You are currently viewing با این نقشه جذاب / راهنمای کامل استفاده از مترو ترکیه، استانبول را ارزان بگردید

با این نقشه جذاب / راهنمای کامل استفاده از مترو ترکیه، استانبول را ارزان بگردید


اگر قصد سفر به استانبول ترکیه را دارید، استفاده از مترو بهترین راه ارزان را برای سفر و تفریح ​​در این شهر فراهم می کند. برای سفر با مترو باید کارت استانبول تهیه کنید و با این کارت اعتباری بلیط مترو را بپردازید.

متروی استانبول یکی از قدیمی ترین خطوط مترو در جهان است که بیش از یک قرن است که ساخته شده است. اگر برای اولین بار در ترکیه به استانبول می روید، باید به شما بگوییم که قیمت تاکسی در این شهر پر جنب و جوش و مدرن بسیار بالاست و وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تراموا گزینه های بهتری برای سفر در این شهر هستند. چرا برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود بهتر است از بدو ورود به این شهر یک «نقشه استانبول» تهیه کنید و با دانلود نقشه مترو استانبول، مقاصد مورد نظر خود را با ایستگاه های مترو هماهنگ کنید و کمترین قیمت را در این شهر .دسترسی به جاذبه های تفریحی و مراکز خرید.

خطوط مترو در استانبول

متروی استانبول در حال حاضر دارای 8 خط مختلف است که از این تعداد تنها 7 خط با بیش از 80 ایستگاه در مناطق مختلف این شهر بزرگ در حال فعالیت هستند تا مسافران بدون معطلی به مقصد برسند. متروی مارمارا استانبول در حال حاضر همه روزه از ساعت 6 صبح تا 12 شب کار می کند و مسافران را بدون توقف جابه جا می کند. خطوط نقشه مترو استانبول به زبان فارسی در رنگ های قرمز، زرد، قهوه ای، سبز، آبی، صورتی، بنفش و طلایی نشان داده شده است و مسیرها و ایستگاه های هر یک از این خطوط با یکدیگر متفاوت است و مسافران باید با توجه به هدف خود انتخاب کنند. و جایی که هستند، یک خط مشخص را سوار کنید.

خط M1a Yenikapı

خط M1a Yenikapı فرودگاه آتاتورک یکی از خطوط اصلی و مهم مترو استانبول است که دسترسی مسافران فرودگاه آتاتورک به مرکز شهر را تسهیل می کند. این خط از مرکز حمل و نقل ریلی Yenikapı در سمت اروپایی شروع می شود و مسافران را به میدان تقسیم و مراکز خرید نزدیک فرودگاه می برد.

ایستگاه های خط M1a

ینی کاپی، آکسارای، امنیت، فاتح، توپکاپی، اولو باتلی، بایرام پاشا، مال تپه، سگمال سیلار، کوکاتپه، اوتوگار، ترزی دیر، داوود پاشا، مرتر، زیتین بورنو، باکرکوی، بوچلی ولر، آتاکوی، شیرینول، ینی بوسنا، DTM، فرودگاه آتاتورک، اسنلر، مندرس، اوسیو زلو، میدان بیگسیلار، کرازلی.

خط M2 Yenikapı – Hacıosman

خط مترو استانبول m2 از مرکز حمل و نقل قسمت اروپایی این شهر شروع می شود و دسترسی به مهم ترین مراکز تجاری شهر مانند تقسیم، لونت و مسلک را فراهم می کند. خط M2 یک خط مستقیم است که جنوب را به شمال شهر استانبول متصل می کند و گردشگران داخلی یا خارجی از آن برای دسترسی بهتر به مراکز خرید استانبول مانند Cevahir و Istinye Park استفاده می کنند.

ایستگاه های خط M2

داروشافاکا، هاسیوسم، آتاتورک صنعتی، ایاز آقا، سیران تپه، محله صنعتی، لونت 4، لونت، گایر تپه، شیشلی مسیدیه کوی، آقای. عثمان، پارتیشن، شیشانه، استواری، ووزنه سیلر، ینی کاپی.

خط M3 Kirazlı – المپیک – باشاکشهیر

این خط مترو به مسافران این امکان را می دهد که از منطقه باشاکشهیر، یکی از حومه های استانبول، به مرکز شهر بروند. در نقشه مترو استانبول 2023، این خط مترو دارای 11 ایستگاه است که بیشتر مورد استفاده مسافران محلی است و برای گردشگران اهمیت چندانی ندارد. با این حال می توانید از این خط برای دسترسی به مراکز خرید مانند Bagcilar و ورزشگاه المپیک نیز استفاده کنید.

ایستگاه های خطوط M3

المپیک، محله زیاگوکالپ، کرازلی، ینی محله، خلیج محمود، ایستوک، صنعت ایکیتلی، تماس با تورگوت مستقیم، سایت ها، خانه بشاک، مترو کنت.

خط M4 Kadıköy

خط مترو فرودگاه سابیها گوکچن به عنوان یکی از مهم ترین وسایل حمل و نقل در بخش آسیایی استانبول شناخته می شود. این خط دسترسی به مرکز شهر و مناطق معروف گردشگری مانند بیازیت، سلطان احمد و همچنین مراکز خرید معروف خیابان آکسارای را از طریق مترو مارمارای فراهم می کند.

ایستگاه های خطوط M4

توشانت تپه، پندیک، عدنان، کارتال، سوگانلیک، آستانه آدلیه، اسکنت، گلسویو، خزروی، مال تپه، کوچوک یالی، بستانسی، کوزیاتاکی، ینی صحرا، گوزتپه، اونالان، ایسیبادم، ایریلیک چسمه سی، کاداکوی.

