You are currently viewing ابزار تحقیق کلمات کلیدی – Server.ir

ابزار تحقیق کلمات کلیدی – Server.ir


کلمه کلیدی یکی از مهمترین مواردی است که در سئو باید به آن توجه کرد. هرچه کلمه کلیدی شما دقیق تر باشد، نرخ بازگشت سرمایه بالاتر است و کارفرما از کار شما رضایت بیشتری خواهد داشت. همانطور که می دانید همه کلمات کلیدی برای سایت مناسب نیستند و نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در زیر سعی خواهیم کرد ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را معرفی کنیم.

اگر علاقه مند هستید، می توانید مقاله پلاگین های پایه وردپرس را مطالعه کنید.

در گوگل جستجو کنید

یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در دسترس متخصصان سئو، استفاده از جستجوی گوگل است. باید بدانید که امروزه هوش مصنوعی به کار رفته در موتور گوگل آن را به ابزاری بسیار خاص تبدیل کرده است. وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید، پیشنهادات زیادی را به شما نشان می دهد.

این پیشنهادات می تواند به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی کمک کند. البته باید بدانید که متخصصان سئو هرگز ملزم به استفاده از این ابزار نیستند و این راه حل به عنوان یک راه حل جانبی و مکمل برای تولید محتوا و انتخاب کلمه کلیدی مناسب شناخته می شود. بنابراین، اگر می خواهید کار خود را متفاوت کنید، بهتر است از جستجوی گوگل استفاده کنید.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل به عنوان یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شناخته می شود. البته در اینجا باید به موضوع بسیار مهمی اشاره کنیم. کنسول جستجوی گوگل برای سایت هایی مناسب است که مدتی است در اینترنت فعال بوده و توانسته اند اطلاعاتی را از گوگل دریافت کنند. این ورودی می تواند نشان دهد که کدام کلمات کلیدی بیشتر از دیگران جستجو می شوند. برای این کار باید وارد قسمت Performance شوید و سپس از قسمت Impression بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده را پیدا کنید. سپس می توانید استراتژی های سئو را بر اساس همان اصل اجرا کنید و در نهایت به موفقیت خواهید رسید.

یک ابزار kwfinder

یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزار kwfinder است. این ابزار یکی از بهترین ابزارهای تشخیص کلمات کلیدی است و به متخصصان سئو کمک می کند تا بهترین انتخاب را برای سایت خود داشته باشند. ابزار kwfinder می تواند نمایشی بصری از جستجوهای کلیدواژه در 12 ماه گذشته را نمایش دهد. علاوه بر این، این ابزار حجم جستجو را در ماه و در کشور مورد نظر شما نشان می دهد. ابزار kwfinder می تواند مواردی مانند CPC و PPC را به شما بگوید (CPC به معنای قیمتی است که برای هر کلیک برای نمایش آن کلمه کلیدی پرداخت می شود و PPC نشان دهنده دشواری فهرست جستجوی پولی و سطح رقابت در تبلیغات گوگل است).

همچنین با استفاده از ابزار kwfinder می توانید به درجه سختی آن کلمه کلیدی برای کسب رتبه دسترسی داشته باشید. کارشناسان همیشه خاطرنشان می کنند که در انتخاب کلمات کلیدی باید بسیار مراقب باشید و فقط کلماتی را انتخاب نکنید که رتبه بندی آنها دشوار است. در این شرایط، نرخ بازگشت سرمایه می تواند دشوار و در طول سالیان طولانی باشد و این اعتبار کار شما را زیر سوال می برد.

یک ابزار ابزار کلمه کلیدی

یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزار کلمات کلیدی است. تمامی کارشناسان سئو با این ابزار آشنایی دارند. با توجه به اینکه ابزار کلمه کلیدی اطلاعات کاملی را در اختیار کارشناسان سئو قرار می دهد، استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است. این ابزار در دو نسخه پولی و رایگان موجود است. نسخه رایگان آن اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از اطلاعاتی که با شما به اشتراک می گذارد استفاده کنید. رزومه خوبی بگیرید بهتر است بدانید که ابزار کلمه کلیدی یکی از ابزارهای محبوب برای یافتن کلمات کلیدی است. زیرا استفاده از این ابزار بسیار آسان است و می توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

Google Keyword Planner یا برنامه ریز کلمات کلیدی

اگر بخواهیم بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی را معرفی کنیم باید به ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی اشاره کنیم. این ابزار می تواند به شما در تعیین مقدار کلمات کلیدی کمک کند. همچنین Keyword Planner کلمات کلیدی جدید و مرتبط را به شما نشان می دهد و شما را در تعیین بهترین کلمات کلیدی موفق می کند.

