You are currently viewing استفاده از ردیابی درخواست ناموفق در پلسک

استفاده از ردیابی درخواست ناموفق در پلسک


در این آموزش از گزینه دیگری استفاده خواهیم کرد کنترل پنل پلسک بیایید با ردیابی درخواست های ناموفق در هاست ویندوز آشنا شویم. با استفاده از این قابلیت می توانیم خطاهای درخواست های ارسال شده به وب سرور را رصد کرده، این خطاها را بررسی و اصلاح کنیم. این تابع ابتدا رویدادهای مرتبط با هر ردیابی درخواست را بافر می کند و فقط درخواست هایی را به دیسکی ارسال می کند که به حالت خطای قابل تنظیم توسط کاربر وارد شده اند.

برای استفاده از این قابلیت ابتدا وارد کنترل پنل هاست ویندوز پلسک خود در سرور پارس شده و سپس از منوی سمت چپ و در تب Control Panel بر روی گزینه Websites and Domains کلیک کنید. سپس در قسمت میانی پنل گزینه Track Failed Requests را انتخاب کنید.

کنترل پنل، پلسک، وب سایت، مدیریت، هاست، سرور، دامنه، امنیت، نصب

در تب Failed Request Tracking، سه گزینه مربوط به ردیابی درخواست ناموفق وجود دارد:

گزینه شروع ردیابی: که برای شروع عملیات ردیابی یا ردیابی خطا استفاده می شود.

گزینه دانلود فشرده: امکان دانلود لاگ های ایجاد شده را در قالب یک فایل فشرده فراهم می کند که با انتخاب فایل لاگ مورد نظر می توانید دانلود کنید.

گزینه حذف: که برای حذف فایل های لاگ ایجاد شده استفاده می شود.

کنترل پنل، پلسک، وب سایت، مدیریت، هاست، سرور، دامنه، امنیت، نصب

برای شروع عملیات ردیابی بر روی گزینه Start Tracing کلیک می کنیم. با کلیک بر روی این گزینه فیلدی نمایش داده می شود که می توانید کد خطای مورد نظر را در قسمت Status Codes وارد کرده و سپس دایرکتوری های مسیریابی خطای مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه OK را بزنید.

برای مثال از کد خطای 403 استفاده می کنیم.

کنترل پنل، پلسک، وب سایت، مدیریت، هاست، سرور، دامنه، امنیت، نصب

پس از ردیابی تغییرات روی صفحه نمایش داده می شود، پس از بروز خطای 403 در مسیرهایی که انتخاب کرده اید، لاگ با توضیحات در قسمت سبز رنگ نمایش داده می شود. همچنین در هر زمان می توانید فایل لاگ مورد نظر را دانلود کرده و با استفاده از گزینه Download Zip آن را در رایانه خود بررسی کنید.

کنترل پنل، پلسک، وب سایت، مدیریت، هاست، سرور، دامنه، امنیت، نصب

اگر می خواهید ردیابی را متوقف کنید، روی Stop Tracing کلیک کنید توجه داشته باشید که عملیات ردیابی پس از سه روز به پایان می رسد پس از اتمام عملیات، فایل های گزارش در یک لیست نمایش داده می شوند. همچنین می توانید از گزینه ردیابی تغییر برای تغییر تنظیمات ردیابی استفاده کنید.