You are currently viewing اپل سرانجام مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری آیفون های خود را رسما تایید کرد.  کمتر از گوگل و سامسونگ

اپل سرانجام مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری آیفون های خود را رسما تایید کرد. کمتر از گوگل و سامسونگ


اگر قصد دارید پول زیادی را برای یک گوشی هوشمند خرج کنید، یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که چند سال به روز رسانی دریافت می کند. اگرچه خط‌مشی‌های به‌روزرسانی تلفن بسته به برند بسیار متفاوت است، اما بیشتر برندها به وضوح به شما می‌گویند که چه مدت از دستگاه‌های خود پشتیبانی می‌کنند. یک استثنا قابل توجه در این مورد وجود دارد و آن اپل است. از لحاظ تاریخی، اپل پشتیبانی نرم افزاری آیفون های خود را تضمین نکرده است، اگرچه اغلب در مورد به روز رسانی ها از سایر برندها جلوتر بوده است. با این حال، اکنون اپل بالاخره مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری آیفون های خود را رسما تایید کرده است و در کمال تعجب، کمتر از آن چیزی است که برخی از رقبا وعده داده اند.

مدت زمان پشتیبانی نرم افزار برای آیفون اپل

در 29 آوریل 2024، مقررات زیرساخت امنیت محصول و ارتباطات از راه دور (PSTI) در بریتانیا به اجرا درآمد. این مقررات شرکت‌هایی را که محصولات مبتنی بر اینترنت را در بریتانیا تولید، وارد یا توزیع می‌کنند، مجبور می‌کند تا از الزامات امنیتی خاصی پیروی کنند. هدف این مقررات بهبود امنیت محصولات مصرفی است که می توانند به اینترنت متصل شوند، به ویژه دستگاه های اینترنت اشیا. شرکت‌هایی که تحت تأثیر این مقررات قرار می‌گیرند باید اعلامیه‌های انطباق را ارائه دهند که از جمله، دوره تعمیر و نگهداری که به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن ارائه می‌شود را مشخص کند.

از آنجایی که آیفون‌ها محصولاتی با قابلیت اینترنت هستند، اپل موظف است از مقررات PSTI بریتانیا پیروی کند. این شرکت اخیرا اعلامیه انطباق برای آیفون 15 پرو مکس منتشر شد و نشان داد که مدت زمان پشتیبانی مشخص شده برای این گوشی “حداقل پنج سال از اولین تاریخ عرضه” است. اولین تاریخ عرضه به عنوان 22 سپتامبر 2023 ذکر شده است، زمانی که سری آیفون 15 به طور رسمی به فروش می رسد.

مدت زمان پشتیبانی نرم افزار برای آیفون اپل

بر اساس متن آیین نامه PSTI، دوره تعمیر و نگهداری تعریف شده، حداقل دوره زمانی است که به صورت بازه زمانی با تاریخ پایان بیان می شود که طی آن به روز رسانی های امنیتی برای یک دستگاه ارائه می شود. در همین حال، «به‌روزرسانی امنیتی» توسط PSTI به عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری تعریف می‌شود که امنیت یک محصول را محافظت یا بهبود می‌بخشد، از جمله به‌روزرسانی نرم‌افزاری که به مشکلات امنیتی کشف‌شده یا گزارش‌شده توسط سازنده رسیدگی می‌کند.

به این ترتیب، اپل به دولت بریتانیا تایید می‌کند که به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای حداقل پنج سال از تاریخ عرضه آیفون 15 منتشر خواهد کرد، به عبارت دیگر، آیفون 15 به‌روزرسانی‌های امنیتی را تا 22 سپتامبر 2028 دریافت خواهد کرد. همانطور که Dave Kleidermacher اشاره کرده است. ، معاون مهندسی امنیت و حریم خصوصی اندروید در گوگل، این بدان معنی است که اپل دیگر بهترین سیاست به روز رسانی امنیتی را در صنعت ارائه نمی دهد. هر دو سامسونگ و گوگل نه تنها هفت سال به روز رسانی امنیتی، بلکه همان مقدار به روز رسانی سیستم عامل اندروید را برای دستگاه های پرچمدار مربوطه خود تضمین می کنند، که دو سال بیشتر از چیزی است که اپل تضمین می کند.

با این حال، اپل بیش از پنج سال است که به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای دستگاه‌های مختلف آیفون خود ارائه می‌کند. برخی از آیفون‌ها شش سال یا بیشتر پس از انتشار اولیه، به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کرده‌اند که بسیار طولانی‌تر از پشتیبانی بیشتر دستگاه‌های اندرویدی است. بنابراین در حالی که سامسونگ و گوگل در حال حاضر در زمینه ضمانت پشتیبانی نرم افزاری از اپل جلوتر هستند، این بدان معنا نیست که کاربران آیفون نمی توانند گوشی های خود را برای مدت طولانی نگه دارند. آنها فقط باید امیدوار باشند که اپل حداقل تا پنج سال دیگر به پشتیبانی خود پایان ندهد.

نظر شما در مورد طول مدت پشتیبانی نرم افزاری آیفون اپل چیست؟