با استفاده از این ابزار می توانید برنامه ریزی مناسبی برای کمپین های تبلیغاتی خود داشته باشید و شما را در مسیر موفقیت قرار دهد. با ورود به وب سایت Keyword Planner می توانید از امکانات آن بهره مند شوید.

یک ابزار moz

Moz Pro Account Keyword Explorer یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موجود است. این ابزار به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مناسب را برای سایت خود انتخاب کنید و سپس بر اساس آن اقدام کنید. این ابزار حجم کلمه کلیدی که به صورت ماهانه جستجو می شود را نشان می دهد و در نتیجه نقش بسیار مهمی در موفقیت سایت دارد. سایر مزایای حساب Moz Pro Keyword Explorer شامل ویژگی های زیر است:

  • نرخ کلیک ارگانیک را تعیین می کند.
  • اولویت کلمه کلیدی را نشان می دهد.
  • سختی کلمات کلیدی را نشان می دهد.

یک ابزار سمروش

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزار semrush است. این ابزار بسیار سریع و قدرتمند است و می تواند شما را به جلو برساند. این ابزار بر اساس زبان های مختلف تنظیم شده است و زمانی که می خواهید از ابزار semrush استفاده کنید باید زبان و کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس اطلاعات مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر خود را دریافت کنید. همه متخصصان سئو از این ابزار برای بهبود کار خود استفاده می کنند. ویژگی مهم ابزار semrush این است که اطلاعات به دست آمده توسط این ابزار قابل اعتماد است.

Google Trends یا Google Trends

اگر بخواهیم بحث معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را کامل کنیم باید به ابزار گوگل ترندز اشاره کنیم. این ابزار یکی از معروف ترین ابزارهایی است که اطلاعات زیادی در مورد کلمه کلیدی به شما می دهد.

برای مثال می خواهید بین دو کلمه کلیدی بیماری های چشمی و بیماری های چشمی یکی را انتخاب کنید که کدام کلمه کلیدی جستجوهای بیشتری دارد. ابزار Google Trends می تواند نمودار مقایسه ای را برای شما تنظیم کند و در نتیجه می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. در این ابزار امکان مقایسه دو یا چند کلمه کلیدی وجود دارد.

کلمه کلیدی seed چیست؟

در بالا با انواع ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا شدید. اما باید بدانید که در فرآیند یافتن کلمات کلیدی، مفهوم بسیار مهمی به نام seed یا کلیدواژه اصلی وجود دارد.

شما باید یک کلمه کلیدی انتخاب کنید و سپس توجه کنید که چه پیشوندها و پسوندهایی جستجو می شوند. به عنوان مثال، تصور کنید سایت شما یک سایت لوازم آرایشی است که می خواهید برای لاک ناخن رتبه بندی کنید. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که قبلا ذکر کردیم، می توانید کلمه کلیدی (لاک ناخن) را بررسی کنید و سپس بهترین کلمات کلیدی را به کارفرما پیشنهاد دهید.

آیا می توانم لیستی از کلمات کلیدی را از کارفرما دریافت کنم؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سئوکاران می توانند مرتکب شوند، استفاده نکردن از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. در این شرایط کارشناسان سئو کلمات کلیدی را از کارفرما دریافت می کنند. به عنوان مثال، تصور کنید که کارفرما در کار نصب و راه اندازی زمین های ورزشی است و می خواهد برای کلمه کلیدی چمن مصنوعی ورزشی رتبه بندی کند.

اگر این کلمه کلیدی را بدون تأیید کارفرما بپذیرید، پس از مدتی (حتی اگر برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید) ممکن است ROI آن چیزی نباشد که انتظار دارید.

در اینجا شما باید در مقابل کارفرما مسئول باشید. اما اگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به خوبی استفاده کنید، ممکن است متوجه شوید که کلمه کلیدی فوتبال چمن مصنوعی گزینه بهتری نسبت به کلمه کلیدی ورزش چمن مصنوعی است. در نتیجه اگر استراتژی های سئوی خود را به خوبی اجرا کنید به موفقیت چشمگیری در این مسیر دست خواهید یافت و در نهایت کارفرما از کار شما بسیار راضی خواهد بود.

