آدرس شما نیز در این صفحه قابل مشاهده است.

با نحوه واریز و برداشت ارز دیجیتال در Tonkeeper آشنا شوید

  • در پایین صفحه اصلی کیف پول تنکیپر گزینه های Send to remove و Recevie to واریز ارز دیجیتال در Tenkeeper را مشاهده می کنید. با انتخاب گزینه Send صفحه زیر به شما نمایش داده می شود که در صورت نیاز می توانید با وارد کردن آدرس گیرنده و نظر (Comment) برداشت خود را انجام دهید. علاوه بر این، برداشت ارزهای دیجیتال از کیف پول TenKeeper مستلزم پرداخت مقدار کمی توکن به عنوان کارمزد است. گزینه Scan همچنین به شما امکان می دهد کد QR آدرس کیف پول مورد نظر را اسکن کنید. می توانید از این روش برای واریز به Tonkeeper استفاده کنید.
  • برای واریز ارز دیجیتال به Tenkeeper خود کافی است روی گزینه Recevie کلیک کرده و آن را انتخاب کنید. سپس صفحه ای حاوی آدرس و کد QR کیف پول شما ظاهر می شود که می توانید آن را در اختیار سپرده گذار قرار دهید یا از صرافی برای واریز Toncoin به کیف پول Tonkeeper استفاده کنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در Tonkeeper

دو گزینه برای خرید و فروش ارز دیجیتال در Tone Keeper وجود دارد که معمولا در ایران امکان پذیر نیست. خرید مستقیم با کارت های بانکی از طریق خدمات متمرکز و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر از صرافی غیرمتمرکز STON (STON.fi). گزینه خرید با کارت بانکی از قسمت خرید و فروش موجود است اما کاربران ساکن ایران به دلیل محدودیت در استفاده از خدمات پرداخت بین المللی نمی توانند مستقیما از این قسمت استفاده کنند.

تبدیل ارزهای دیجیتال شبکه TON به یکدیگر نیز از تب Swap در دسترس است. در این قسمت کیف پول شما به صرافی غیرمتمرکز STON متصل می شود و می توانید توکن های مبتنی بر TON خود را به سایر ارزهای دیجیتال این شبکه تبدیل کنید. فراموش نکنید که تبدیل ارزهای دیجیتال در قسمت Swap مستلزم پرداخت هزینه ای به صورت ارز دیجیتال TON است.

چسباندن آموزش به Tonkeeper

با کلیک بر روی گزینه Stake گزینه هایی که زیرساخت لازم برای شرط بندی ارز دیجیتال TON را دارند نمایش داده می شوند. در حال حاضر خدمات Tonstakers، TON Whales و TON Nominators در این کیف پول موجود است که می توانید توکن های TON خود را برای مدتی قفل کنید و در صورت تمایل پاداش دریافت کنید.

چندین کیف پول در Tonkeeper ایجاد و بسازید

با کلیک کردن روی دکمه Wallet واقع در بالای صفحه، می‌توانید کیف پول‌های جدیدی را به برنامه Tone Keeper اضافه کنید و همه آنها را به‌صورت هم‌زمان مدیریت کنید. برای این کار باید روی دکمه افزودن کیف پول کلیک کنید و همان مراحل کیف پولی که قبلا توضیح داده شد را از ابتدا طی کنید.

معاملات را در Tone Keeper مشاهده کنید

با کلیک بر روی گزینه History در پایین صفحه می توانید سوابق تراکنش های خود را مشاهده کنید. اگر در گذشته ارز دیجیتال را از کیف پول خود برداشت کرده اید، در این قسمت نمایش داده می شود. همچنین می توانید توکن ها و NFT های دریافتی در کیف پول را از این قسمت مشاهده کنید.

آخرین کلمه

با توجه به تحریم های ایران و عدم توانایی کاربران ایرانی در استفاده از کیف پول اصلی تلگرام و بلاک چین TON، می توان گفت که کیف پول TONKeeper در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها برای ذخیره و انتقال دارایی ها است.

امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید
ما در سودپلاس با شما هستیم