You are currently viewing انویدیا با پشت سر گذاشتن مایکروسافت به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شده است

انویدیا با پشت سر گذاشتن مایکروسافت به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شده است


انویدیا روز سه شنبه به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان شناخته شد. سهام این سازنده تراشه آمریکایی با 3.6 درصد افزایش به 3.34 میلیارد دلار رسید و بالاتر از مایکروسافت و اپل قرار گرفت.

انویدیا، با ارزش ترین شرکت جهان

قیمت سهام انویدیا با 3.6 درصد افزایش یافته است به 135.58 دلار رسید و ارزش بازار آن به 3.335 تریلیون دلار تحویل داده شده این رقم از ارزش بازار مایکروسافت 3.317 تریلیون دلار و ارزش بازار اپل 3.286 تریلیون دلار فراتر رفت.

این شرکت تاکنون در سال 2024 قیمت سهام خود را اعلام کرده است 170 درصد بزرگ شد؛ جهشی بزرگ که پس از گزارش مثبت سود سه ماهه اول این شرکت رخ داد. همچنین از پایان سال 2022 سهام این شرکت 9 بار افزایشی که همزمان با اوج محبوبیت هوش مصنوعی مولد بود.

CNBC اظهار داشت: “انویدیا حدود 80 درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در مراکز داده را در اختیار دارد و یک تجارت اصلی برای OpenAI، مایکروسافت، آلفابت، آمازون، متا و سایر شرکت‌ها است.»

گزارش فصلی نشان داد که درآمد کسب و کار مرکز داده انویدیا 427 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و حدود 86 درصد از کل فروش شرکت را به خود اختصاص داده است.

انویدیا، با ارزش ترین شرکت جهان

انویدیا به طور مداوم انتظارات وال استریت برای درآمد و سود را شکست داد که ناشی از افزایش تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی آن بود. این شرکت همچنین اخیراً سهام خود را 10 به 1 تقسیم کرد که به طور بالقوه آن را برای سرمایه گذاران فردی جذاب تر می کند. با وجود تقسیم سود، برآورد سود شرکت در واقع به دلیل افزایش انتظارات تحلیلگران برای درآمدهای آتی کاهش یافته است.

انویدیا شرکتی است که اغلب مترادف با کارت گرافیک و تراشه برای گیمرها برای اجرای جدیدترین عناوین بازی های ویدیویی بوده است. این شرکت سعی کرد تراشه های استخراج ارز دیجیتال و اشتراک بازی های ابری را بفروشد، اما در نهایت راه خود را به دنیای هوش مصنوعی پیدا کرد.

فوربس اخیرا گزارش داد که جنسن هوانگ، بنیانگذار و مدیر عامل انویدیا، اکنون با ثروت خالص 117 میلیارد دلار یازدهمین فرد ثروتمند جهان است.

نظر شما در مورد تبدیل شدن Nvidia به با ارزش ترین برند جهان چیست؟