You are currently viewing این احتمال وجود دارد که خانواده آیفون 16 دکمه های فیزیکی نداشته باشند

این احتمال وجود دارد که خانواده آیفون 16 دکمه های فیزیکی نداشته باشند


شایعات حاکی از آن است که اپل می خواهد دکمه های فیزیکی را با دکمه های لمسی در سری آیفون 16 جایگزین کند.

آیفون 16 هیچ دکمه فیزیکی نخواهد داشت!

البته این اولین باری نیست که اپل سعی می کند دکمه های فیزیکی گوشی های خود را حذف کند. سال گذشته شایعه شد که اپل قصد دارد این تغییر را در خانواده آیفون 15 پیاده کند اما ظاهراً به دلیل مشکلات تولید در ماه های منتهی به معرفی این محصول، این راه حل اجرایی نشد.

دکمه های فیزیکی آیفون 15 پرو مکس

گزارش زنجیره تامین امروز منتشر شده توسط اکونومیک دیلی نیوز نشان می دهد که اپل سفارشی برای مهندسی دقیق در زمینه نیمه هادی ها داده است. این گزارش مربوط به عرضه سری آیفون 16 با دکمه های لمسی است و حاوی اطلاعاتی درباره ماژولی است که جایگزین دکمه های فیزیکی دو طرف گوشی می شود. دو موتور لمسی نیز در هر طرف برای ارائه بازخورد لمسی قرار داده شده است.

در این گزارش اشاره شده است که:

اپل به حداقل دو ماژول سیستم نیاز دارد تا اجزای لازم مانند دکمه‌های لمسی و موتورهای لمسی را برای جایگزینی دکمه‌های فیزیکی صدا و پاور که سال‌ها در گوشی‌های خود استفاده می‌کرده، با هم ترکیب کند. ماژول های مورد بحث منحصرا توسط Sun Moon Light Investment Control تولید می شوند.

البته همیشه بهتر است این گونه اخبار را با کمی شک بررسی کنید. از آنجایی که هیچ گزارش دیگری مبنی بر استفاده اپل از دکمه های لمسی در سری آیفون 16 وجود ندارد، حتی ممکن است که اپل واقعاً این دکمه ها را سفارش داده باشد، اما آنها قصد استفاده از آنها را در سری بعدی گوشی ها ندارند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا حذف دکمه های فیزیکی را یک قدم رو به جلو می دانید یا این خبر خاطره تلخ آیفون 7 و حذف جک هدفون را بازگرداند؟