You are currently viewing بازاریابی ایمیلی چیست؟  |  مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی چیست؟ | مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی


امروزه یکی از موثرترین روش های جذب مشتری می باشد بازاریابی ایمیلی و. بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق ایمیل مارکتینگ می تواند راهی سریع، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی با تشویق بازدیدهای مکرر از وب سایت باشد. در واقع بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که پیام های هدفمند و شخصی سازی شده را برای مشتریان خود ایجاد و ارسال کنید. برای این منظور در این مقاله شما را با آن آشنا می کنیم اهمیت بازاریابی ایمیلی و همچنین مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی بیایید با هم آشنا شویم امیدوارم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های صاف، افقی و نامحدود برای وردپرس

بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ نوعی ترفند است که به کمک آن می توانید از طریق ایمیل ارتباط بهتر و موثرتری با مشتریان خود داشته باشید. بازاریابی ایمیلی زمانی استفاده می شود که کسب و کارها محصولات و خدمات خود را از طریق ایمیل تبلیغ می کنند. این یک نوع بازاریابی مستقیم است، به این معنی که شما می توانید بدون هیچ واسطه ای با مشتری ارتباط برقرار کنید. شما می توانید از بازاریابی ایمیلی برای اهداف مختلفی مانند: ارسال ایمیل اعلان در مورد محصولات تخفیف خورده، ارسال خبرنامه به مشتریان، دریافت نظرات مشتریان، ارسال فاکتور و غیره استفاده کنید. در واقع، شما می توانید از بازاریابی ایمیلی برای اطلاع رسانی به مخاطبان، افزایش فروش و ایجاد جامعه ای پیرامون برند خود مانند یک خبرنامه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین افزونه های ایمیل وردپرس

مزایای بازاریابی ایمیلی

ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی یک کار بسیار ساده است که هر نوع کسب و کاری می تواند از آن برای رشد وب سایت خود استفاده کند. می توان گفت ایمیل مارکتینگ یکی از ارزان ترین روش های تبلیغات گسترده محصولات و خدمات است که هرکسی می تواند از آن بهره مند شود. بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که ایمیل های خودکار را برای ارسال به مشتریان برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: تنظیمات خواندن آموزش وردپرس

مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که خدمات خود را با یک کلیک به میلیون ها نفر ارسال کنید. ایمیل مارکتینگ مانند هر پلتفرم دیگری مزایا و معایب خود را دارد. اگر از آن درست استفاده کنید، قطعا درآمد بیشتری خواهید داشت و در صورت استفاده نادرست، ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی آشنا کنیم.

مزایای ایمیل مارکتینگ:

– در دسترس: بازاریابی ایمیلی بسیار ارزان تر از سایر روش های بازاریابی است. در واقع برای تبلیغات، چاپ و … نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

– مشتریان هدف: فقط افرادی که برای دریافت ایمیل های شما شرکت می کنند به لیست ایمیل مارکتینگ شما ملحق می شوند. بنابراین، مشتریانی که قطعا از محصولات و خدمات شما راضی هستند، مشترک ایمیل مارکتینگ شما می شوند که باعث می شود مشتریان هدف بیشتری داشته باشید.

– طراحی انعطاف پذیر: می توانید متن ساده، گرافیک یا فایل را به عنوان پیوست برای مشتریان ارسال کنید. با استفاده از طرح های مختلف می توانید برند خود را بهتر به کاربران نشان دهید.

– شخصی سازی و تقسیم بندی: با بازاریابی ایمیلی می توانید پیام های خود را شخصی سازی کنید. شما همچنین می توانید لیست بازاریابی خود را به گونه ای تقسیم بندی کنید که مشتریان پیام هایی را از شما دریافت کنند که مورد علاقه آنها است و به افزایش تعامل آنها با شما کمک می کند.

– اشتراک گذاری: بازاریابی ایمیلی به مشتریان شما این امکان را می دهد که محتوای ایمیل شما را در دیگر پلتفرم های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

– افزایش فروش: اگر محصول جدیدی را در سایت خود قرار داده اید و یا اگر برای محصولات خود تخفیف داده اید، می توانید به مشتریان خود اطلاع دهید. همچنین می‌توانید لینک زیر آگهی را برای مشتریان ارسال کنید تا بتوانند روی آن کلیک کنند تا به صفحه خاصی بروند.

– قرار دادم: برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ نیازی به برنامه نویسی ندارید زیرا هر کسی که توانایی خاصی دارد می تواند با کمترین زمان و هزینه یک سیستم بازاریابی ایمیلی را برای سایت خود راه اندازی کند.

– تنظیمات قدرتمند: اگر مشتریان شما می‌خواهند ارتباطات متفاوتی از شما دریافت کنند، می‌توانند تنظیمات برگزیده خود را به‌روزرسانی کنند، یا اگر احساس کنند دیگر نمی‌خواهند ارتباطات ایمیلی از شما دریافت کنند، می‌توانند اشتراک خود را لغو کنند.

– سازگار با محیط زیست: بازاریابی ایمیلی نیازی به چاپ و ارسال ندارد، بنابراین به محیط زیست آسیب نمی رساند.

– بازاریابی در زمان واقعی: شما می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ به صورت بلادرنگ با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید با استفاده از روش های مختلف مانند: نحوه فعالیت کاربر در سایت، خریدهای اخیر، افزودن به سبد خرید و … با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

– شخصی سازی: می توانید مشتریان خود را دسته بندی کنید و برای هر دسته ایمیل های متفاوت و خاصی ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار ایمیل مارکتینگ بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ در ایران چیست؟

معایب بازاریابی ایمیلی:

– هرزنامه ها: یکی از چیزهای آزاردهنده ای که می تواند مشتریان شما را آزار دهد، ایمیل های اسپم هستند. به طور کلی، اگر به طور هدفمند به مشتریان خود ایمیل ارسال نکنید، ممکن است مشتری ایمیل شما را حذف کند یا اشتراک را لغو کند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که بازاریابی ایمیلی شما با قوانین حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها مطابقت دارد و به درستی برای افرادی که می خواهند آن را دریافت کنند، هدف قرار می گیرد.

