You are currently viewing ایجاد 21 شهر و منطقه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی

ایجاد 21 شهر و منطقه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی


به گزارش بازار، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت گفت: شهرها و نواحی صنعتی متخصص انرژی خورشیدی بستر لازم را برای راه اندازی واحدهای کوچک تولید برق تجدیدپذیر فراهم کرده اند و این سیاست در راستای رفع چالش ها و عدم تعادل در تولید است. در این راستا تاکنون 96 مجوز برای ظرفیت 47 مگاوات شهرک های صنعتی خورشیدی تخصصی صادر شده که 19 مگاوات آن به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران به مهم ترین اقدامات برای افزایش ظرفیت تولید برق کشور اشاره کرد و ادامه داد: احداث نیروگاه های خورشیدی در پشت بام سوله های سایت های صنعتی، زمین های غیر اختصاصی در شهرها و نواحی موجود. و احداث شهرهای صنعتی خورشیدی تخصصی در این راستا.
مقیمی تصریح کرد: در این راستا اولین شهر صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی شال قزوین به مساحت 785 هکتار و با پیش بینی 220 مگاوات تولید برق راه اندازی شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه ریزی برای ایجاد 21 شهر و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در 8 استان قزوین، کرمان، یزد، کوگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، فارس، بوشهر و کردستان انجام شده است. .
مقیمی خاطرنشان کرد: همچنین احداث 4 شهرک تخصصی انرژی خورشیدی و ناحیه صنعتی در استان های قزوین و کرمان محقق شده و 115 ناحیه خورشیدی در شهرها و نواحی صنعتی موجود به مساحت 5137 هکتار جانمایی شده است. مجموعه ای از این اقدامات بر تامین برق تاثیر دارد. این کشور دارای ظرفیت صنعتی پایدار و توسعه انرژی های تجدیدپذیر است.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)