You are currently viewing اتوماسیون بازاریابی چیست؟  – افرک: آژانس تبلیغاتی آنلاین

اتوماسیون بازاریابی چیست؟ – افرک: آژانس تبلیغاتی آنلاین


انتشار:
دوشنبه 23 آبان 1401

به روز رسانی:
سه شنبه 23 ژوئن 1402

اتوماسیون بازاریابی کار یکنواخت بازاریابی را با کمک نرم افزار خودکار می کند. بخش‌های بازاریابی سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند برخی از فرآیندهای تکراری خود مانند ارسال ایمیل، ارسال پیام در رسانه‌های اجتماعی و حتی بخشی از کمپین‌های تبلیغاتی خود را خودکار کنند. اتوماسیون بازاریابی نه تنها افزایش کارایی، بلکه ایجاد یک تجربه شخصی برای مشتری نیز مهم است. فن آوری های اتوماسیون بازاریابی کمک می کند تا کارها سریعتر و آسان تر شود. بنابراین می توانید بسیاری از فعالیت های تبلیغاتی کسب و کار خود را با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی به صورت خودکار انجام دهید. در این مقاله از سوال “اتوماسیون بازاریابی چیست؟پاسخ می دهیم با آژانس تبلیغاتی آنلاین آفریقا همراه باشید

اتوماسیون بازاریابی چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

وقتی به چالش‌های رایجی که کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستند نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هنگام بررسی کسب‌وکارشان، جذب و حفظ مشتری اولویت‌های اصلی باقی می‌مانند. در کنار این اهداف، کسب و کارها با انبوهی از اطلاعات و داده های جمع آوری شده مواجه هستند که استفاده از آنها دشوار است.

مقاله مرتبط
آموزش بازاریابی ایمیلی

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می تواند از داده ها استفاده کند و از آنها استفاده کند، فرآیندهای کاری ما را ساده تر و کارآمدتر کند و در نهایت به غلبه بر این چالش ها کمک کند. اکثر کسب و کارها اتوماسیون بازاریابی را ابزاری متوسط ​​می دانند که برای جذب مشتری از طریق ارسال ایمیل های خودکار مناسب است. در حالی که بازاریابی ایمیلی یک استفاده عالی از اتوماسیون بازاریابی است، این رویکرد می تواند منجر به تجربه گیج کننده ای هم برای مشتریان بالقوه و هم برای مشتریان شود زیرا به آرامی از بازاریابی به فروش و خدمات به مشتری منتقل می شود. مشتریان بالقوه با تماس‌های تصادفی جستجوگر و محتوای نامربوط مجبور به ورود به قیف‌های فروش غیرواقعی می‌شوند. شرکت ها به جای برآوردن نیازهای فردی هر مشتری، همان استراتژی قدیمی را تکرار می کنند.

مزایای اتوماسیون بازاریابی چیست؟

همانطور که گفتیم، استراتژی های بازاریابی خودکار باید در طول چرخه حیات مشتری پیاده سازی شوند. وقتی اتوماسیون بازاریابی به دقت یکپارچه شود، زمینه را برای روابط سالم و بلندمدت با مشتریان شما فراهم می کند. هنگامی که اتوماسیون بازاریابی به خوبی انجام شود، دو مزیت اصلی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد:

  • شخصی سازی تجربه کاربری

هر اقدام مشتری بالقوه شما اطلاعات اضافی برای استراتژی بازاریابی شما است و بلافاصله به شما می گوید که مشتریان در حال حاضر به دنبال چه چیزی هستند. این اطلاعات بسیار مفید و کاربردی است، اما ردیابی این رفتارها به صورت دستی غیرممکن است. با این حال، با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها می توانند از این اطلاعات در چندین کانال برای درک عمیق نیازهای مشتریان خود و ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب استفاده کنند.

مقاله مرتبط
کمپین تبلیغاتی 360 درجه چیست؟

این گردش کار به هدایت مشتریان بالقوه به سمت محتوای مفید کمک می کند و در نتیجه رابطه نزدیک بین کسب و کار و مشتری بالقوه ایجاد می شود. با این حال، اتوماسیون بازاریابی به همین جا ختم نمی شود. با تمرکز بر قرار دادن مشتری، کسب‌وکارها می‌توانند به تعامل با مشتریان با جریان‌های کاری شخصی‌سازی شده ادامه دهند که منجر به مشتریان وفادار و مکرر می‌شود که شما را به دوستان و خانواده‌شان ارجاع می‌دهند.

  • ساده سازی فرآیندها

فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات از ساده تا پیچیده طبقه بندی می شوند. بسیاری از فرآیندها به صورت دستی انجام می شوند، اما با کمک اتوماسیون بازاریابی، می توانید تمام فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات خود را به صورت خودکار انجام دهید. در روش سنتی، بخش های مختلف سازمان به صورت واحدهای مجزا تشکیل می شوند. در واقع هر یک از واحدهای سازمان به نوعی داده ها و اطلاعات مشتریان را جمع آوری می کنند اما ارتباط بین این واحدها برقرار نمی شود. با کمک اتوماسیون بازاریابی می توانید فرآیندهایی را طراحی کنید که داده ها و اطلاعات همه بخش ها را در یک مرکز جمع آوری می کند و بر اساس تجزیه و تحلیل این داده ها می توانید به طور خودکار فرآیندهای بازاریابی خود را فعال کنید.

