You are currently viewing اپل از Apple Intelligence به عنوان نام رسمی هوش مصنوعی خود در iOS 18 استفاده خواهد کرد

اپل از Apple Intelligence به عنوان نام رسمی هوش مصنوعی خود در iOS 18 استفاده خواهد کرد


مارک گورمن از بلومبرگ اخیراً گزارش شده است که ویژگی های اپل هوش مصنوعی آینده در iOS 18 و سایر سیستم‌عامل‌ها، با نام تجاری «Apple Intelligence» نامگذاری می‌شود، که یک تغییر مناسب در مخفف هوش مصنوعی است. اپل در این رویداد در مورد نسخه آینده سیستم عامل خود به همراه هوش مصنوعی صحبت می کند WWDC 2024 قرار است در 21 ژوئن یعنی دو روز دیگر فاش شود.

Apple Apple Intelligence

مجموعه ویژگی Apple Intelligence به جای تمرکز بر تولید متن یا ایجاد تصاویر، از مدل‌های زبان بزرگ برای ارائه عملکردی استفاده می‌کند که به کاربران در زندگی روزمره کمک می‌کند، با قابلیت‌هایی مانند خلاصه‌سازی متن و پیشنهادات برای پاسخ هوشمندانه به پیام‌ها.

می توانید انتظار داشته باشید که اپل ویژگی هایی مانند خلاصه اعلان های تولید شده توسط هوش مصنوعی یا خلاصه صفحات وب را در سافاری نشان دهد. برنامه‌هایی مانند Messages و Mail می‌توانند پاسخ‌های مکالمه خودکار غنی ایجاد کنند. Mail همچنین از هوش مصنوعی برای دسته بندی هوشمند ایمیل های دریافتی و مرتب سازی ایمیل های خوانده نشده استفاده می کند.

ژنراتور هوش مصنوعی اپل نیز یک ویژگی جدید است یک ایموجی سفارشی ایجاد کنید ابزاری را ارائه می دهد که می تواند شکلک های جدیدی را بر اساس آنچه کاربران می خواهند تولید کند. بلومبرگ می‌گوید این سیستم می‌تواند در لحظه به‌روزرسانی شود، زیرا کاربر کلمات را در یک فیلد متنی تایپ می‌کند. این به کاربران اجازه می دهد تا بسیار فراتر از مجموعه ایموجی های رسمی تعریف شده توسط کنسرسیوم یونیکد بروند.

Apple Apple Intelligence

برنامه Photos همچنین دارای ویژگی‌های جدید ویرایش عکس با هوش مصنوعی است، شبیه به پاک کن هوشمند موجود در تلفن‌های پیکسل گوگل. ضبط‌های ایجاد شده در یادداشت‌های صوتی نیز به‌طور خودکار رونویسی می‌شوند.

بهبودهای قابل توجهی در سیری تکمیل کد مبتنی بر هوش مصنوعی در Xcode نیز در دستور کار اپل قرار دارد، اما ممکن است تا سال آینده برای عموم در دسترس نباشد.

Apple Intelligence با ترکیبی از قابلیت های دستگاه و سرور ابری تامین می شود. هم همکاری با OpenAI همچنین برای پشتیبانی از عملکردهای خاص وجود دارد.

تکیه بر ابر برای هوش مصنوعی پاسخی به برخی از اقدامات قبلی اپل در رابطه با حریم خصوصی کاربران است، اما این شرکت برنامه‌ای برای رفع این نگرانی‌ها دارد. اول، سرورهای آن از طرح‌های محاسباتی محرمانه استفاده می‌کنند تا پردازش داده‌ها را تا حد امکان خصوصی کنند.

بلومبرگ می گوید اپل همچنین پروفایل های کاربری را بر اساس داده های مشتری ایجاد نمی کند و گزارش های جدیدی ارائه می دهد که به کاربران توضیح می دهد که چگونه از داده های آنها محافظت می شود. همچنین انتظار می‌رود که تمامی ویژگی‌های جدید در صورت تصمیم در اختیار کاربران قرار گیرد.

نظر شما درباره مجموعه ویژگی های هوش مصنوعی اپل به نام Apple Intelligence چیست؟