You are currently viewing اپل توسعه هدفون Vision Pro 2 خود را متوقف کرد.  روی هدفون های ارزان تر تمرکز کنید

اپل توسعه هدفون Vision Pro 2 خود را متوقف کرد. روی هدفون های ارزان تر تمرکز کنید


بر اساس گزارشی از اطلاعاتاپل کار روی هدفون Vision Pro 2 را متوقف کرده تا روی مدل ارزان‌تر تمرکز کند.

توقف توسعه هدست Apple Vision Pro 2

پیش از این تصور می شد که اپل قصد دارد خط هدفون خود را به دو مدل تقسیم کند، از جمله یک نسخه حرفه ای و یک نسخه استاندارد ارزان قیمت. با این حال، اکنون گفته می شود که این شرکت در طول سال گذشته نسل بعدی هدست ویژن پرو را از اولویت خارج کرده است و به تدریج کارمندان کمتری را به این پروژه منتقل کرده است.

اپل ابتدا روی کاهش هزینه قطعات نسل اول و ایجاد نمایشگر بهبود یافته برای مدل بعدی تمرکز کرد. اکنون ظاهراً این شرکت حداقل به یکی از تامین کنندگان خود گفته است که کار روی نسل بعدی هدست ویژن پرو خود را متوقف کرده است. با این حال، اپل همچنان روی هدفون های مقرون به صرفه تر با ویژگی های کمتر نسبت به نسخه فعلی کار می کند.

طبق گزارش‌ها، این شرکت کار روی دستگاه ارزان‌تری را که احتمالاً Vision نامیده می‌شود، در سال 2022 با نام رمز «N109» آغاز کرده است تا این مدل را به همان قیمت آیفون رده‌بالا، یعنی 1600 دلار بفروشد. زمانی که اپل کار بر روی این دستگاه را آغاز کرد، قصد داشت اواخر سال 2024 باشد، اما در اوایل سال جاری، هنوز نمونه اولیه محکمی نداشت. گفته می‌شود که این شرکت در تلاش بوده تا راه‌هایی برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌های مدل بدون حذف بسیاری از ویژگی‌ها بیابد، به این معنی که احتمالاً از تاریخ انتشار اواخر سال ۲۰۲۵ بازنگری شده است.

توقف توسعه هدست Apple Vision Pro 2

ظاهرا اپل می خواهد اجزای نمایشگر گران قیمت ویژن پرو را در مدل مقرون به صرفه نگه دارد که جزو گران ترین قطعات دستگاه هستند. قبلا این را گزارش کرده بودیم مدل ارزان تر این گوشی همان نمایشگرهای سطح بالای ویژن پرو را دارد، اما با دوربین های کمتر، هدبند ساده تر و بلندگوهای کوچکتر. اپل همچنین می‌خواهد هدفون‌های ارزان‌تر خود را حداقل یک سوم سبک‌تر از Vision Pro بسازد.

طبق گزارش‌ها، تامین‌کننده‌ای که قطعات کلیدی Vision Pro را می‌سازد، پس از دریافت پیش‌بینی از اپل که شامل تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار بود، تولید خود را 50 درصد کاهش داده است. داده‌های عرضه‌کننده نشان می‌دهد که اپل در سال جاری بیش از 500000 واحد Vision Pro تولید نکرده است و هیچ برنامه‌ای برای تولید بیشتر از آن تا ماه اوت وجود ندارد.

اطلاعات حاکی از آن است که این امکان وجود دارد که اپل در آینده کار بر روی نسل دوم هدفون ویژن پرو را از سر بگیرد.

نظر شما در مورد توقف توسعه هدست ویژن پرو ۲ اپل چیست؟