You are currently viewing اپل در طراحی محصولات خود قابلیت تعمیر را فدای دوام می کند

اپل در طراحی محصولات خود قابلیت تعمیر را فدای دوام می کند


اگر خدمات پشتیبانی اپل اگر آن را ندارید، تعمیر شیشه شکسته یا قسمت دیگری از آیفون یا هر مشکلی در سایر محصولات اپل برای شما هزینه زیادی دارد. تعمیر آیفون یکی از دغدغه های اصلی کاربران و همچنین تعمیرگاه های شخص ثالث است، زیرا اپل نه تنها باز کردن دستگاه را دشوار می کند، بلکه قطعات را نیز قفل می کند و کاربران را مجبور به مراجعه به فروشگاه های اپل می کند. به نظر می رسد دلیلی وجود دارد که این شرکت قیمت های بسیار بالایی را برای تعمیر دستگاه های خود دریافت می کند. اپل دوام محصولات خود را افزایش می دهد حتی اگر به معنای تعمیر باشد سخت تر بودن

برای اپل، دوام محصول در اولویت بالاتری نسبت به قابلیت تعمیر است

اخیرا اپل توسط یوتیوبر معروف، MKBHD(مارکوس برونلی) از آزمایش‌های استقامتی که همه آیفون‌های عرضه‌نشده و سایر دستگاه‌ها قبل از ورود به بازار انجام می‌دهند، دعوت شد. برونلی تعداد انگشت شماری از آزمایشات انجام شده توسط اپل را نشان داد که با توجه به سختی آنها، اطمینان حاصل کرد که دستگاه ها واقعا قابل اعتماد هستند. مارکوس برونلی نیز با جان ترنوسرئیس مهندسی سخت افزار در اپل، ملاقات و گفتگو کرد ادامه داد و امکان تعمیر وی درباره ابزارها و اقداماتی که برای حفظ تعادل بین این دو رویکرد انجام می شود، صحبت کرد.

ترنوس اظهار داشت که اپل بیش از 10 هزار دستگاه آن محصول را قبل از فروش آزمایش می کند و اگر نگرانی دیگری در بازار وجود داشته باشد، شرکت آن را به عنوان بخشی از بسته آزمایشی خود برای آینده اضافه می کند. این امر منجر به صرف هزینه هنگفتی برای تست دوام دستگاه ها می شود. با این حال، تعمیر پذیری و هزینه یکی دیگر از دغدغه های کاربران و مهندسان شخص ثالث است.

جان ترنوس می گوید که برخلاف تعمیرات آسان تر، این شرکت توجه زیادی به دوام دستگاه ها دارد که هم برای مشتری و هم برای مشتری خوب است. محیط این گزینه بهتری است. این شرکت در رویکرد خود به دوام محصولات خود و دلایل ذکر شده برای این امر آنقدر مصمم است که می‌گوید برای افزایش دوام مایل به بهبود قابلیت تعمیر است. قربانی آهسته. تدریجی

جان ترنوس می گوید:

در کل بهتر است کاربر از ماندگاری محصول خود مطمئن باشد. همچنین برای محیط زیست بهتر است، زیرا از زمانی که ما توجه بیشتری به دوام محصولات خود کردیم، میزان خرابی به طور چشمگیری کاهش یافته است.

تلاش های اپل برای پایدار کردن محصولاتش نتیجه داده است

محصولات اپل مانند گذشته بسیار بادوام هستند. آیفون از سقوط از هواپیما یا حتی خودت را غرق کن آنها هفته ها در بستر رودخانه زنده مانده اند و همچنان به کار خود ادامه می دهند. همه این‌ها را می‌توان به تلاش‌های اپل برای ماندگاری بیشتر آیفون‌ها و سایر محصولات از طریق آزمایش‌های گسترده نسبت داد. این مجری در ادامه گفت: اگر دو رویکرد دوام و قابلیت تعمیر را بسنجیم، اولویت با اولی است.

ترنوس در این باره گفت:

بنابراین، اگر کمی سبک شوید، خواهید دید که اگر تعمیرپذیری را در ازای افزایش شدید چقرمگی کمی سخت‌تر کنیم، در کل تغییر مثبتی ایجاد کرده‌ایم.

در حالی که این شرکت بر دوام محصولات خود تمرکز می کند، تعمیرکاران شخص ثالث نگرانی هایی در مورد حق خود برای تعمیر دارند. البته ترجیح شخصی به شدت بر این نظرات تأثیر می گذارد. اما اپل معتقد است که اگر دستگاهی آنقدر بادوام باشد که نیازی به تعمیر نداشته باشد، یک برد برای این شرکت است. با این حال، از آنجایی که اکثر محصولات اپل دارای یک صفحه نمایش شیشه ای چه در جلو، چه در داخل و چه در پشت، واضح است که ایجاد یک دستگاه غیر قابل تخریب برای این شرکت غیرممکن است و آنها باید در طراحی محصولات خود قابلیت تعمیر را در نظر بگیرند.

نظر شما در مورد این تصمیم اپل چیست؟