You are currently viewing اپل پیشنهاد متا برای استفاده از هوش مصنوعی این شرکت را رد کرد

اپل پیشنهاد متا برای استفاده از هوش مصنوعی این شرکت را رد کرد


به تازگی مجله ی وال استریت گزارشی منتشر کرد که یک سیب و مت آنها در مورد همکاری احتمالی مرتبط با هوش مصنوعی بحث هایی داشته اند. به نظر می رسد متا این را در نظر گرفته است یک چت بات با هوش مصنوعی بله شما iOS 18 اما ظاهرا اپل پیشنهاد متا را رد کرد.

اپل هیچ برنامه ای برای ادغام متا چت بات در iOS 18 ندارد

کمی بعد، بلومبرگ نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که اپل ماه ها پیش پیشنهاد ادغام چت بات هوش مصنوعی متا با iOS را رد کرده است. این گزارش حاکی از آن است که هر دو شرکت در همان زمانی که اپل با اپل در حال مذاکره بود، در حال مذاکره اولیه در مورد یک معامله بودند. OpenAI و گوگل بود.

یکی از دلایلی که باعث شد اپل پیشنهاد همکاری متا را رد کند، مخالفت اپل با آن است سیاست های حفظ حریم خصوصی در این گزارش آمده است: «اپل در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده از Llama ندارد».

در WWDC 2024، اپل از همکاری با OpenAI برای ادغام ChatGPT در سیری و “هوش اپل” در iOS 18 اعلام شد. زمانی که هوش مصنوعی اپل نتواند به سوالی پاسخ دهد، سیری در صورت موافقت کاربران به سوال پاسخ خواهد داد. ChatGPT پخش اپل می‌گوید پلتفرم‌های هوش مصنوعی بیشتری در آینده اضافه خواهند شد تا کاربران بتوانند بر اساس ترجیحات خود بین آن‌ها یکی را انتخاب کنند.

اپل OpenAI را به عنوان اولین انتخاب خود انتخاب کرد زیرا معتقد است ChatGPT بهترین چت ربات هوش مصنوعی در بازار است. با این حال، این شرکت در حال مذاکره با گوگل هم هست

Apple Intelligence اواخر امسال به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia در دسترس خواهد بود. این ویژگی ها در ابتدا فقط به زبان انگلیسی برای آیفون 15 پرو و مدل ها آی پد و مک با تراشه M1 یا جدیدتر عرضه خواهد شد. پشتیبانی از زبان ها و مناطق دیگر به تدریج اضافه خواهد شد.

نظر شما درباره تصمیم اپل برای رد پیشنهاد متا چیست؟