You are currently viewing آیا استخراج پس از ادغام اتریوم سودآور است؟

آیا استخراج پس از ادغام اتریوم سودآور است؟


ادغام اتریوم برای استخراج اتریوم و ماینرهای GPU به چه معناست؟

اتریوم از Proof of Work به Proof of Stake ارتقا یافته است. این بدان معناست که ماینرها کاری برای انجام دادن ندارند و تجهیزات آنها بلااستفاده می ماند. می توانید مقاله را از صرافی ارز دیجیتال نیپوتو آماده را بخوانید.

ماینرهای GPU افرادی هستند که از کارت های گرافیک تخصصی برای تأیید بلوک های تراکنش با حل محاسبات چالش برانگیز ریاضی استفاده می کنند. آنها از این کارت‌های گرافیکی استفاده می‌کنند زیرا می‌توانند به سرعت و اغلب کارهایی را که به انرژی و منابع زیادی نیاز دارند، پردازش کنند.

اما برنامه بلندمدت اتریوم برای کاهش 99 درصدی مصرف انرژی با حذف تدریجی استخراج ارزهای دیجیتال در 15 سپتامبر به پایان رسید. این نگرانی‌ها را در مورد تجهیزات معدن موجود افزایش داد. برای مثال، می‌تواند منجر به انباشت زباله‌های الکترونیکی ناشی از افزایش دکل‌های معدنی بلااستفاده شود که می‌تواند باعث ایجاد یک وضعیت اضطراری آب و هوایی شود و در نهایت مزایای تغییر مکانیسم اجماع اثبات سهام را نفی کند.

برخلاف اثبات کار، که در آن چندین کامپیوتر به عنوان گره عمل می‌کنند و یک بلوک را تأیید می‌کنند، در اعتبارسنجی‌های اثبات سهام به‌طور تصادفی بلوک‌های جدید تولید می‌شود. در درازمدت، این کار هزاران پردازنده گرافیکی را بی‌استفاده می‌کند و استخراج اتریوم را سودآورتر از همیشه می‌کند.

مزایا و معایب استخراج GPU چیست؟

پردازنده‌های گرافیکی ذاتاً قدرتمندتر از پردازنده‌های ماینینگ هستند، زیرا می‌توانند محاسبات مشابه را سریع‌تر انجام دهند. همچنین، با استفاده از کارت‌های گرافیک اضافی، می‌توان قدرت سیستم را افزایش داد و استخراج GPU را به جایگزینی مقیاس‌پذیر برای استخراج CPU تبدیل کرد.

پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته‌تر دارای ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از بازی، ویرایش ویدیو، و یادگیری ماشینی هستند که به آنها انعطاف‌پذیری برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های مختلف فراتر از رندر گرافیکی معمولی می‌دهد. به عنوان مثال، آنها می توانند گرافیک دو بعدی و سه بعدی را ارائه دهند و به بازیکنان اجازه می دهند با وضوح بالاتر بازی کنند.

به لطف قدرت محاسباتی چشمگیرشان، GPU ها می توانند برنامه هایی مانند تشخیص تصویر را با سرعت قابل توجهی اجرا کنند. در کامپیوترها، پردازش موازی GPU به معنای انجام چندین محاسبات یا پردازش به طور همزمان است.

با این حال، راه‌اندازی یک ریگ ماینینگ GPU بسیار پیچیده است، که شامل دانلود و پیکربندی نرم‌افزاری است که از استخراج GPU پشتیبانی می‌کند، و همچنین ثبت نام در استخر استخراج و ایجاد یک کارگر (نام ریگ ماینینگ که به عنوان ورودی استخراج عمل می‌کند. نرم افزار).

همچنین خطاهای غیرمنتظره می تواند باعث خرابی تجهیزات شود که هزینه های مالی را برای ماینر ایجاد می کند. علاوه بر این، هزینه های برق ممکن است تحت پوشش پاداش (مقدار ارز دیجیتال) به دست آمده در ازای ارائه قدرت محاسباتی قرار نگیرد.

