You are currently viewing بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان

بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان


به گزارش بازار، اداره کل گمرکات صادرات بخشنامه جدیدی را با هدف تسریع و تسهیل تجارت خارجی و رفع موانع تولید و صادرات ابلاغ کرد که به شرح زیر است.
«به دنبال بخشنامه های شماره 173/151790 مورخ 07/07/88، 222888 مورخ 20/11/94 و 117/63209 مورخ 95/04/06 و مطابق با اجرای بند 3 پروتکل 802 جلسه 814. کمیته مدیریت ریسک استراتژیک گمرک و به منظور تسریع و تسهیل تجارت خارجی و رفع موانع تولید و کاهش هزینه های صادرکنندگان و افزایش رقابت پذیری صادرات کالاهای ایرانی، ماهیت صادرات محموله مربوطه توسط آن صادرکننده را تعیین می کند. در آن گمرک سابقه دارد و تئوری آزمایشگاهی قبلاً اتخاذ شده است و بر این اساس کالای اظهار شده به درستی اظهار می شود مشروط بر اینکه:
کالاهای صادراتی مشمول شرایط خاصی از قبیل اخذ مجوز، پرداخت حقوق صادراتی، مشتقات مایع نفت و گاز، مشمول دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صادرات از محل ورود موقت جهت فرآوری می باشد. ماده 51 قانون امور گمرکی و همچنین صادرات از محل ورود دائم برای دریافت حقوق ورودی (ماده 66 قانون امور گمرکی) با تشخیص و تایید مدیریت این گمرک. دفترخانه از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری نموده و با توجه به سابقه اقدام و شماره ویلا و تاریخ اظهارنامه مظنه به صورت سیستمی در اظهارنامه صادراتی درج شود و تئوری آزمایشگاه نیز اسکن گردد.
بدیهی است که نمونه برداری تصادفی و آزمایش تئوری آزمایشگاهی محموله های صادراتی مکرر در حیطه اختیارات مدیران گمرک است که می توان از آن برای اجرای مدیریت ریسک استفاده کرد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)