You are currently viewing افزایش امنیت و حریم خصوصی اینستاگرام

افزایش امنیت و حریم خصوصی اینستاگرام


با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی، حفظ امنیت و حریم خصوصی در این فضا به یکی از دغدغه های اصلی کاربران تبدیل شده است. اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیست و می تواند در معرض حملات هکرها و نقض اطلاعات قرار گیرد. به همین دلیل، دانستن تنظیمات امنیتی اینستاگرام برای محافظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی ضروری است. در این پست، به چگونه امنیت و حریم خصوصی اینستاگرام را افزایش دهیم ما پرداخت می کنیم این تنظیمات هم از طریق وب سایت و هم از طریق برنامه اینستاگرام در دسترس هستند.

افزایش امنیت و حریم خصوصی اینستاگرام

1. پروفایل اینستاگرام خود را خصوصی کنید

البته، خصوصی کردن نمایه خود ساده ترین و مؤثرترین کاری است که می توانید برای کنترل افرادی که حساب شما را می بینند انجام دهید. با خصوصی کردن نمایه خود، فقط کسانی که به آنها اجازه می دهید می توانند پست ها و داستان های شما را مشاهده کنند، نظر بدهند و با آنها تعامل داشته باشند.

برای خصوصی کردن حساب کاربری خود، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و سپس به آدرس زیر بروید:

 Settings > Activity > Account Privacy

اونجا گزینه Private account رو روشن کن و تمام.

2. کاربران، پست ها و نظرات را مسدود یا محدود کنید

شاید بخواهید نمایه شما عمومی باشد، اما یک حساب کاربری خاص شما را آزار می دهد. اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا کاربران را بلاک کنید. برای این کار به پروفایل آنها رفته و روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

برای مسدود کردن یک کاربر، کافیست روی گزینه block کلیک کنید. کاربر مورد نظر دیگر قادر به تعامل با نمایه شما نخواهد بود. با این حال، شما همچنین می توانید از ویژگی محدودیت برای جلوگیری از انجام برخی اقدامات مانند ارسال نظر یا ارسال پیام توسط کاربر استفاده کنید.

در نهایت گزینه Report به شما این امکان را می دهد که یک پیام کاملاً ناشناس به متا ارسال کنید تا نقض مالکیت معنوی، آزار و اذیت یا رفتار خطرناک را گزارش کنید.

3. تنظیمات داستان خود را به روز کنید

اگر داستانی را پست می کنید، ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید چیزی را به اشتراک بگذارید، اما ترجیح دهید آن را با همه به اشتراک نگذارید. هنگامی که قصد ایجاد یک داستان را دارید، می توانید روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و سپس بر روی Story ضربه بزنید. در اینجا می توانید از میان طیف وسیعی از تنظیمات حریم خصوصی انتخاب کنید.

لیست دوستان نزدیک به شما امکان می دهد داستان هایی را ارسال کنید که فقط برای گروه منتخبی از دنبال کنندگان قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید فهرستی از دنبال‌کنندگانی ایجاد کنید که می‌خواهید استوری‌هایتان را از آن‌ها مخفی کنید و کنترل کنید که آیا افراد اجازه دارند به استوری‌های شما پاسخ دهند یا خیر.

4. اشتراک گذاری موقعیت مکانی را خاموش کنید

برای این کار باید از اپلیکیشن اینستاگرام آیفون یا اندروید خارج شوید. غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی مهم است زیرا تا حدی اینستاگرام موقعیت مکانی شما را ردیابی می‌کند و از آن داده‌ها برای ارائه تبلیغات هدفمند استفاده می‌کند. با این حال، اگر ترجیح می دهید مکان شما را ندانند، این حق را دارید که از ردیابی جغرافیایی انصراف دهید.

ابتدا تنظیمات سیستم گوشی خود را باز کرده و به قسمت Location بروید. مثال زیر برای آیفون است، اما می توانید این کار را با گوشی های هوشمند دیگر انجام دهید، ممکن است روند کمی متفاوت باشد.

تنظیمات را باز کنید و به پایین بروید تا اینستاگرام را پیدا کنید. برای کاربران آیفون، Location Settings اولین گزینه در لیست خواهد بود که می توانید از بین گزینه های Never را انتخاب کنید.

5. وضعیت را مخفی کنید

وقتی در اینستاگرام هستید، دیگران می توانند وضعیت آنلاین بودن شما را با یک نقطه سبز کوچک در کنار عکس نمایه شما ببینند. به این حالت وضعیت فعالیت می گویند. برای خاموش کردن وضعیت فعالیت به مسیر زیر بروید:

 Settings and Activity > Messages and Story Replies > Show Activity Status

به طور پیش فرض روشن است، بنابراین گزینه را خاموش کنید.

6. احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

کارشناسان امنیتی به اتفاق آرا از کاربران می‌خواهند که احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را فعال کنند، زیرا این یک راه عالی برای جلوگیری از هک شدن است.

همانطور که از نام آن پیداست، 2FA لایه دیگری از احراز هویت را در بالای رمز عبور شما اضافه می کند، به این معنی که حتی اگر شخصی رمز عبور شما را پیدا کند، باید یک مرحله اضافی را برای فریب دادن سیستم طی کند.

برای راه اندازی 2FA، به تنظیمات حساب خود بروید. سپس مسیر را دنبال کنید:

Accounts Center > Password and Security > Two-Factor Authentication

از آنجا، 2FA را به دلخواه خود تنظیم کنید، اینستاگرام را انتخاب کنید که یک کد SMS برای شما ارسال کند یا با استفاده از یک سرویس شخص ثالث مانند Google Authenticator احراز هویت را انجام دهید.

7. ترجیحات تبلیغاتی خود را تنظیم کنید

گاهی اوقات ارائه داده به تبلیغ کنندگان ترجیح داده می شود، اما این به صلاحدید شما است. اینستاگرام اکنون به شما امکان می‌دهد نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌هایتان در برنامه را کنترل کنید.

برای شروع، اینستاگرام را باز کنید و به Settings > Account Center > Ads Preferences بروید. در این مرحله، شما چندین گزینه دارید. با رفتن به Manage Information > Activity Information from Advertising Partners می توانید سرویس تبلیغات مبتنی بر فعالیت اینستاگرام را غیرفعال کنید. این بخش همچنین منابع مفیدی برای درک بیشتر در مورد داده های اینستاگرام، سیاست های حفظ حریم خصوصی و ماهیت مشارکت های تبلیغاتی ارائه می دهد.

8. پست های برچسب گذاری شده دستی را تایید کنید

تنظیمات پیش‌فرض به هر حساب اجازه می‌دهد تا شما را در یک عکس برچسب‌گذاری کند، اما اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد این مورد را کنترل کنید. برای تنظیم برچسب ها، به تنظیمات حریم خصوصی بروید و برچسب ها را انتخاب کنید. از آنجا، می‌توانید برچسب‌گذاری را از خودکار به دستی تغییر دهید تا بتوانید پستی را که در آن برچسب‌گذاری شده‌اید، قبل از عمومی شدن تأیید کنید.

اگر قبلاً در یک عکس یا ویدیو تگ شده‌اید، اما ترجیح می‌دهید اینگونه نباشید، وقتی در تنظیمات برچسب هستید، روی Hide photos and videos ضربه بزنید. از آنجا می توانید پست هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: