You are currently viewing اصفهان را کجا برویم؟  سفری عمیق به تاریخ و طبیعت

اصفهان را کجا برویم؟ سفری عمیق به تاریخ و طبیعت


گشت و گذار در اصفهان تنها به بناهای باشکوه و تاریخی ختم نمی شود، بلکه جاذبه های طبیعی بی شماری در اطراف اصفهان وجود دارد که نباید از آنها چشم پوشی کرد. آبشارها و دریاچه های زیادی در اطراف اصفهان وجود دارد که بسیار دیدنی هستند و چشم اندازهای شگفت انگیزی را ایجاد کرده اند. در ادامه به معرفی برخی از دیدنی های اطراف اصفهان می پردازم، پس تا پایان همراه من باشید.

اصفهان را کجا برویم؟

اصفهان، مروارید نیمه راه جهان، جاذبه های بی شماری را در دل خود جای داده است. اما گشت و گذار در این شهر تاریخی به ساختمان های باشکوه آن محدود نمی شود. اطراف اصفهان نیز مملو از جاذبه ها، تفریحات و مکان های منحصر به فردی است که هر گردشگری را به وجد می آورد.

مکان های تاریخی اطراف اصفهان

در اطراف اصفهان مکان های تاریخی زیادی وجود دارد که هر کدام مربوط به دوره خاصی از تاریخ هستند. در زیر به معرفی برخی از این مناطق تاریخی می پردازم.

  • مسجد جامع اردستان: این مسجد قدیمی با معماری باشکوه سلجوقی خود چشمگیر است. کاشی کاری ها و تزیینات هنری بی نظیر این مسجد روح تاریخ را در کالبد آن زنده نگه داشته است.
  • ارگ تاریخی مورچه خورت: پس از ارگ بم، ارگ مورچه خورت بزرگترین قلعه مسکونی ایران است و آمار دقیقی از ساخت آن در دست نیست. کوچه های پر پیچ و خم، طاق های خشتی، راه پله ها، راسته ها و دالان های تاریخی امنیت بالای این ارگ را در گذشته نشان داده است.
  • ارگ شیخ بهایی در نجف آباد: یکی از دیدنی های اطراف اصفهان، ارگ شیخ بهایی در نجف آباد است که از شاهکارهای معماری دوران صفویه به شمار می رود. این ارگ دارای ۷ برج است که ۶ برج آن کبوترخانه است. این ارگ دارای یک چایخانه سنتی و یک کافه برای گردشگران است.
  • قنات دوطبقه ماه در اردستان: تنها قنات دوطبقه جهان قنات ماه در شهرستان اردستان است که حدود 800 سال قدمت دارد. آب طبقه پایین گرم و آب طبقه بالا شیرین تر، سبک تر و خنک تر است و آب این قنات هرگز با هم مخلوط نمی شود.

قنات مونت اردستان تنها قنات دو طبقه جهان است.

شهرهای زیرزمینی اطراف اصفهان

در اطراف اصفهان بقایای شهرهای باستانی بسیاری وجود دارد که هر کدام داستانی از ظهور و سقوط این منطقه دارند. شهر نوش آباد با قدمت چند هزار ساله و شهر کرد علیا با معماری خاص و بافت سنتی از بهترین مکان های تاریخی اطراف اصفهان هستند که نشان از تاریخ و فرهنگ کهن این شهر دارند و پناهگاه های بزرگی هستند. روزهای گرم

موزه های اطراف اصفهان

در شهرهای اطراف اصفهان موزه‌های زیادی وجود دارد که دارای مکان‌های تاریخی و فرهنگی فراوانی است. موزه مردم شناسی کاشان، موزه فرش کاشان و موزه ابیانه از جمله این موزه ها هستند که می توانید با تاریخ و فرهنگ مردم این شهر آشنا شوید. با خرید بلیط قطار اصفهان به این شهر سفر کنید و آثار تاریخی این موزه های جذاب را بشناسید.

مکان های تفریحی اطراف اصفهان

مجموعه های تفریحی جذابی در اطراف اصفهان وجود دارد که با امکانات رفاهی، رستوران ها و تفریحات آبی لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد. برخی از این مجموعه‌های تفریحی مانند سد حمران، علاوه بر تامین آب کشاورزی، به محل تفریح ​​و سرگرمی گردشگران تبدیل شده‌اند. قایق سواری، ماهیگیری و پیک نیک در کنار سد از جمله فعالیت هایی است که می توانید در این مجموعه داشته باشید.

