You are currently viewing اعلام ضوابط ریاست جمهوری توسط جامعه اسلامی دانش آموزی

اعلام ضوابط ریاست جمهوری توسط جامعه اسلامی دانش آموزی


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم ، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار اطلاعیه ای ضوابط مورد نظر برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا
پس از چندین قرن مجاهدت بزرگانی که آرزوی تحقق حکومت اسلامی را در دل می‌پروراندند و با جان و دل برای حاکمیت ایرانی ـ اسلامی مبارزه می‌کردند، انقلاب اسلامی ایران به رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) به منصه ظهور رسید. شجاعت و حکمت در متن اسلام به منصه ظهور رسید و در کنار هم پیروز شد.

این پیروزی شیرین آخرین شکست های تلخ و ناامیدی های فراوان و ذلت های فراوانی بود که بر ملت اسلامی و ملت ایران وارد شد. از نهضت آزادی هند و نهضت های فکری مسلمانان گرفته تا نهضت تنباکو، نهضت مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت، در طول تاریخ خونین ملی و مذهبی خود شاهد سرکوب نیروهای مستقل با منافع اسلامی و انقلابی بوده ایم. و همین امام بود که فریاد 1400 سال تاریخ خونین شیعه و دردها و رنج ها و هیاهوی دردناک ایران اسلامی را به مشتی گره کرده تبدیل کرد و بر پیشانی استعمار زد.

سالها قبل از پيروزي اين نهضت ديرينه، بديهي به نظر مي رسيد كه مستكبران و جلادان و رذالين روزگار، اين استقلال تهديدآميز و هولناک را كه به زودي پايه هاي ظلم و ستم را در جهان نابود و ريشه كن خواهد كرد، برنخواهند داشت. در تاریخ انقلابی ما، این بازتاب در قالب انواع ترورها، کودتاهای سیاسی، فشارهای رسانه ای، حملات مستقیم یا غیرمستقیم نظامی و انواع حملات فرهنگی به فعلیت رسیده است. که اگر آن کینه ها و کینه توزی ها و دشمنی ها نبود که صرفاً ناشی از میل یک ملت به استقلال سیاسی، فکری و فرهنگی است. یقیناً این مسیر سخت و دشوار امروز هم به لطف توفیق و نصرت الهی و نظر مقدس حضرت خوجت (عج) و درایت ائمه انقلاب و ایثارگری های بی بدیل آن حضرت بسیار ساده تر و آسان تر می شد. شهدا و انقلابیون و صبر و بردباری مثال زدنی مردم قهرمان ایران معجزه آسا داریم به قله ها نزدیک می شویم شاید امروز روز فتح قله ها باشد.

دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران به رهبری شهید عزیزمان سیدابراهیم رئیسی پرتوی از تحقق دولت اسلامی را در چشمان مردم تابید. بدون توجه به نتایج، او مرد وظیفه و مرد خدا و انسان بود! و از هیچ کوششی فروگذار نکرد تا مستضعفان و مستضعفان را بر روی زمین پیشوا و جانشین قرار دهد. آنچه امروز فعالان انقلابی و توده مردم می خواهند چیزی نیست جز این که دولتمردان بعدی جدای از تحکیم نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و کاستی، بیشترین قرابت را از این منظر با دولت قبل داشته باشند.

ستاد انتخاباتی راه روشن اتحادیه اسلامی دانشجویان بدینوسیله صراحتاً اعلام می‌کند که سیاستمداران و شخصیت‌هایی که کوچک‌ترین نسبتی با جهت‌گیری‌های انقلابی و مردمی دولت قبل ندارند – جز اینکه عده‌ای با این رویکرد در وزارت توسعه داخلی ظاهر شدند. روزهای قبل و خیلی زود باطن خود را هم فاش کردند – بهتر است زحمت نکشیم و فضای انتخاباتی را برای مردم ساده کنیم و هزینه ها را کاهش دهیم و همچنین دولت های قبلی را تکرار نکنیم. که مسبب وضع موجود هستند، به او قدرتی عطا کن تا شاهد ظهور مردان خدا در ریاست نظام اسلامی باشد.

همچنین ستاد انتخاباتی «راه روشن» پس از بررسی ترجیحات مقام معظم رهبری، مصالح کشور، مصالح مردم و نیازهای روز جامعه، مصادیق زیر را مهمترین معیار برای انتخاب برگزیدگان می داند. رئیس جمهور آینده کشور:

1- انطباق فکری و عملیاتی با نظام فکری وکیل
2_ مردمی بودن
3- سادگی و تمیزی
4_ اخلاق و صداقت
5_ عدالت خواهی
6_ مبارزه با فساد
7- دارای تجربه و سابقه مدیریت
8- یک تیم مدیریت هماهنگ وجود دارد
9_ مبانی فکری دارد
10_ شجاعت
11_ خستگی
12_ روحیه جهادی
13_ جوانی
14_ ایمان به فرصت های محلی
15_ تحول گرایی با تاکید بر مبانی انقلاب.

بدیهی است کاندیدای حامی ستاد راه روشن طی روزهای آینده بر اساس همین معیارها انتخاب و به همگان معرفی خواهد شد.

درود و رحمت خدا بر شما باد.

انتهای پیام/+