You are currently viewing الگوریتم پاندا چیست؟  و چه تاثیری بر سئو دارد؟

الگوریتم پاندا چیست؟ و چه تاثیری بر سئو دارد؟


بارگذاری…

الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم های مهم ارائه شده توسط گوگل برای شناسایی نشانه های محتوای با کیفیت بالا یا پایین بر اساس عوامل کلیدی و سپس تنظیم رتبه بندی جستجو برای آن محتوا استفاده می شود. هدف این به روز رسانی بهبود نتایج جستجو برای کاربران با شناسایی مداوم و آوردن محتوای با کیفیت بالا به بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است که در نهایت تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. این تغییر الگوریتم برای اولین بار در 23 فوریه 2011 به بازار جستجوی ایالات متحده معرفی شد و سپس در 11 آوریل 2011 به صورت جهانی برای همه زبان ها منتشر شد. اگر می خواهید در مورد این الگوریتم بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید. پایان زیرا قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم تعریف الگوریتم پاندا و تاثیر آن بر سئو سایت چیست؟ بیایید ملاقات کنیم با ما بمانید

الگوریتم پاندا چیست؟

به طور مشخص، الگوریتم پاندا یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که به طور منظم در کل ایندکس گوگل اعمال می شود و به طور قابل توجهی دید وب سایت های بی کیفیت را کاهش می دهد، یعنی. به طور قابل توجهی رتبه وب سایت هایی را که کیفیت پایینی دارند و در نتایج جستجو تنزل پیدا می کنند، کاهش می دهد. هدف اصلی این الگوریتم پاداش دادن به وب سایت های با کیفیت بالا و کاهش حضور وب سایت های بی کیفیت در نتایج موتور جستجوی ارگانیک گوگل است. در مقایسه با تغییرات الگوریتم قبلی، آپدیت پاندا به طور قابل توجهی بر رتبه بندی کل وب سایت یا زیربخش های آن تأثیر می گذارد.

کاوش: ما بهترین CDN برای وردپرس در ایران را به شما معرفی می کنیم

هدف از آپدیت پاندا چیست؟

گوگل با آپدیت پاندا سعی دارد الگوریتم خود را به گونه ای طراحی کند که وب سایت هایی که محتوای باکیفیت و ارزش افزوده ای را به کاربر ارائه می دهند، پاداش دریافت کنند و از سوی دیگر; صفحاتی را که محتوای بد یا بی فایده ارائه می دهند، مجازات کنید.

بیشتر بخوانید: الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

تاثیر الگوریتم پاندا بر سئو

الگوریتم پاندا نیز در سئو بسیار موثر است. در حقیقت؛ وب سایت هایی که برای کاربران خود ارزش قائل نیستند و محتوای بی کیفیت منتشر می کنند از این الگوریتم عبور کردند. شناسایی محتوای بد کار سختی نیست. اگر مقاله ای دارای اشتباهات املایی، گرامر بد یا از نظر واقعی نادرست باشد، گوگل به سرعت متوجه آن می شود. همچنین، اگر حاوی کلمات کلیدی بیش از حد باشد، رتبه خوبی نخواهد داشت تا جایی که درک محتوا دشوار شود. از نظر گوگل، محتوایی که اطلاعات کاملی در اختیار کاربران قرار نمی دهد، بی کیفیت و ضعیف تلقی می شود و کاربران نمی توانند این محتوا را به درستی درک کنند و خیلی سریع وب سایت را ترک می کنند. این دسته از محتوا توسط گوگل بی فایده تلقی می شود. بنابراین گوگل با ارائه الگوریتم پاندا وب سایت های بی کیفیت را شناسایی و آنها را جریمه می کند.

با این حال، علاوه بر تمرکز بر تولید محتوای خوب، باید ظاهر سایت خود را نیز بهینه کنید. در حالی که اصول اولیه شیوه های خوب سئو دست نخورده باقی مانده است، توسعه دهندگان وب و سازندگان محتوا اکنون باید برای کسب رتبه خوب بر ارائه بهترین UX تمرکز کنند. اگر بتوانید محتوای خود را از این طریق بهینه کنید، می توانید پتانسیل آن را به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید: Microsoft Clarity چیست؟ رقیب تحلیلی حرفه ای

نحوه کار تم پاندا در سئو

گوگل پاندا تمامی وب سایت ها را بررسی می کند و سایت هایی را که اصول و قوانین زیر را رعایت نمی کنند جریمه می کند.

  • محتوای ضعیف و کم: صفحات بد با متن و منابع بسیار کم باعث می شود گوگل سایت شما را با کیفیت بالا تشخیص ندهد.
  • محتوای تکراری: محتوای تکراری به معنای محتوای کپی شده از وب سایت های دیگر است. هرگز نباید از محتوای کپی شده در سایت خود استفاده کنید زیرا گوگل خیلی سریع متوجه این موضوع می شود و با جریمه های بسیار زیادی روبرو خواهید شد.
  • محتوای کم کیفیت: صفحاتی که برای خوانندگان ارزش کمی دارند جریمه می شوند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پایین: نمونه ای از این نوع محتوای کم ارزش تولید شده توسط کاربر، وبلاگی است که پست های وبلاگ مهمان را منتشر می کند که کوتاه، پر از اشتباهات املایی و دستوری هستند و فاقد اطلاعات معتبر هستند.
  • تبلیغات زیاد: وب سایت هایی که از تبلیغات زیادی در سایت خود استفاده می کنند توسط این الگوریتم شناسایی و جریمه می شوند.
  • عبارت جستجوی عدم تطابق محتوا: صفحاتی که در صورت کلیک کردن روی یک دکمه به کاربران خود وعده صفحه خاصی را می دهند در صورت عدم پاسخ مناسب جریمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم فرد چیست؟ | مبارزه با تبلیغات سیاه و سئو

سوالات متداول

تاثیر الگوریتم پاندا بر سئو چیست؟

الگوریتم پاندا ارتباط مستقیمی با بهینه سازی سئو سایت دارد. این الگوریتم وب سایت های بی کیفیت را شناسایی و آنها را جریمه می کند. بنابراین، اگر می خواهید از جریمه های بزرگ گوگل جلوگیری کنید، باید از این الگوریتم پیروی کنید.

به روز رسانی پاندا گوگل چه می کند؟

این الگوریتم وب سایت هایی را که عملکرد ضعیفی دارند مانند: محتوای کم، محتوای ضعیف، تبلیغات ضعیف، رابط کاربری پیچیده و غیره شناسایی و جریمه می کند.

بیشتر بخوانید: الگوریتم گورخر گوگل چیست؟ چگونه از خود در برابر گورخر محافظت کنیم

خلاصه: الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا گوگل یکی از الگوریتم های مهم گوگل است که هدف اصلی آن شناسایی وب سایت های بی کیفیت و قرار دادن آنها در رتبه های پایین می باشد. در این مقاله شما را با تعریف الگوریتم پاندا و تاثیر آن بر سئو سایت آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

منبع: moz