رز دیجیتال با قابلیت استخراج پردازنده گرافیکی

یکی از تأثیرات مستقیم این ادغام، تمایل ماینرها به استفاده از اتریوم کلاسیک (ETC) برای ادامه استفاده از پلتفرم های خود است. به عنوان مثال، هش ریت بلاک چین بلافاصله پس از ادغام افزایش یافت. هاشرت قدرت محاسباتی مورد نیاز برای تأیید تراکنش در بلاک چین را از طریق مکانیزم اثبات کار اجماع توصیف می کند.

از آنجایی که بلاک چین کلاسیک اتریوم هنوز از روش PoW برای ماینینگ استفاده می کند، بلاک چین Hive اعلام کرده است که قصد دارد ارزهای دیجیتال اثبات کار دیگری مانند Ethereum Classic ETC، Dogecoin (DOGE) و Litecoin (LTC) را استخراج کند. با این حال، حرکت به یک بلاک چین PoW ممکن است مزایای محیطی را که نسخه PoS ارائه می دهد کاهش دهد.

همچنین بخوانید: تاثیر ارزهای دیجیتال بر تورم: فرصت ها و چالش ها در اقتصاد مدرن

استخراج‌کنندگان اتریوم می‌توانند به نسخه جدید فورک شده سوئیچ کنند

یک ماینر چینی که با حرکت شبکه اتریوم به سمت اثبات سهام مخالف بود، سعی کرد برای حفظ روش اجماع اثبات کار، اتریوم را فورک کند. نسخه جدید فورک شده EthereumPOW (ETHW) نام دارد و امیدوار است در آینده ماینرهای GPU را جذب کند.

تجارت توکن ها، که نشان دهنده فورک اثبات کار اتریوم هستند، توسط صرافی های ارزهای دیجیتال مانند Poloniex و BitMEX و همچنین بلاک چین Tron پشتیبانی می شود.

برخی از ماینرهای GPU ممکن است صحنه را ترک کنند

بازگشت به سطوح درآمد قبلی که در شبکه اتریوم وجود داشت یک چالش است. امکان دریافت چنین سودهایی با بلاک چین های استیبل کوین یا هر بلاک چین PoW دیگر کمتر است. علاوه بر این، انتقال هش ریت به کوین های استخراج GPU نیز سرمایه گذاری ماینینگ را به خطر می اندازد.

دریافت جوایز قبلی که در اتریوم وجود داشت یک چالش است. به همین دلیل، ماینرها شروع به جایگزینی کوین های استخراج با GPU کردند. با این حال، افزایش هش ریت منجر به افزایش سختی استخراج می شود و ماینرها را از مشکلات ماینرهای GPU رها می کند.

آنها می گویند که تنها ماینرهایی با تجهیزات کارآمد در دراز مدت موفق خواهند شد. در نتیجه، بسیاری از ماینرها ممکن است در صورت افزایش مشکلات با زنجیره های alt، پردازنده گرافیکی خود را بفروشند.

از سوی دیگر، فروش ممکن است محقق نشود زیرا ممکن است شاهد یک اثر دامپینگ از افزایش عرضه قابلیت‌های GPU در مقایسه با کاهش تقاضا باشیم. بنابراین، نتایج احتمالی چنین سناریویی می تواند این باشد که اکثر ماینرها تجهیزات خود را با قیمت پایین بفروشند. با این حال، از آنجایی که استخراج کریپتو فشار زیادی بر سخت‌افزار GPU وارد می‌کند، گیمرها و حتی ویرایشگران فیلم ممکن است نسبت به خرید دستگاه‌ها خوش‌بین نباشند.

آیا ماینرها می توانند به نسخه PoS اتریوم مهاجرت کنند؟

ماینرها ممکن است تصمیم بگیرند مدل کسب و کار خود را به اجماع اثبات سهام تغییر دهند.

زنجیره را برای حامیان بگذارید ارز دیجیتال اتریوم به دلیل ادغام و احتمال ناکارآمد بودن استخراج اتریوم دشوار است. با این حال، سرمایه گذاری در DeFi توجه این افراد را به دلیل پرداخت های بالاتر به خود جلب کرده است، زیرا هزینه هایی که قبلا به استخراج کنندگان بلاک چین پرداخت می شد به اعتبار سنجی منتقل می شود.

