You are currently viewing اپل باید برای باگ حریم خصوصی iOS 17.5 پاسخگو باشد

اپل باید برای باگ حریم خصوصی iOS 17.5 پاسخگو باشد


اپل برندی است که بخش قابل توجهی از محبوبیت خود را به دلیل تمرکز یا بهتر است بگوییم «شعارهای» احترام به حریم خصوصی به دست آورده است. همزمان با انتشار آپدیت iOS 17.5 اپل، شاهد باگی در اپلیکیشن Photos بودیم که دوباره عکس های پاک شده کاربران اپل را نشان می داد. هر چند از دیروز عصر به روز رسانی iOS 17.5.1 برای رفع این باگ خطرناک منتشر شده است، اما اپل توضیح واضحی در مورد علت بروز این باگ مهم ارائه نمی دهد. با این حال، ما این بازخورد را مناسب نمی دانیم و اپل باید مسئول باگ حریم خصوصی iOS 17.5 باشد.

بازیابی تصاویر پاک شده در آیفون کار ساده ای نیست و اپل باید پاسخگو باشد

از عصر دیروز، اپل آپدیت های مهم iOS 17.5.1 و iPadOS 17.5.1 را منتشر کرد. همانطور که نسخه آن مشخص می کند، به عنوان یک به روز رسانی رفع اشکال در نظر گرفته می شود و این چیز خوبی است. با این حال، چه زمانی باید a اشکال نگران کننده حریم خصوصی مشروط بر اینکه چنین برندی باید توضیح کاملی در مورد علت وقوع خطا، نحوه تصحیح آن و اطمینان از عدم تکرار آن ارائه دهد. کاری که اپل انجام نداده است اصلا قانع کننده نیست.

اپل تاکنون تنها به طور رسمی این توضیحات را در کنار یادداشت به‌روزرسانی iOS 17.5.1 ارائه کرده است:

“این به روز رسانی رفع اشکال مهمی را ارائه می دهد. در این شماره عکس هایی که دارای خطای پایگاه داده بودند، حتی اگر پاک شده باشند، دوباره در نرم افزار عکس ظاهر می شوند.

به روز رسانی iOS 17.5.1

اگر بخواهیم فنی صحبت کنیم، باید گفت که در iOS و iPadOS، عکس های حذف شده تا 30 روز در پوشه Recently Deleted باقی می مانند تا برای همیشه پاک شوند. البته در صورت تمایل می توانید این گزینه را حذف کنید تا تصاویر حذف شده مستقیما فراموش شوند.

در هر دو مورد، یک کاربر منطقی انتظار دارد که تصویر یا ویدیویی که حذف کرده است واقعاً حذف شود و مستحق “فراموشی دیجیتال” باشد. به همین دلیل، قابل درک است که کاربران اپل در هفته گذشته مشاهده کردند عکس های پاک شده آنها دوباره در گوشی آنها نمایش داده می شود; عصبی شدند.

طبیعتا این یکی نگرانی های حریم خصوصی خوب، این باگ در iOS 17.5 سؤالات معتبری در مورد نحوه ذخیره داده های عکس توسط اپل ایجاد می کند.

خطا در برنامه Photos نمایش مجدد عکس های حذف شده به کاربران اپل

یک سوال مهم دیگر وجود دارد و آن است آیا واقعاً می توان به کاربران آیفون اعتماد کرد؟ که واقعا دیتای پاک شده شون پاک میشه؟!

سایت اینترنتی روی لبه چندین بار با اپل برای اظهار نظر عمومی در مورد این موضوع تماس گرفته شده است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

در حالی که اپل در مورد این باگ مهم و خطرناک سکوت می کند، ما نمی دانیم منشا این باگ کجاست و آیا چنین باگ خطرناکی دوباره تکرار خواهد شد یا خیر!

برخی از کاربران آیفون حتی آن را گزارش کرده اند همین اتفاق در مورد پست های صوتی حذف شده نیز افتاد

پست دیگری این ادعا را دارد عکس های شخصی قدیمی یک کاربر (حذف شده) دوباره در iPad که به شخص دیگری فروخته شده بود ظاهر شده است.

اپل با معرفی آپدیت iOS 17.5.1 راه غیر مستقیم او وجود این باگ را تایید کرده و می‌گوید که این مشکل خرابی پایگاه داده است. متأسفانه هیچ توضیح مستقیمی برای این باگ وجود ندارد و تضمینی برای تکرار نشدن آن وجود ندارد.

متاسفانه حتی نامشخص آیا این خطا فقط روی کاربرانی که از iCloud backup استفاده می کنند تأثیر می گذارد یا همه کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد؟

طبیعتا وجود باگ در آپدیت های هر شرکتی دور از انتظار نیست. با این حال، هنگامی که یک خطای خطرناک حریم خصوصی از این برند ادعا می کند که بر حریم خصوصی تمرکز دارد اتفاق افتاده است، حداقل انتظار کاربر یک توضیح کامل و واضح است.

در تمام رویدادهای اپل، بارها ادعا شده است که این شرکت حتی نمی داند که شما در آیفون خود چه می کنید. با این حال، این بار می بینیم که تصاویری که قبلاً حذف کرده اید دوباره در دستگاه شما ظاهر می شوند! چطور؟!

هم اکنون آپدیت iOS 17.5.1 اپل را نصب کنید

نظر شما در مورد این باگ مهم در iOS 17.5 اپل چیست؟ به نظرتون بازم میشه به این برند اعتماد کرد که دیگه همچین اتفاقی نیفته؟!