You are currently viewing اپل توضیح می دهد که چرا فقط آیفون 15 پرو از Apple Intelligence پشتیبانی می کند

اپل توضیح می دهد که چرا فقط آیفون 15 پرو از Apple Intelligence پشتیبانی می کند


مثل زمان مراسم WWDC 2024 اپل را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدیدش دیده‌ایم آی پد، آیفون و مکیک تجربه جدید هوش مصنوعی شخصی به نام هوش اپل معرفی شده این فناوری از الگوهای زبان بزرگ برای بهبود تجربه کاربر استفاده می کند. اما در حال حاضر بین گوشی های این شرکت فقط در مدل های آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس. در دسترس خوب علاوه بر این، مک و آی پد با M1 یا بعد از آن نیز از این ویژگی ها پشتیبانی می کند.

مصرف کنندگان مایلند هوش اپل در گوشی های بیشتری پشتیبانی شود

پشتیبانی محدود برایهوش اپلاین موضوع باعث نارضایتی زیادی در گوشی های این شرکت شد. برخی معتقدند این ترفندی از سوی اپل است تا کاربران را وادار به کنار گذاشتن آیفون های قدیمی خود و خرید آیفون های جدید برای دریافت این ویژگی های جدید هوش مصنوعی کند. با این حال، حقیقت ممکن است متفاوت باشد.

جان جیاناندرا، مدیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل توضیح می‌دهد که پیاده‌سازی مدل‌های زبان بزرگ از نظر محاسباتی فشرده است و به قدرت پردازش و پهنای باند زیادی نیاز دارد. او گفت در حالی که از نظر فنی استفاده از این مدل‌ها در دستگاه‌های قدیمی‌تر امکان‌پذیر است، این دستگاه‌ها برای اجرای یک تجربه قابل استفاده بسیار کند هستند.

کریگ فدریگی، مدیر مهندسی نرم افزار در اپل. توضیح البته، این شرکت همیشه در تلاش است تا ویژگی های جدید را به دستگاه های قدیمی تر ارائه دهد، اما هوش اپل برای عملکرد صحیح به سخت افزار خاصی نیاز دارد. مدل ها آیفون 15 پرو از تراشه A17 Pro آنها از موتور عصبی 16 هسته ای استفاده می کنند که بسیار سریعتر از تراشه A16 موجود در مدل های قدیمی تر است. فدریقی همچنین اشاره کرد که RAM یکی دیگر از عوامل محدود کننده است زیرا همه دستگاه ها سازگار هستند حداقل 8 گیگابایت رم آنها دارند

خوشبختانه، Apple Intelligence تنها ویژگی جدید در iOS 18 نیست

بنابراین اگر آیفون 15 پرو ندارید اما همچنان می خواهید ویژگی های هوشمند اپل را داشته باشید، ممکن است مجبور باشید منتظر بمانید. سری آیفون 16 منتظر انتشار پیش بینی شده در پاییز باشید. با این حال، اگرچه Apple Intelligence در آیفون های قدیمی موجود نیست، هنوز ویژگی های جدید زیادی وجود دارد آپدیت iOS 18 وجود دارد.

Apple Intelligence گام مهمی در تجربیات شخصی سازی شده هوش مصنوعی است، اما الزامات سخت افزاری این قابلیت ها به چالشی بزرگ برای کاربران و اپل تبدیل شده است. در حالی که ممکن است ویژگی های جدید در حال حاضر برای همه در دسترس نباشد، واضح است که اپل در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بلندمدت بر روی هوش مصنوعی است.

نظر شما در مورد سطح پشتیبانی Apple Intelligence در دستگاه های این شرکت چیست؟