به گفته ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، پس از ادغام، به روز رسانی ها، تجدید نظرها و فورک های فنی بیشتری وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، بنیاد اتریوم قصد دارد اشتراک گذاری و تجمیع در بلاک چین را معرفی و اصلاح کند که تغییرات مثبتی در سرعت تراکنش و هزینه های گاز خواهد داشت.

علاوه بر این، توسعه دهندگان اتریوم امیدوارند با Purge و Verge ذخیره داده ها در بلاک چین را آسان تر کنند. Purge یک توسعه فنی است که فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای ذخیره اتر در هارد دیسک ها را کاهش می دهد، نیاز به گره ها برای حفظ تاریخچه تراکنش ها را از بین می برد و پروتکل اتریوم را ساده می کند.

مفهوم دیگری به نام Verge که پیاده‌سازی Verkle Trees به عنوان یک اثبات ریاضی است، به هر کاربر اتریوم اجازه می‌دهد تا به اعتبار شبکه تبدیل شود، زیرا برای ذخیره مقادیر زیادی از داده‌های بلوک نیازی به فضای دیسک گسترده نیست.

ماینرهای بزرگ می توانند یک استراتژی داده محور را اتخاذ کنند و در محاسبات با عملکرد بالا شرکت کنند. برای مثال، استخراج‌کنندگان GPU می‌توانند از پروتکل‌های Web3 مانند Livepeer و Render استفاده کنند، اگر بتوانند منابع را ترکیب کنند. با این حال، هنوز نگرانی قابل توجهی در مورد فشار فروش آتی اتر (ETH) وجود دارد.

یک ماینر GPU اتریوم می‌تواند روی آنچه در حال حاضر دارد سرمایه‌گذاری بیشتری کند و سایر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI)، محاسبات ابری و غیره را کشف کند. علاوه بر این، GPU ها را می توان بدون نیاز به سرمایه گذاری اضافی در رایانش ابری تغییر کاربری داد. به عنوان مثال، Hut 8 Mining که بیش از 180 پردازنده گرافیکی دارد، در حال حاضر در حال بازسازی مرکز داده اتریوم خود برای یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و اهداف مهندسی است.

آینده استخراج GPU چیست؟

آینده ماینینگ GPU به تمایل ماینرها برای ادامه استخراج ارزهای رمزپایه قابل استخراج با GPU بستگی دارد.

استخراج، که اساس ارزهای رمزنگاری شده PoW است، می‌تواند به رشد خود ادامه دهد، زیرا هزینه‌های انرژی برای استخراج‌کنندگان GPU کمتر از روش‌های دیگر است. همچنین، استفاده از پردازنده‌های گرافیکی برای مقاصد غیر ماینینگ مانند طراحی گرافیکی، بازی و ویرایش ویدیو، آن‌ها را به یک سرمایه‌گذاری ثابت جذاب تبدیل می‌کند.

همچنین، زمانی که بلاک چین به الگوریتم‌های اجماع جایگزین مهاجرت می‌کند، استخراج‌کنندگان GPU می‌توانند از ریگ‌های خود برای استخراج ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنند. این بدان معنی است که ماینرهای GPU می توانند در طول رویدادهایی مانند ادغام، برخلاف ماینرهای ASIC به استفاده از ریگ های استخراج خود ادامه دهند، زیرا ASIC ها نمی توانند برای استخراج ارزهای دیجیتال جایگزین استفاده شوند.

همچنین، در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی، ASICها در مصرف انرژی کارآمدتر هستند و هش ریت بالاتری ارائه می‌دهند که استخراج‌کنندگان را مجبور می‌کند به تجهیزات ASIC سوئیچ کنند. با این حال، هزینه راه اندازی دکل استخراج ASIC آن را برای ماینرهای انفرادی غیر جذاب می کند. مهمتر از همه، تجهیزاتی که ماینر انتخاب می کند باید توسط بلاک چینی که ارز دیجیتال را روی آن استخراج می کند، پشتیبانی شود. عوامل دیگری که سودآوری ماینینگ را تعیین می‌کنند شامل هزینه برق، پاداش بلوک، نرخ هش و قیمت ارز دیجیتالی است که ماینر می‌خواهد استخراج کند، که باید قبل از خرید یک GPU، CPU، ASIC یا سایر تجهیزات استخراج در نظر گرفته شود. حفر.