You are currently viewing آموزش کار با افزونه Rankie به زبان ساده

آموزش کار با افزونه Rankie به زبان ساده


بارگذاری…

یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند به شما در بهینه سازی وب کمک کند، پیگیری بر کلمات کلیدی خود در گوگل است. امروزه جستجو در گوگل، یکی از مهم ترین منبع قابل توجه از ترافیک ارگانیک وب سایت ها را تشکیل می دهد. بنابراین اگر می خواهید درآمد بیشتری کسب کنید، در اولین قدم باید ترافیک سایت خود را از طریق جستجو بالا ببرید. برای بهبود ترافیک، نیاز هست تا از مهم ترین کلمات کلیدی استفاده و آنها را ردیابی کنید. خوشبختانه وردپرس افزونه هایی را ارائه می دهد که در این خصوص به شما کمک می کنند که یکی از بهترین آنها افزونه Rankie می باشد. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش افزونه Rankie و قابلیت های آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

چرا باید از افزونه ردیاب رتبه کلمات کلیدی در سایت استفاده کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم شما را با نحوه کار با افزونه ردیابی رتبه Rankie آشنا کنیم، بهتر است در خصوص اینکه اصلاً چرا باید کلمات کلیدی را ردیابی کنید، آشنایی بیشتری داشته باشید.

در حالی که رتبه بندی کلمات کلیدی تنها یکی از عواملی است که می تواند بر ترافیک شما تأثیر بگذارد، اهمیت نظارت و ردیابی آنها را نباید دست کم گرفت. تجزیه و تحلیل موقعیت خود در بین SERP ها به شما کمک می کند تا متوجه شوید با ارزش ترین محتوا و کلمات کلیدی شما چیست، فرصت های بهبود کجاست و چگونه تلاش های بهینه سازی شما در طول زمان بر رتبه بندی شما در جستجوی ارگانیک تاثیر می گذارد.

برای اطلاع رسانی و بهبود استراتژی جستجوی ارگانیک خود، می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را به صورت دستی پیگیری کنید. با این حال، این فرآیند می ‌تواند بسیار زمان ‌بر و حتی نشدنی باشد. به عنوان مثال اگر در سایت شما ده ها و یا صدها هزار کلمه کلیدی باشد، شما چطور می توانید متوجه شوید که آنها در کجای نتایج جستجوی گوگل قرار دارند؟ البته ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس وجود دارد که در این خصوص می تواند به شما کمک کند. اما اگر شما می خواهید از درون داشبورد وردپرس خود بر روی کلمات کلیدیتان نظارت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما افزونه Rankie می باشد. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا به صورت مستقیم و از طریق پیشخوان وردپرس خود به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال آسان اطلاعات از یواست سئو به رنک مث

 

برخی از ویژگی های افزونه Rankie

– ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی

با Rankie می توانید رتبه بندی تمامی کلمات کلیدی خود در گوگل را در یک مکان مشاهده کنید. به سادگی وارد داشبورد وردپرس خود شده و سپس با یک نگاه می توانید عملکرد سایت خود را مشاهده نمائید. در حالی که این رتبه‌بندی‌ها به صورت روزانه بروزرسانی می شوند، می ‌توانید روی تیک گزینه “به روز” را علامت بزنید تا رتبه بندی کلمات کلیدی شما فوراً بروز شود. این ویژگی به شما اطمینان می دهد که از رتبه سایت خود در زمان واقعی مطلع خواهید شد.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های سئو وردپرس – بهترین پلاگین وردپرس برای بهینه سازی وب سایت

همچنین می ‌توانید روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید تا نمودار رتبه‌بندی تاریخ آن را مشاهده نمائید. سپس مشاهده خواهید کرد که رتبه بندی کلمات کلیدی شما چگونه در طول زمان تغییر پیدا کرده است.

