You are currently viewing آیا انتقال سایت به هاست دیگر بر سئوی سایت تاثیر منفی می گذارد؟

آیا انتقال سایت به هاست دیگر بر سئوی سایت تاثیر منفی می گذارد؟


چه بخواهید چه نخواهید، انتقال سایت از یک هاست به میزبان دیگر همیشه بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارد. هر گونه تغییر در سایت بر سئو سایت تاثیر می گذارد. اما ایجاد تغییرات عمده در سئو سایت شما را در معرض خطر قرار می دهد. بسیاری از هاست ها خدمات مهاجرت سایت را به صورت رایگان ارائه می دهند، اما تاثیر مهاجرت سایت بر سئو غیر قابل انکار است. در زیر به شما خواهیم گفت که چگونه این خطرات را کاهش دهید، پس تا پایان این پست با ما همراه باشید.

آیا انتقال سایت به هاست دیگر بر سئوی سایت تاثیر منفی می گذارد؟

بله، انتقال سایت شما به هاست دیگری تاثیر منفی بر سئوی سایت شما خواهد داشت. این تأثیر منفی شامل موارد زیر است:

  • اولین تاثیر منفی این موضوع این است که وقتی سایت خود را به هاست دیگری منتقل می کنید، برای مدتی از دسترس خارج می شود و کاربران دیگر نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند که این امر بر سئو سایت تاثیر منفی می گذارد. برای کاهش این تاثیر منفی، باید زمانی از روز را انتخاب کنید که سایت شما کمترین بازدید و بازدید را داشته باشد.
  • نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که میزبان شما چقدر به مخاطبان هدف شما (کسانی که از سایت شما بازدید می کنند) نزدیک است. به عنوان مثال شما سایتی دارید که بازدیدکنندگان آن ایرانی هستند و سروری که سایت شما تا به حال روی آن میزبانی می شد در ایران بود. حال اگر سایت خود را به سروری خارج از ایران انتقال دهید، به دلیل فاصله بین سرور و جامعه هدف، سرعت سایت شما کاهش می یابد.
  • دومین موردی که روی سئو سایت شما تاثیر منفی می گذارد این است که هاست فعلی شما ممکن است ویژگی هایی داشته باشد که هاست جدیدی که انتخاب می کنید شامل این ویژگی نباشد. در این صورت، هنگامی که سایت خود را به یک هاست جدید منتقل می کنید، برخی از ویژگی های سایت شما دیگر قابل استفاده نخواهند بود. بنابراین قبل از انتقال سایت خود به ویژگی های هاست جدید خود توجه کنید.
  • دومین موردی که بر سئوی سایت شما تاثیر منفی می گذارد این است که هاست جدیدی که برای انتقال به آن انتخاب می کنید سرعت کمتری نسبت به هاست فعلی شما دارد. از آنجایی که زمان بارگذاری صفحه یکی از مهمترین موارد در رتبه بندی سئو است، کاهش سرعت سایت برای شما مضر است و برعکس، انتخاب میزبانی که سرعت سایت شما را افزایش می دهد، تاثیر مثبتی بر سئوی سایت شما خواهد داشت. در این حالت، زمانی که کاربران به کندی بارگذاری می‌شوند، احتمال اینکه در آینده دوباره از سایت شما بازدید کنند، کمتر می‌شود. به عنوان مثال، اگر صفحه وب سایت شما بیش از 2 ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، می توان گفت که حدود 50 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت شما را ترک می کنند.

پیشنهاد ما

همانطور که می دانید سرعت مهمترین عامل در جذب، حفظ و افزایش ترافیک و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. از آنجایی که سرعت سایت به پیکربندی سرور بستگی دارد، پیشنهاد می کنیم برای انتقال سایت خود پلن های قدرتمندی تهیه کنید. یکی از مزیت های هاست از سرور ممتاز این است که در تمامی پلن ها از هارد NVMe استفاده می کنیم که تاثیر بسزایی در سرعت سایت شما دارد. همچنین یکی از مزایای دیگر پلن های هاست سرور پریمیوم امکان ارتقاء تمامی پلن ها برای دستیابی به حداکثر سرعت است.

بنابراین، اگر همچنان قصد دارید سایت خود را به سرور دیگری منتقل کنید، می توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید 05137600520 لطفا با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید برای مشاهده طرح ها به سایت ممتاز سرور مراجعه کنید.

فرآیند انتقال سایت به هاست دیگری با کمترین تاثیر منفی بر سئو سایت

اکنون که نحوه تأثیر مهاجرت سایت بر سئو را مورد بحث قرار دادیم، بیایید روند مهاجرت را بررسی کنیم. می توانید از چک لیست ما برای آماده سازی وب سایت خود برای مهاجرت استفاده کنید:

  1. قبل از هر کاری از سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  2. قبل از لغو سرویس میزبانی وب دیگر خود، سرعت بارگذاری صفحه سایت فعلی خود را با سرعت بارگذاری سرور جدیدی که در نظر دارید مقایسه کنید. امیدواریم سرور جدید سرعت سایت شما را بهبود بخشد.
  3. برای انتقال سایت خود از یک هاست به میزبان دیگر، زمانی را انتخاب کنید که سایت شما کمترین بازدید و بازدید را داشته باشد. زیرا در حین انتقال سایت، سایت شما برای مدتی از دسترس خارج می شود.
  4. سلامت سئوی وب سایت خود را بررسی کنید. کارشناسان سئوی سایت پریمیوم می توانند در این زمینه به شما کمک کنند تا پس از انتقال سایت بهترین عملکرد سئو را داشته باشید.
  5. ارائه DNS سایت به هاست جدید.
  6. شما می توانید هنگام پیکربندی سایت خود، آدرس قبلی خود را عیب یابی کرده و به URL جدید هدایت کنید.
  7. دامنه را به هاست جدید منتقل کنید.
  8. وب سایت خود را تست کنید و لینک های داخلی را به روز کنید. ابزار ScreamingFrog به شما امکان می دهد پیوندهای داخلی را بیابید و متن ها و صفحات مرتبط را لنگر بیاورید.
  9. یک صفحه سفارشی 404 برای تغییر مسیر به صفحه اصلی یا سایر بخش های مرتبط ایجاد کنید، زمانی که وب سایت شما به طور موقت در یک انتقال به جای صفحه خطای 404 از کنترل خارج می شود. در غیر این صورت، کاربر ناامید می شود و سایت شما را می بندد و به سایت دیگری می رود.
  10. فایل Robots.txt خود را به روز کنید. فایل robots.txt به روبات های موتورهای جستجو می گوید که چه صفحاتی را می توانند یا نمی توانند از سایت شما درخواست کنند.
  11. وب سایت خود را روی دستگاه تلفن همراه تست کنید. آیا سایت شما روی دستگاه تلفن همراه بارگیری می شود؟ گوگل یک ابزار تست موبایل را برای تعیین اینکه آیا گوگل سایت شما را سازگار با موبایل می بیند ارائه می دهد.
  12. عملکرد خود را پس از انتقال و راه اندازی سایت خود بررسی کنید. عملکرد رتبه بندی، ترافیک، مشکلات سایت و تعداد کاربران آنلاین را بررسی کنید.

با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد می توانید تا حد زیادی از تاثیرات منفی انتقال سایت بر سئو جلوگیری کنید.