طبیعت بکر اطراف اصفهان

مناظر زیبایی در اطراف اصفهان وجود دارد که پوشیده از کوه و دشت و آبشارهای خروشان است. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید از طریق فرودگاه اصفهان به این شهر سفر کنید و سفری فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

کوه های سر به فلک کشیده اطراف اصفهان

برای علاقه مندان به کوهنوردی و صخره نوردی، کوه های کرکس، کوه صفه و کوه شهله در نزدیکی شهر اصفهان مقصدهای ایده آلی هستند. در این کوه ها می توانید با چالش های مختلفی روبرو شوید و از صعود به قله ها لذت ببرید.

دشت های لاله های واژگون در اطراف اصفهان

فرشی از لاله های بنفش که در زمین فرو رفته اند، منظره ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. می توانید شکوفه دادن این گل های زیبا را در فصل بهار ببینید و عکسی فراموش نشدنی را ثبت کنید.

  1. دشت لاله های واژگون، گلستان، کوه حنصار
  2. صفحه لاله های بید وارونه

آبشارهای سرسبز اطراف اصفهان

اصفهان با آبشارهای متعدد اطراف، بهشتی برای دوستداران طبیعت است. آبشارهای باورنکردنی همراه با کوه ها و جنگل ها تصویری رویایی خلق می کنند. در منطقه لادرخمینی این شهر آبشارهای خیره کننده ای وجود دارد که خستگی هر گردشگری را برطرف می کند.

دریاچه ها و تالاب های اطراف اصفهان

اصفهان با تالاب ها و دریاچه های متعدد زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر و گونه های مختلف جانوری است که می توانید در آن به تماشای پرندگان بنشینید و از آرامش طبیعت لذت ببرید.

  1. گاو مرداب
  2. تالاب محبرد
  3. سد زاینده رود
  4. چشمه مرغاب عسگران

کویرهای اطراف اصفهان

کویر مرنجاب با تپه های ماسه ای روان، دریاچه نمک و کاروانسراهای قدیمی دنیایی متفاوت را به شما نشان خواهد داد. در این کویر می توانید به تورهای آفرود بروید و هیجان را تجربه کنید یا در سکوت کویر ورزنه، به آسمان پر ستاره بنشینید.

برای رفتن به کویر و لذت بردن از فعالیت های آن می توانید با تورهای آفرود بروید.

روستاهای دیدنی اطراف اصفهان

کمی دورتر از شهر اصفهان به روستاهای سنتی می‌رسی که هر کدام داستان‌هایی برای شنیدن در دل دارند. این روستاها با چشمه ها و آبشارهای فراوان با معماری خاص و رنگ قرمز خانه هایشان و کویرهای زیبای اطرافشان بخشی از بهشت ​​گمشده اصفهان هستند.

  1. روستای اهلی
  2. روستای ابیانه
  3. روستای سیور
  4. روستای هونجان

سوالات متداول در مورد کجا در اصفهان برویم؟

چه روستاهای جالبی در اطراف اصفهان وجود دارد؟ روستای تمه روستای ابیانه روستای سیور روستای هونجان

دشت های لاله های واژگون اصفهان کدامند؟ دشت لاله های واژگون گلستان کوه هنسر، دشت لاله های واژگون بید فریدن

اماکن تاریخی اطراف اصفهان کدامند؟ مسجد جامع اردستان، ارگ مورچه خورت، ارگ شیخ بهایی و قنات دوگانه مون

چند شهر زیرزمینی در اصفهان وجود دارد؟ شهر زیرزمینی نوش آباد و شهر زیرزمینی کرد علیا

در اصفهان چه مکان هایی برای استراحت وجود دارد؟ پیست اسکی فریدون شهر، سلیمان دشت، پارک ساحلی زرین شهر، شهر چادگان، روستای زاینده رود

نتیجه

در این مقاله به برخی از جاذبه های اطراف اصفهان اشاره کرده ام که با انتخاب هر یک از این گزینه ها سفری فراموش نشدنی را در پیش دارید. پس با توجه به علاقه خود به من بپیوندید و از زیبایی های اطراف اصفهان لذت ببرید! اگر قصد سفر به اصفهان و بازدید از دیدنی های اطراف اصفهان را دارید، می توانید بلیط هواپیما را به صورت آنلاین از سایت کاصدک 24 خریداری کنید.