You are currently viewing اپل در حال توسعه یک تراشه سفارشی برای سرورهای هوش مصنوعی خود است

اپل در حال توسعه یک تراشه سفارشی برای سرورهای هوش مصنوعی خود است


گفته می شود اپل در حال توسعه تراشه سرور هوش مصنوعی خود با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC است و هدف آن تولید انبوه تا نیمه دوم سال 2025 است.

تراشه سفارشی اپل برای سرورهای هوش مصنوعی

با توجه به پست یکی از کاربران Weibo معروف به کارشناس چیپ گوشی فاش شده است که اپل برنامه های بلندپروازانه ای برای پردازنده سرور AI خود دارد. این کاربر که ادعا می کند ۲۵ سال تجربه در تولید آی سی از جمله کار بر روی پردازنده های پنتیوم اینتل دارد، ادعا می کند که این تراشه با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری TSMC تولید خواهد شد.

TSMC شریک مهم اپل است که تمام تراشه های سفارشی این شرکت را تولید می کند. فناوری 3 نانومتری سازنده تراشه یکی از پیشرفته ترین فرآیندهای نیمه هادی موجود است که نسبت به فرآیندهای 5 و 7 نانومتری قبلی، بهبودهای قابل توجهی را در عملکرد و بهره وری انرژی ارائه می دهد.

تراشه سفارشی اپل برای سرورهای هوش مصنوعی

حرکت ادعایی اپل برای توسعه یک پردازنده سرور اختصاصی هوش مصنوعی منعکس کننده استراتژی فعلی این شرکت برای یکپارچه سازی عمودی زنجیره تامین خود است. اپل با طراحی تراشه‌های سرور خود، می‌تواند محصولات سخت‌افزاری را به‌طور خاص بر اساس نیازهای نرم‌افزاری خود تنظیم کند و به‌طور بالقوه منجر به فناوری‌های قدرتمندتر و کارآمدتر شود.

اپل می‌تواند از پردازنده‌های هوش مصنوعی خود برای بهبود عملکرد مراکز داده و ابزارهای هوش مصنوعی آینده که به فضای ابری متکی هستند، استفاده کند. در حالی که شایعه شده است که اپل برای بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی آینده خود، پردازش روی دستگاه را در اولویت قرار می دهد، برخی از عملیات ابری اجتناب ناپذیر هستند. تا زمانی که پردازنده سفارشی در اواخر سال 2025 در سرورهای فعال ادغام شود، استراتژی جدید هوش مصنوعی اپل باید به خوبی در حال انجام باشد.

کاربر Weibo همچنین چندین ادعای دقیق قبلی دارد، از جمله اینکه آیفون 7 ضد آب خواهد بود، مدل های استاندارد آیفون 14 همچنان از تراشه A15 Bionic استفاده خواهند کرد و تراشه پیشرفته تر A16 منحصر به مدل های iPhone 14 Pro خواهد بود. این پیش‌بینی‌ها بعداً توسط چندین منبع معتبر تأیید شد و پس از راه‌اندازی محصولات، درستی آنها ثابت شد.

نظر شما در مورد چیپ سفارشی اپل برای سرورهای هوش مصنوعی چیست؟