You are currently viewing ایلان ماسک ممکن است ورود محصولات اپل را به تسلا ممنوع کند

ایلان ماسک ممکن است ورود محصولات اپل را به تسلا ممنوع کند


ایلان ماسک، رئیس تسلا، اسپیس ایکس و نورالینک در پستی در شبکه اجتماعی X اشاره کرد که اگر ادغام مدل هوش مصنوعی Open AI در محصولات اپل، استفاده از تمامی دستگاه های اپل در شرکت های خود نهایی می شود ممنوع من آن را انجام خواهم داد. WWDC 2024 که اخیرا اتفاق افتاد، با اخباری در مورد رویکرد اپل به هوش مصنوعی همراه بود. اما به نظر می رسد که ایلان ماسک از همکاری اپل با Open AI اصلا راضی نیست و قصد دارد به هر نحوی که شده این ناراحتی را ابراز کند.

ایلان ماسک همکاری اپل و Open AI را یک خطر امنیتی می داند

او نه تنها معتقد است که ترکیب سیستم عامل اپل با OpenAI یک خطر این “امنیت” است، اما حتی اجباری می کند که هر کسی که یکی از محصولات اپل را به شرکت ماسک می آورد باید دستگاه خود را هنگام ورود چک کند.

اپل در رابطه با ویژگی های تحت عنوان “هوش اپل“آنها تاکید می کنند که در حالی که ادغام ChatGPT با سیستم عامل های تبلت، تلفن هوشمند و لپ تاپ به کاربران در انجام کارهای روزمره مانند ایجاد محتوا و تصاویر کمک می کند، آدرس IP کاربران “مخفی” است و OpenAI هیچ درخواست کاربر را ذخیره نمی کند.

با این حال، اپل اضافه کرد که اگر یکی از کاربران اپل تصمیم بگیرد حساب خود را به OpenAI و ChatGPT پیوند دهد، سیاست‌های استفاده از داده ChatGPT اعمال خواهد شد. اپل همچنین گفت که ویژگی های پیچیده تر “هوش اپلیا به طور خلاصه باید از هوش مصنوعی هایی که بار محاسباتی بالاتری دارند برای پردازش استفاده کرد سرورها این شرکت ارسال خواهد شد. اما برای اطمینان از حریم خصوصی کاربران، اپل به کارشناسان و برنامه نویسان مستقل اجازه می دهد تا کدهای این شرکت را برای سرورهایش بررسی و بررسی کنند.

نظرات اولیه ماسک آنها در مورد هوش مصنوعی بسیار پر سر و صدا هستند و او معتقد است که ادغام خدمات Open AI در محصولات اپل یک “شکاف امنیتی غیرقابل قبول” ایجاد می کند. به گفته ایلان ماسک، این مشکل آنقدر جدی است که او قصد دارد تا زمان ورود محصولات اپل به شرکت‌های تحت مدیریت او از جمله تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و … برای ممنوعیت استفاده از محصولات کوپرتینویی بازدیدکنندگان باید هنگام ورود گوشی‌های خود را چک کرده و سپس در قفس فارادی نگهداری کنند.

مالک تسلا محصولات اپل را جاسوس افزار می داند!

موج بعدی نظرات ایلان ماسک حدود یک ساعت پس از پست X تیم کوک منتشر شد. کوک در پست خود به جزئیاتی در مورد هوش مصنوعی اشاره کرد و ماسک در واکنش به آن محصولات اپل را “جاسوس افزار ترسناک” نامید. درک شده من کردم

وی در ادامه اظهارات تند مالک تسلا درباره اپل، از اتکای این شرکت به هوش مصنوعی Open در رابطه با حریم خصوصی کاربران انتقاد کرد و گفت:

این ادعا که اپل نمی تواند هوش مصنوعی خود را توسعه دهد اما می تواند از داده های شما در برابر هوش مصنوعی باز محافظت کند کاملاً پوچ است.

اپل هیچ ایده ای ندارد پس از دادن داده های شما به Open AI چه اتفاقی می افتد.

البته ماسک تنها منتقد اپل و Open AI نیست، نهادهای دیگری مانند اتحادیه اروپا نیز نگرانی های مشابهی را ابراز کرده اند. یکی از نگرانی‌های مهم در میان برخی از شرکت‌های آلمانی که توسط مدرسه بین‌المللی مدیریت (ISM) مورد بررسی قرار گرفته‌اند این است که هنگام کار با داده‌های حساس به پروتکل‌های هوش مصنوعی اعتماد ندارند. در حالی که مقامات ایتالیایی حفاظت از داده ها در ژانویه هشدار دادند که ChatGPT برخلاف قوانین حفاظت از داده ها عمل می کند.

سیاست حفظ حریم خصوصی OpenAI اشاره می کند که اطلاعات شخصی کاربران ممکن است در سناریوهای مختلف با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شود. همچنین اشاره می کند که شرکت ممکن است “اطلاعات شخصی را جمع آوری یا از بین ببرد.”

نظر شما در مورد مواضع ایلان ماسک چیست؟ آیا با نظرات او موافقید؟