You are currently viewing اپل هوش مصنوعی منبع باز OpenELM را معرفی کرد

اپل هوش مصنوعی منبع باز OpenELM را معرفی کرد


اپل امروز چندین مدل زبان منبع باز بزرگ (LLM) منتشر کرد که به‌جای پردازش از طریق سرورهای ابری، به طور کامل روی دستگاه اجرا می‌شوند. مدل زبان جدید اپل به نام OpenELM (مدل های زبان کارآمد منبع باز)، ج Hugging Face Hubانجمنی برای به اشتراک گذاری کدهای هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی OpenELM منبع باز اپل

در یک صفحه لایک کنید PDF همانطور که گفته شد، در مجموع هشت مدل OpenELM وجود دارد که چهار مدل از آن ها با استفاده از کتابخانه CoreNet از قبل آموزش داده شده و چهار مورد نیز مجموعه دستورالعمل هستند. اپل از یک استراتژی مقیاس بندی چند لایه استفاده می کند که هدف آن بهبود دقت و کارایی است.

اپل کد، گزارش‌های آموزشی و تکرارهای متعدد را به‌جای یک مدل آموزش‌دیده نهایی ارائه کرد و محققان امیدوارند که این پروژه به پیشرفت سریع‌تر و نتایج مطمئن‌تر در هوش مصنوعی زبان طبیعی منجر شود.

«OpenELM یک مدل زبان باز پیشرفته است. این مدل از یک استراتژی مقیاس بندی لایه ای برای توزیع موثر پارامترها در هر لایه از مدل ترانسفورماتور استفاده می کند که در نتیجه باعث افزایش دقت می شود. برای مثال، با بودجه پارامتری تقریباً یک میلیارد، OpenELM در مقایسه با OLMo تا 2.36 درصد بهبود دقت را نشان می‌دهد، در حالی که برای پیش‌آموزش به 2 برابر توکن‌های کمتری نیاز دارد.

با خروج از رویکردهای قبلی که فقط وزن مدل و کد استنتاج را ارائه می‌کنند، نسخه جدید شامل یک چارچوب کامل برای آموزش و ارزیابی مدل‌های زبانی در مجموعه داده‌های در دسترس عموم است.»

هوش مصنوعی OpenELM اپل

اپل می گوید که مدل های OpenELM را برای «فعال کردن و غنی سازی جامعه تحقیقاتی باز» با مدل های زبان پیشرفته منتشر می کند. به اشتراک گذاری مدل های منبع باز راهی برای بررسی داده ها و مدل سازی ریسک ها و سوگیری ها در اختیار محققان قرار می دهد. توسعه دهندگان و شرکت ها می توانند از مدل های ارائه شده استفاده کنند یا تغییراتی در آنها ایجاد کنند.

اشتراک‌گذاری اطلاعات باز به ابزاری مهم برای اپل برای جذب مهندسان، دانشمندان و کارشناسان برتر تبدیل شده است، زیرا فرصت‌هایی را برای مقالات تحقیقاتی فراهم می‌کند که معمولاً تحت سیاست‌های حفظ حریم خصوصی اپل منتشر نمی‌شوند.

اپل هنوز این نوع قابلیت‌های هوش مصنوعی را به دستگاه‌های خود وارد نکرده است، اما انتظار می‌رود iOS 18 دارای تعدادی ویژگی جدید هوش مصنوعی باشد و شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد آن را پیاده‌سازی کند. الگوهای زبانی بزرگ در دستگاه حریم خصوصی است.

نظر شما در مورد هوش مصنوعی OpenELM منبع باز اپل چیست؟