خط M5 Üsküdar

خط مترو Chakme Koi عموماً توسط مردم محلی استفاده می شود و هیچ نقطه گردشگری معروفی در این خط وجود ندارد. اما از طریق این خط می توانید به مرکز خرید کاپیتول و هتل های تجاری در منطقه عمرانیه دسترسی داشته باشید.

ایستگاه های خط M5

چکمه کوی تماس نسیپ دودولو لیسه امام خطیب آلتین شهید احلام اولکویو فندک بازار عمرانیه بولگر لو کیسیک لی آلتونی زاده بیگلر باشی فیستیکاگاچی اسکودار.

خط M6 Levent

این خط مترو در واقع یکی از خطوط جدید متروی استانبول محسوب می شود که طرح توسعه خط M2 است و خط لونت نام دارد. این خط دسترسی به دانشگاه باغازیچی و مناطقی مانند اتیلر را فراهم می کند. (ایستگاه های خط M6: Hisarosto، Etiler، Niseptie، Lunet.)

خط M7 Mecidiyekoy:

خط مترو Mahmutbey این خط مترو از Mecidiyekoy شروع می شود و تا منطقه معروف و قدیمی Mahmutbey در قسمت غربی استانبول امتداد می یابد. این خط دسترسی به حومه شهر و برخی از هتل های تجاری بزرگ استانبول را برای گردشگران فراهم می کند. (خط M7: یلدیز، فولیا، مجیدیه کوی، چگالایان، کیت هانه، علی بی کوی.)

Khet M11 Gayrettepe

خط فرودگاه استانبول که هنوز در حال ساخت است یکی از 8 خط متروی استانبول است که هنوز به بهره برداری نرسیده است.

شماره خط مترو

رنگ خط

تعداد ایستگاه ها

جهت

برنامه های کاربردی

M1a

قرمز

23

آکسارای – فرودگاه آتاتورک

دسترسی به فرودگاه و مراکز شهر

M2

سبز

16

ینی کپی – حاجی عثمان

دسترسی به مراکز خرید و مناطق مهم

M3

فرزند پسر

11

کرازلی – بساک شهیر

استفاده محلی و دسترسی به مراکز خرید

M4

رنگ صورتی

19

Kadaköy – Kartal

دسترسی به فرودگاه و مراکز خرید

M5

رنگ بنفش

16

Uskudar – چه کسی چکمه می کند

دسترسی به مناطق تجاری و هتل های تجاری

M6

طلایی

4

لونت – هیساروستو

دسترسی به دانشگاه و مراکز خرید

M7

رنگ قهوه ای

6

مجیدی کی – محمود ب

استفاده محلی و دسترسی به هتل های تجاری

M11

رنگ زرد

فرودگاه جدید استانبول

دسترسی به فرودگاه

انواع بلیط مترو استانبول

برای دانلود نقشه مترو استانبول با کیفیت بالا می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید و به راحتی بهترین ایستگاه مترو را برای سوار شدن انتخاب کنید، این نقشه را در موبایل خود ذخیره کرده و به مقصد مورد نظر خود حرکت کنید. اگر قصد دارید کمتر از 48 ساعت در شهر استانبول بمانید، بهترین کار به جای خرید استانبول کارت، خرید بلیط یک طرفه یا چند طرفه مترو استانبول است که می توانید آن را از ایستگاه های مترو خریداری کنید. با ارائه نقدی و بدون نیاز به کارت بانکی.

اما اگر قصد دارید بیش از دو روز در این شهر بمانید و می خواهید در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید، کارت استانبول بهترین گزینه برای شماست که با آن می توانید از مترو، اتوبوس و تراموا استفاده کنید. استانبول کارت یک کارت اعتباری است که با استفاده از آن می توان از تمام وسایل حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کرد و باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

قیمت بلیط مترو استانبول

برای خرید استانبول کارت باید حداقل برای 5 سفر مترو آن را شارژ کنید. با مبلغ 50 لیر ترکیه. این کارت در سایر وسایل نقلیه عمومی استانبول مانند مترو، اتوبوس، تراموا و سایر وسایل نقلیه عمومی قابل استفاده است. به استثنای تاکسی بلیط مترو استانبول به صورت 1 تا 10 بلیت در ایستگاه های مترو این شهر به فروش می رسد که مسافران می توانند برای سوار شدن به مترو از آن استفاده کنند. همچنین کارت استقبال استانبول یکی از گزینه های استفاده گردشگران از امکانات عمومی استانبول است که با قیمتی بین 40 تا 90 یورو در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

نوع کارت مترو

تعداد سفرها

قیمت به لیر ترکیه

مسافرت رفتن

1

15

دو سفر

2

25

سه سفر

3

32

پنج سفر

5

48

ده سفر

10

88

نحوه خرید بلیط مترو استانبول

برای دریافت نقشه مترو استانبول می توانید به باجه های بلیط در ایستگاه های مترو مراجعه کنید و با دانلود نقشه مترو استانبول از موقعیت دقیق این ایستگاه ها مطلع شوید و یا به وب سایت های مختلفی که این نقشه ها را به صورت آنلاین نقشه مترو را ارائه می دهند. برای خرید بلیط از این سایت ها باید مستر کارت یا ویزا کارت داشته باشید. قیمت خرید استانبول کارت در حال حاضر یعنی در سال 2023 10 لیر ترکیه است که برای 5 سفر مترو باید آن را شارژ کنید. 50 لیر ترکیه. هر بار که از کارت مترو استفاده می کنید، حداقل 15 پوند از موجودی کارت شما باید روی کارت باقی بماند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)