– ایمیل های از دست رفته: ایمیل هایی که طراحی ضعیفی دارند یا از کلمات کلیدی خاص یا کاراکترهای هرزنامه در موضوع یا محتوای ایمیل استفاده می کنند ممکن است توسط نرم افزار فیلتر شده و برای مشتریان شما ارسال نشود. از طرفی باید آدرس ایمیل مشتریان خود را دائما به روز کنید زیرا اگر آدرس ایمیل مشتری تغییر کرده باشد ایمیل شما به آنها نمی رسد.

مسائل طراحی: ایمیل شما باید به گونه ای طراحی شود که بتوان آن را در تمامی دستگاه های مختلف مانند: دسکتاپ، تبلت و موبایل به بهترین شکل مشاهده کرد.

– مشکلات اندازه فایل: فایل ها باید به اندازه کافی کوچک باشند تا سریع دانلود شوند. اگر فایل های شما بزرگ هستند، ممکن است دانلود از مشتری زمان زیادی طول بکشد و باعث ناراحتی مشتری شود.

بیشتر بخوانید: افزونه Mailster با افزونه Mailster Newsletter ایمیل های انبوه برای اعضای سایت ارسال کنید

چالش های بازاریابی ایمیلی

ایجاد محتوا برای استفاده در خبرنامه کار زیادی می طلبد. علاوه بر زمانی که برای تولید محتوا در وب سایت خود صرف می کنید، اگر می خواهید در فواصل زمانی معین برای کاربران خود خبرنامه ارسال کنید، باید محتوای مفیدی برای مخاطبان خود داشته باشید و این خود یک چالش است.

اگر محتوای خبرنامه ای که ارسال می کنید مورد توجه مخاطبان نباشد، یا اصلا ایمیل شما را نمی بینند یا به طور کامل عضویت خبرنامه را لغو می کنند. یادداشت مهم: مخاطبان خود را با محتوایی که دوست ندارند یا قبلا دیده اند، آزار ندهید.

به نظر می رسد زمان آن رسیده است که نحوه ایجاد یک خبرنامه مناسب را بررسی کنیم.

چگونه یک خبرنامه (مناسب) بسازیم؟

اول: با چیزی که مهم است شروع کنید

اکثر مردم وقت یا حوصله خواندن کل خبرنامه شما را ندارند. به همین دلیل لازم است از چیزی شروع کنید که مخاطب واقعاً دوست دارد درباره آن بداند، همچنین می توانید محتوایی را انتخاب کنید که فکر می کنید توجه مخاطب را جلب کند و علاقه او را به خواندن بقیه خبرنامه افزایش دهد.

دوم: با عنوان مناسب برای بولتن ها استفاده کنید

اینکه آیا مخاطبان شما خبرنامه شما را باز خواهند کرد یا نه تا حد زیادی به عنوان خبرنامه شما بستگی دارد. با استفاده از سرویس MailChimp می توانید از نرخ باز شدن خبرنامه ها با عناوین مختلف مطلع شوید. بنابراین فکر کردن و آزمایش با سرفصل هایی که با مخاطبان شما طنین انداز می شود، ارزشمند است.

سوم: وضوح و تمرکز

مطمئن شوید که طرح خبرنامه مرتبط و جذاب است. خبرنامه باید برای کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می کنند خوب به نظر برسد. مکان های مناسبی را در نظر بگیرید که کاربر بتواند پس از مطالعه بخشی از خبرنامه (برای خرید یک محصول یا خواندن مقاله یا موارد دیگر) از طریق پیوند به وب سایت شما دسترسی داشته باشد.

چهارم: لحن خبرنامه

کاربرانی که در خبرنامه شما مشترک شده اند به محصولات و مقالات شما علاقه مند هستند. لحن شما در خبرنامه نیز همینطور است دوستانه و صمیمی خشک و مهم نباشید. حتی خبرنامه نیز باید باعث شود که مخاطبان نسبت به وب سایت و محصولات شما مشتاق تر شوند. چیزی را در ذهن آنها قرار می دهید که دیگران از آن اطلاعی ندارند. بگذارید مخاطبان شما آن را احساس کنند خاص هستند (که البته برای شما یکسان است)

پنجم: خبرنامه محتوای بصری نیز داشته باشد

اگر فقط از متن در خبرنامه استفاده کنید، خسته کننده خواهد بود. استفاده از تصاویر در خبرنامه باعث جذابیت و خواندن بیشتر آن می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه سفارشی سازی ایمیل های ارسال شده در ووکامرس

نحوه اضافه کردن اشتراک ایمیل در وردپرس بهترین افزونه ها برای افزودن اشتراک ایمیل به وردپرس

نحوه ایجاد خبرنامه در وردپرس

نتیجه

امروزه یکی از ساده ترین و ارزان ترین ترفندهایی که می توانید برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید، استفاده از ایمیل مارکتینگ است. در این مقاله مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ را در اختیار شما قرار داده ایم. امیدوارم از این مقاله راضی بوده باشید. اگر به افزونه های ایمیل مارکتینگ نیاز دارید، می توانید به دسته بندی بروید خبرنامه و پلاگین های بازاریابی ما را ملاقات کنید

منبع: nibusinessinfo