You are currently viewing بازوی جدید رئیسی/بیمه این مردم قطع شد!

بازوی جدید رئیسی/بیمه این مردم قطع شد!


سندیکای کارگران ساختمانی در کشور دو سال است که حل نشده و سندیکاها به نوعی از بین رفته اند. در دوره های قبل حدود یک میلیون بیمه شده در ساختمان داشتیم که متاسفانه تمام آن پس انداز و تلاش برای بیمه کارگران ساختمانی از بین رفته است. در حال حاضر تعداد بیمه شدگان ساخت و ساز کمتر از 600 هزار نفر است.

وی بیان کرد: چهار سال است که در مجلس هستیم و نتیجه این وضعیت اصلاح بیمه سازندگان و افزایش 25 درصدی عوارض ساختمان بود. هرچند انتقاداتی به این مصوبه وارد است، اما سعی کردیم اصلاحیه ماده 5 بیمه کارگران ساختمانی را اجرایی کنیم. مشکل اینجاست که بی تفاوتی وزیر کار، معاونت روابط کار وی و رئیس سازمان بیمه گر نسبت به کارگران ساختمانی و اتحادیه های کارگری مشهود است. این بی توجهی به کارگرانی که کارشان سخت و زیان آور و یکی از خطرناک ترین آنهاست، ظلمی مضاعف است.

شوکت بیان کرد: رئیس جمهور بر حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرده و دستور رفع این مشکل را داده است اما اقدامی که تاکنون انجام شده نوعی لبیک به دستور ایشان است. نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه کاملاً بر خلاف دستور آنها عمل کردند و همه چیز را نابود کردند. نزدیک به 500 هزار خانواده منتظر بیمه هستند و من هیچ نتیجه مثبتی ندیده ام. ما از عملکرد وزارت کار و تامین اجتماعی کاملا ناراضی هستیم.

وی درباره تحقیق و تفحص جدید مجلس از بیمه کارگران ساختمانی گفت: ببینید برخی از نمایندگان به دنبال محدود کردن منابع بیمه کارگران ساختمانی بوده‌اند اما خوشبختانه کمیته رفاه اجازه این کار را نداده است.

شوکت تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی از سال 52 تاکنون 8 تا 16 درصد پول قراردادهای ساختمانی را دریافت کرده اما این پول را برای بیمه کارگران ساختمانی هزینه نکرده است. علاوه بر این، این سازمان مبلغ دیگری را به جای عوارض ساخت دریافت کرد که تاکنون به 25 درصد پروانه ساختمانی رسیده است.

وی تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که این اعتبارات به طور مساوی دریافت شود و در مجلس جدید این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. یعنی دریافتی تامین اجتماعی از محل قراردادها با آن 25 درصدی که از عوارض ساخت می گیرد، آن دو را با هم ترکیب کرده و در یک جا ذخیره کند. در این صورت منابع خوبی برای بیمه کارگران ساختمانی خواهیم داشت. اکنون این دو منبع با هم ترکیب نشده و سازمان تامین اجتماعی مسئولیتی در قبال هزینه این منابع ندارد.

منبع: Deck

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)