You are currently viewing اپل رسما Apple Intelligence را معرفی کرد: هوش مصنوعی شخصی برای iPhone، iPad و Mac

اپل رسما Apple Intelligence را معرفی کرد: هوش مصنوعی شخصی برای iPhone، iPad و Mac


در طول این رویداد WWDC 2024اپل سرانجام به طور رسمی استراتژی هوش مصنوعی خود، Apple Intelligence را با مجموعه ای از ویژگی های هدفمند، قدرتمند، بصری، یکپارچه، شخصی سازی شده و خصوصی برای آیفون، آی پد و مک اپل اعلام کرد.

Apple Apple Intelligence

Apple Intelligence با پشتیبانی از مدل‌های زبانی در مقیاس بزرگ (LLM) به دستگاه‌های شما امکان می‌دهد زبان‌ها، تصاویر، اقدامات و زمینه‌های شخصی را درک کنند. ویژگی‌های Apple Intelligence شامل اولویت‌بندی سفارشی اعلان‌های آیفون، ابزارهای نوشتن درون برنامه‌ای سازنده، تولید تصویر و موارد دیگر است.

Apple Apple Intelligence

این ویژگی درک عمیقی از زبان طبیعی دارد که به آن امکان می‌دهد ابزارهای نوشتاری جدیدی را که ممکن است در سیستم‌عامل‌های اپل در دسترس هستند، قدرت دهد. Apple Intelligence به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار متن را در Mail، Notes، Safari، Pages، Keynote و برنامه های شخص ثالث بازنویسی یا تصحیح کنید.

Apple Intelligence بر اساس اطلاعات شخصی کاربر است و به آنها اجازه می دهد به داده های برنامه های شما و آنچه روی صفحه نمایش شما اتفاق می افتد دسترسی داشته باشند. در همین حال، به لطف پردازش دستگاه، Apple Intelligence از اطلاعات شخصی شما بدون جمع آوری آنها آگاه است. و هنگامی که به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد، تنها داده های مورد نیاز برای انجام درخواست را به سرورهای اپل بر اساس تراشه های سفارشی این شرکت ارسال می کند، سرورهایی که از حریم خصوصی و ویژگی های امنیتی مشابه آیفون شما برخوردار هستند.

اپل در حال انتشار یک زیرساخت سرور است که مدل های پیچیده تری به نام محاسبات ابری خصوصی را اجرا می کند. اپل می‌گوید که این به مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمندتر اجازه می‌دهد تا داده‌های شما را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی پردازش کنند. اپل می گوید که وقتی از محاسبات ابری خصوصی استفاده می کنید، داده های شما هرگز ذخیره یا در اختیار اپل قرار نمی گیرد.

Apple Intelligence عمدتاً توسط مدل‌های دستگاه سازگار با A17 Pro در iPhone 15 Pro و M1 و تراشه‌های جدیدتر پشتیبانی می‌شود.

سیری هوچموندتر

در قلب Apple Intelligence، سیری قرار دارد که اکنون از محتوای مرتبط‌تر و شخصی‌شده‌تر به‌طور طبیعی استفاده می‌کند. این دستیار مجازی به شما امکان می دهد اصلاحات را در زمان واقعی انجام دهید و زمینه گفتگو را حفظ کنید. سیری همچنین دارای تشخیص صفحه نمایش است، بنابراین اگر از آن بخواهید کاری مرتبط با آنچه در یک برنامه می گذرد انجام دهد، بدون نیاز به دانستن بیشتر متوجه می شود که در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

برای مثال، قابلیت Rewrite به کاربران این امکان را می دهد که از بین نسخه های مختلف نوشته خود انتخاب کنند و سپس لحن را متناسب با مخاطب خود تنظیم کنند. به گفته اپل، قابلیت Rewrite به کاربران کمک می کند کلمات مناسب را برای ملاقات با یک موقعیت خاص بیان کنند. یک گزینه تصحیح جدید دستور زبان، انتخاب کلمه و ساختار جمله را بررسی می‌کند و در عین حال ویرایش‌هایی را با نظراتی ارائه می‌کند که کاربران می‌توانند آن‌ها را بررسی کنند یا به سرعت بپذیرند. با به طور خلاصه، کاربران می توانند متن را انتخاب کرده و آن را در یک پاراگراف قابل هضم، نکات کلیدی، جدول یا فهرست خلاصه کنند.

Apple Intelligence به طور خودکار اعلان ها را نیز خلاصه می کند. حالت فوکوس جدیدی به نام «کاهش وقفه» می‌تواند به‌طور خودکار اعلان‌ها و پیام‌ها را نمایش دهد تا ببیند آیا آن‌قدر مهم هستند که مستحق توجه شما باشند.

تولید تصویر همچنین به شما امکان می دهد تصاویر متحرک مخاطبین را در دفترچه آدرس خود ایجاد کنید و آنها را از طریق پیام برای دوستان ارسال کنید.

نظر شما در مورد Apple Intelligence چیست؟