کلمه کلیدی، کلید موفقیت سئوی شما

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و یافتن بهترین کلمات کلیدی می تواند کلید موفقیت سئو سایت شما باشد. برخی از افراد ممکن است این مشکل را نادیده بگیرند و به یافتن کلمات کلیدی مناسب توجه نکنند. باید بدانید که اگر این اتفاق برای شما بیفتد به زودی دچار دردسرهای زیادی خواهید شد و هرگز نمی توانید به عنوان یک متخصص سئو به کار خود ادامه دهید. تمام استراتژی های سئوی شما به یافتن کلمه کلیدی مناسب با ROI بستگی دارد. بنابراین، باید زمان کافی را صرف یادگیری و آشنایی با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کنید.

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی

وقتی می خواهید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، برای موفقیت در این مسیر باید به چند نکته توجه کنید. در زیر نکاتی وجود دارد که باید هنگام استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در نظر داشته باشید. باید بدانید که شما به عنوان یک متخصص سئو باید نگاهی تحلیلی به کلمات کلیدی داشته باشید و در نهایت تصمیم بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. این نکات به شرح زیر است:

  • توجه به نیازهای مخاطب: یکی از مهمترین موارد در هنگام استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی این است که نیازهای مخاطبان خود را در نظر بگیرید. مخاطب شما به چه چیزی نیاز دارد و چگونه نیازهای خود را برآورده خواهد کرد؟
  • تعیین اهداف: یکی از مواردی که در انتخاب کلمه کلیدی باید در نظر گرفته شود، تعیین هدف است. در کدام بخش می خواهید موفق شوید؟ مثلا می خواهید در زمینه آموزش سئو برندی شناخته شده باشید یا خدمات سئو؟! هر یک از این کلمات کلیدی شما را به مسیر متفاوتی می کشاند که متخصصان سئو باید در نظر داشته باشند.
  • تهیه فهرست کلمات: بهتر است بدانید زمانی که از این ابزارها استفاده می کنید، لیست کاملی از کلمات کلیدی را دریافت خواهید کرد. بنابراین هرگز در انتخاب کلمات کلیدی و تکمیل لیست عجله نکنید. این مشکل باعث می شود نتایج خوبی از خروجی اکسل بگیرید و بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید.
  • کلمات کلیدی روغن بلند: در بحث انتخاب کلمه کلیدی مواردی مانند کلمات کلیدی دم بلند وجود دارد. کلمات کلیدی دم بلند باید در متن استفاده شود. زیرا این کار باعث می شود ربات های گوگل شما را در اسرع وقت بشناسند و در نتیجه سایت شما رتبه خوبی کسب کند.
  • مشاهده سایت رقبا: یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب کلمات کلیدی اهمیت دارد، سایت رقیب است. بهتر است زمان کافی برای این کار صرف کنید و سایت رقبا را به خوبی بررسی کنید. در نتیجه، می‌توانید در مورد عملکرد آنها و استراتژی‌هایی که استفاده می‌کنند، یاد بگیرید که به رشد شما کمک می‌کند.

چقدر طول می کشد تا با انتخاب صحیح کلمه کلیدی به موفقیت برسم؟

یکی از دغدغه های کارشناسان سئو; به خصوص برای افراد کم تجربه، این مدت زمانی طول می کشد که بعد از استفاده از تحقیق کلمات کلیدی و ابزار یافتن کلمات کلیدی به موفقیت برسند. بهتر است بدانید که هیچکس نمی تواند پاسخ دقیق و روشنی به این سوال بدهد. اما اگر بخواهیم به طور تقریبی به سوال شما پاسخ دهیم، باید بگوییم که معمولا 6 ماه تا 1 سال طول می کشد تا کلمه کلیدی سئو موفق شود.

آخرین کلمه

تاکنون سعی شده است ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را معرفی کنیم. بهتر است بدانید امروزه ابزارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. کلمه کلیدی یکی از عواملی است که بر موفقیت شما تأثیر می گذارد. اگر زمان کافی را به این کار اختصاص ندهید، هرگز نمی توانید به موفقیت برسید و این می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند. به عنوان یک متخصص سئو، باید موضوع انتخاب کلمه کلیدی را جدی بگیرید و با تمام ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا باشید. با این رویکرد می توانید به موفقیت دست پیدا کنید.