You are currently viewing آپدیت تست HarmonyOS NEXT هواوی رسما منتشر شد

آپدیت تست HarmonyOS NEXT هواوی رسما منتشر شد


سیستم عامل اختصاصی هوآوی به نام HarmonyOS، در نسخه NEXT خود ریشه های اندروید عجیب و غریب خود را کنار می گذارد. همانطور که در کنفرانس توسعه دهندگان HDC 2023 هوآوی وعده داده شده بود، نسخه جدید سیستم عامل یک نرم افزار جدید و جدید است. هوآوی رسماً نسخه بتای HarmonyOS NEXT را در کنفرانس HDC 2024 امسال معرفی کرد.

به‌روزرسانی آزمایشی HarmonyOS NEXT

بیایید ابتدا به برخی از اصول اولیه بپردازیم. HarmonyOS NEXT مبتنی بر اندروید نیست و در عین حال کاملاً یک سیستم لینوکس نیست.

این سیستم عامل بر اساس OpenHarmony این یک سیستم عامل توزیع شده بر اساس هسته HarmonyOS است. یعنی HarmonyOS NEXT دارای میکروکرنل HarmonyOS است. این سیستم عامل تنها برنامه های کاربردی خود را از طریق Ark Compiler با پشتیبانی داخلی Huawei Mobile Services (HMS) پشتیبانی می کند.

این بدان معناست که سیستم عامل جدید هواوی هیچ سازگاری بومی با برنامه های اندروید و فایل های APK ندارد.

طراحی HarmonyOS NEXT هنوز هم مانند یک سیستم عامل موبایل آشنا به نظر می رسد. با این حال، این تنها نسخه گوشی هوشمند است و HarmonyOS NEXT روی دستگاه‌های دیگر نیز کار خواهد کرد.

این سیستم عامل دارای معماری کاملاً جدیدی است که هوآوی قول می دهد عملکرد کلی را تا 30 درصد بهبود بخشد. ظاهرا سرعت اتصال 3 برابر افزایش می یابد و در نتیجه اتصال سریعتر بین دستگاه ها ایجاد می شود. مصرف کل برق ظاهراً 20 درصد کاهش یافته است که بسیار است. با این حال، ما کاملاً مطمئن نیستیم که هواوی بر چه اساسی این ارقام را مقایسه می کند.

برخی از ویژگی های برجسته HarmonyOS NEXT باید گفت که این سیستم عامل نوید یک معماری یکپارچه یکپارچه را می دهد که امکانات محلی و ابری را با هم ترکیب می کند. اتصال به محصولات دیگر بخش بزرگی از تجربه کاربر است.

کاربران می‌توانند بدون گذراندن چندین مرحله و مراحل نصب، محتوا را به اشتراک بگذارند یا از برنامه‌ها به طور یکپارچه در دستگاه‌ها استفاده کنند. HarmonyOS NEXT نیز عمیقاً با آن یکپارچه شده است هوش مصنوعی مشخص شده است ویژگی های بومی مانند تولید تصویردارای بازسازی صدا با هوش مصنوعی و دستیار خواندن برای افرادی که مشکل گفتار یا بینایی دارند.

HarmonyOS NEXT همچنین قول می دهد که یک پلتفرم چند رسانه ای با پشتیبانی از Ark Multimedia Engine همراه با Ark Graphics Engine و FFRT باشد. این فناوری ها به وضوح نوید ردیابی پرتوهای درجه PC را برای بازی می دهند.

بتای HarmonyOS NEXT در حال حاضر فقط برای چین است. ما کاملاً مطمئن نیستیم که هواوی برای آینده این سیستم عامل چه برنامه ای دارد. اما همه چیز بسیار بلندپروازانه به نظر می رسد.

نطر شما چی هست؟ آیا منتظر سیستم عامل جدید هواوی هستید؟