– گزارش های رتبه بندی کلمات کلیدی

رنکی همچنین گزارش‌های پی دی اف در مورد رتبه‌بندی و روند فعلی شما تولید می ‌کند، که می‌ توانید آن‌ها را با سایر اعضای تیم خود که به داشبورد وردپرس شما دسترسی ندارند، به اشتراک بگذارید. این گزارش‌ها را می ‌توان براساس ماه، سال یا همه سال‌ها  تولید کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود، می‌ توانید افزونه Rankie را به گونه ای پیکربندی کنید که یک ایمیل روزانه در مورد هرگونه تغییر در موقعیت کلمات کلیدی خود ارسال کند. این به شما کمک می کند تا به سرعت محتوای خود را برای به دست آوردن موقعیت های برتر در SERP های گوگل بهینه سازی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی مدیریت رسانه در وردپرس

 

آموزش افزونه رنکی

تا اینجای مطلب شما را با خصوصیات و برخی از ویژگی های این افزونه آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم نحوه استفاده از افزونه Rankie و همچنین آموزش تنظیمات افزونه Rankie را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید.

1- نصب افزونه رنکی

در اولین قدم شما باید این افزونه را در سایت وردپرسی خود نصب و فعال کنید. در ابتدا این افزونه را خریداری کنید (برای خرید افزونه رنکی کلیک کنید). پس از خرید افزونه، فایل زیپ آن را دانلود و در کامپیوتر خود ذخیره کنید. سپس باید آن را در وردپرس خود آپلود و نصب نمائید. اگر با طریقه نصب افزونه آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می کنم که مطلب “چگونه در وردپرس افزونه اضافه کنیم؟ راه های نصب پلاگین در وردپرس” را مشاهده نمائید.

پس از نصب افزونه، به صورت اختیاری، تعدادی تنظیمات مختلف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را پیکربندی کنید، مانند زبان، افزودن خودکار عبارت‌هایی که گوگل پیدا می ‌کند، فیلترهای شغلی، پراکسی‌ها و همچنین می‌توانید اندازه صفحه نمایش Rankie را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: ابزارهای تست ریسپانسیو سایت وردپرس 

2- آموزش کار با افزونه Rankie

پس از فعال شدن افزونه، بخشی به نام “رنکی” در پیشخوان وردپرس شما ظاهر می شود که دارای بخش های مختلفی می باشد. در ادامه مطلب شما را با مهم ترین قسمت های این افزونه آشنا می کنیم.

3- داشبورد افزونه Rankie

پس از اینکه وارد داشبورد افزونه شدید، از بالای صفحه روی دکمه “افزودن کلمات کلیدی” کلیک کنید. سپس می توانید آنها را بر اساس کلمه کلیدی” یا “موقعیت” مرتب نمائید.

در مرحله بعد، می توانید روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید و سپس از پایین صفحه نمودار مربوط به آن کلمه را مشاهده نمائید. نمودار نشان می دهد چگونه کلمه کلیدی شما در طول زمان تغییر کرده است. با استفاده از این ویژگی می توانید متوجه شوید که کلمات کلیدی شما در طی زمان چه تغییراتی پیدا کرده است. در مرحله بعد، می توانید “سوابق رتبه” خود را مشاهده کنید.

4- بخش گزارش ها یا همان Reports

در این قسمت می توانید گزارشات کاملی از کلمات کلیدی خود را مشاهده کنید. به عنوان مثال می توانید مشاهده کنید که کلمات شما چه تعداد کلیک خورده اند و…

 

سوالات متداول

افزونه Rankie چه کاربردهایی دارد؟

افزونه رنکی یک پلاگین ردیابی حرفه ای برای وردپرس است که به شما این امکان را می دهد تا نظارت کاملی روی کلمات سایت خود داشته باشید. برخی از ویژگی های این افزونه عبارت است از: پیدا کردن بازار هدف، مشاهده کلمات کلیدی برتر، مشاهده رتبه رقبا و…

افزونه Rankie را از کجا خریداری کنیم؟

هم اکنون می توانید این افزونه را از نوین وردپرس همراه با قابلیت های حرفه ای خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: ابزارهای بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل؛ چگونه موقعیت وب سایت را بررسی کنیم؟

روش های بهینه سازی و افزایش سئو و رتبه ی سایت وردپرس

جمع بندی: آموزش افزونه ردیابی رتبه سایت Rankie

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که می تواند به شما در بهبود وب سایتتان کمک کند، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و پیگیری هریک از آنها می باشد. افزونه ردیابی رنک سایت در گوگل Rankie یکی از بهترین پلاگین های وردپرس است که به شما کمک می کند تا مدیریت کاملی روی هریک از کلمات خود داشته باشید و با کمک آن رتبه و عملکرد سایت خود را بهینه کنید. ما در این مطلب شما را با آموزش افزونه Rankie آشنا کردیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: blog.tbwhs