چگونه می توانیم بیشترین بهره را از اتوماسیون بازاریابی ببریم؟

در بهترین حالت، اتوماسیون بازاریابی ترکیبی از نرم افزار، استراتژی و تمرکز بر مشتری است. این به شما امکان می دهد مشتریان بالقوه را به مشتریان راضی و مشتریان راضی را به حامیان وفادار با محتوای بسیار شخصی و مفید تبدیل کنید.

با تمرکز بر سفر مشتری به جای نیازهای تجاری، نیازهای مشتری را در اولویت قرار دهید. نقاط تماس بالقوه را شناسایی کنید. شما باید نقاط تماسی را شناسایی کنید که در آن اتوماسیون بازاریابی می تواند داده ها را ردیابی کند. به این ترتیب می توانید اطلاعات جامعی را از مشتریان خود جمع آوری کنید.

  • با استفاده از یک CRM که با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی شما یکپارچه می شود، مخاطبین را سازماندهی کنید تا هر اقدامی که توسط مشتری انجام می شود به عنوان نقطه داده دیگری ردیابی شود.
  • از این نقاط داده برای اتصال مشتریان به مرحله بعدی استفاده کنید

یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی عالی، تیم های شما را با اولویت بندی وظایف و تسریع در تحویل، همسو می کند. ضبط تماس‌ها را می‌توان در اختیار تیم بازاریابی قرار داد تا در هنگام تولید سرنخ آماده تماس با فروش باشد، در این مرحله سیستم اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به حساب‌ها اطلاع دهد که سرنخ جدیدی فعال شده است. هنگامی که یک مشتری خریدی انجام می دهد، پیامکی برای تمام افرادی که در این فرآیند در سازمان شرکت دارند ارسال می شود تا به آنها اطلاع دهد که یک مشتری جدید خرید کرده است. این فرآیند نه تنها یکپارچه و کارآمد است، بلکه یک رابطه طولانی مدت بین مشتری و کسب و کار ایجاد می کند.

یکی از بهترین راه ها برای یافتن مشتریان جدید استفاده از تبلیغات گوگل است. تبلیغات گوگل انواع مختلفی وجود دارد که بسته به نوع کسب و کار می توانید کمپین مناسبی ایجاد کنید.

تاثیر اتوماسیون بازاریابی بر مشتریان

اتوماسیون بازاریابی نه تنها برای کسب و کار شما، بلکه برای مشتریان شما نیز مفید است. مشتریان شما غرق اطلاعات هستند و یافتن پاسخ های مورد نیاز را دشوار می کند. هنگامی که آنها موفق به برقراری ارتباط با شرکت شما می شوند، اغلب تجربه ای از هم گسیخته دارند و از تیمی به تیم دیگر، در کانال ها و در بین پلتفرم ها حرکت می کنند. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند این اصطکاک را با اتصال تیم‌ها، جمع‌آوری داده‌های عملی و اولویت‌بندی وظایف پشتیبان کاهش دهد. 3 مرحله زیر را انجام دهید:

نمایش محتوای مرتبط به کاربران

از طریق اتوماسیون بازاریابی، می توانید تعیین کنید که هر مشتری چه چیزی را می بیند. از تبلیغات گرفته تا بازاریابی ایمیلی، از شخصیت های خریدار همراه با هدف گیری رفتاری استفاده کنید تا دقیقاً اطلاعات مورد نیاز هر مشتری یا مشتری را ارسال کنید.

ارائه پاسخ های بهتر و سریع تر

اتوماسیون بازاریابی به کسب و کارها کمک می کند تا وظایف را اولویت بندی و مدیریت کنند تا به سؤالات دریافتی به سرعت پاسخ داده شود. به علاوه، با داده های رفتاری ذخیره شده در CRM شما، کارمندان خط مقدم این قدرت را دارند که بدون نیاز به جستجوی اطلاعات اولیه، کمک های مرتبط تری ارائه دهند. تاریخچه مشتری خود را کاوش کنید و پاسخ های خودکار را بر اساس خریدهای قبلی، اقدامات محصول یا ارزش کلی مشتری ارائه دهید.

ارائه تجربیات یکپارچه و چند کاناله

هیچکس دوست ندارد نیازهای خود را بارها و بارها تکرار کند و به همین دلیل است که اتوماسیون بازاریابی برای مشتریان عالی است. داده‌ها جمع‌آوری، ذخیره و در نرم‌افزار بازاریابی شما مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین شما می‌توانید تجربه شخصی‌سازی شده‌ای مانند فرم‌های از پیش پر شده، ایمیل‌های هدفمند که نیازهای آنها را برآورده می‌کند، به مشتریان خود ارائه دهید. با اتوماسیون، مشتریان بدون توجه به اینکه چگونه با شما تماس بگیرند، همان تجربه مثبت را خواهند داشت.

کلمه نهایی – اتوماسیون بازاریابی چیست؟

تمام اقدامات انجام شده با اتوماسیون بازاریابی باعث حفظ مشتری و افزایش وفاداری به برند آنها می شود. استفاده از اتوماسیون بازاریابی یکی از عوامل موفقیت کسب و کار در دنیای امروز است. تجربه شما از اتوماسیون بازاریابی چطور بود؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان افراق در میان بگذارید.