You are currently viewing این افراد باید منتظر پاداش / وعده جذاب برای مردم باشند

این افراد باید منتظر پاداش / وعده جذاب برای مردم باشند


سال گذشته مشترکین پرهزینه واجد شرایط دریافت پاداش بودند و امسال سازمان توانیر در نظر دارد به مشترکین پرهزینه پاداش دهد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشترکانی که تابستان امسال نسبت به سال گذشته مصرف برق خود را کاهش دهند، علاوه بر دریافت پاداش در قبوض و قبض رایگان برق، جوایز مختلفی از جمله خودرو و لوازم خانگی را نیز دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رهبی مشهدی در نشست خبری گفت: مراحل توزیع جوایز به قید قرعه انجام می شود و اطلاع رسانی در این زمینه با عنوان کمپین با انرژی هفته آینده اعلام می شود.

وی با بیان اینکه نرخ ها در سال جاری تغییر نمی کند، گفت: مشترکانی که مصرفشان زیر مدل باشد، قبض یارانه ای و بالای مدل قبض پلکانی برق دریافت می کنند.

مصرف برق در کشور دیروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از هشت هزار مگاوات افزایش یافت.

این روزها اگرچه در برخی نقاط کشور همچنان شاهد بارش باران هستیم و انتظار نمی رود وضعیت مصرف برق افزایش یابد، اما بر اساس آخرین آمار شرکت مدیریت شبکه برق ایران، وضعیت مصرف برق با رشد همراه است.

بر این اساس حجم مصرف برق در ساعات 14 و 16 دیروز به 47 هزار و 718 مگاوات رسید. این در حالی است که این رقم در سال گذشته در همین زمان 38 هزار و 885 مگاوات بود که بیش از هشت هزار مگاوات افزایش داشت.

همچنین مصرف برق شبانه در کشور بیش از هفت هزار مگاوات افزایش یافته است. در ساعت 19:28 شب گذشته مصرف برق به 48 هزار و 653 مگاوات رسید. این در حالی است که سال گذشته در مدت مشابه مصرف 41 هزار و 466 مگاوات بوده که رشد بیش از هفت هزار مگاواتی را نشان می دهد.

بخش صنعت کشور روز گذشته 6500 مگاوات برق مصرف کرد که در ساعت 19:28 به 6274 مگاوات رسید.

دیشب و به صورت شبانه روزی 4.26 مگاوات تولید برق در کشور توسط RES تامین شد.

طبق آمار رسمی امسال در فصول گرم سال کمبود نزدیک به 12000 مگاوات برق پیش بینی می شود. رقمی که دولت باید مانند سال های گذشته با قطع برق صنایع آن را مدیریت کند. برخی کارشناسان معتقدند ارقام نترازی بیش از آنچه دولت اعلام کرده است، است و با وجود وعده وزارت نیرو برای افزایش ظرفیت تولید برق، وضعیت نه تنها بهتر نشده، بلکه بدتر هم شده است.

هاشم اورعی، استاد دانشگاه صنعتی شریف درباره عدم تعادل برق امسال می گوید: وضعیت نه رو به بهبود است و نه ثابت می ماند، اما وضعیت بدتر می شود. پارسال گفته شد 12000 مگاوات عدم تعادل داریم که البته من می گویم کسری، نه عدم تعادل. زیرا آنچه تاکنون مشکل برق کشور بوده، کمبود است و کلمه عدم تعهد از بار منفی آن کم نخواهد کرد. امسال در مورد 5-6 هزار مگاوات علاوه بر اعداد سال گذشته صحبت می کنیم، یعنی از 12 هزار مگاوات به 17-18 هزار مگاوات می رسیم.

وی افزود: در نتیجه مشکلات برق امسال بیشتر از سال گذشته خواهد بود و این شرایط تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. به عبارت دیگر، مشکل ما فقط ناهماهنگی نیست، مشکل ما ناهماهنگی فزاینده است. یعنی اندازه کسری نه کاهش می یابد و نه ثابت می ماند، بلکه هر سال نسبت به سال قبل افزایش می یابد.

منبع:

ایسنا

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)