You are currently viewing آموزش ورود دو مرحله ای وردپرس برای افزایش امنیت

آموزش ورود دو مرحله ای وردپرس برای افزایش امنیت


همه ما همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود امنیت سایت های وردپرس خود هستیم. در این آموزش می خواهیم به شما بگوییم که چگونه ورود دو مرحله ای در وردپرس را برای خود فعال کنید تا امنیت سایت خود را افزایش دهید.

امنیت وب سایت یکی از مواردی است که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مهم است. اگر کاربر در محیط وب سایت شما احساس امنیت بیشتری کند، احساس بهتر و تجربه کاربری خوبی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین اگر برای کسب و کار و وب سایت خود ارزش قائل هستید، باید به فکر امنیت آن نیز باشید، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

در این آموزش از مجموعه مقالات سایت Elementor، در مورد افزونه Google Authenticator صحبت می کنیم و به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید به راحتی چندین سطح امنیتی را به بخش ورود به سایت خود اضافه کنید.

ورود دو مرحله ای در وردپرس چیست؟

می‌توانید در وردپرس تابعی ایجاد کنید که پس از وارد کردن رمز عبور در هنگام ورود، وارد تبی می‌شود که یک رمز عبور یک بار مصرف دریافت می‌کند که می‌توانید هر چند ثانیه یک بار با استفاده از یک برنامه Google به نام Google Authenticator این رمز را دریافت کنید.

به طور کلی، همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که وقتی وارد هر سایت یا سرویسی می شویم، به یک نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد مرتبط با آن نیاز داریم. در واقع، این رمز عبور احراز هویت “تک فاکتوری” شماست. این بدان معناست که شما تنها با این 1 فاکتور (رمز عبور) به حساب مورد نظر دسترسی پیدا کرده اید.

در این شرایط، اگر شخصی رمز عبور شما را حدس بزند یا آن را هک کند، دسترسی به حساب شما کاملاً باز خواهد شد و محافظت ضعیفی وجود خواهد داشت. اکنون سالی که پیش رو داریم این است که چگونه می توانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم؟

کافی است فاکتور دیگری به روند ورود به سایت وردپرسی خود اضافه کنید تا امنیت برای احراز هویت کاربر ایجاد شود. وقتی عامل دیگری را به فرآیند ورود اضافه می‌کنید، آن را احراز هویت دو مرحله‌ای می‌سازید. این امر ورود به سیستم را برای همه کمی دشوارتر و ایمن تر می کند.

البته در صورت تمایل می توانید فاکتور دیگری را اضافه کنید و فرآیند احراز هویت چند عاملی ایجاد کنید. در واقع باید بگوییم که شما این قابلیت را خواهید داشت که برای امنیت ورود به سایت به تعداد دلخواه فاکتور اضافه کنید.

اگر به دنبال آموزش کامل و جامع طراحی سایت بدون کدنویسی هستید می توانید به این لینک مراجعه کنید.

نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای در وردپرس برای ورود به ادمین

برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. افزونه Google Authenticator را از مخزن وردپرس نصب کنید
  2. افزونه وردپرس را طبق روش های زیر پیکربندی کنید
  3. نسخه موبایل Google Authenticator را نصب کنید
  4. اسکن بارکد در افزونه وردپرس

این مراحلی است که باید انجام دهید و ادامه آموزش را به صورت ویدئویی به شما آموزش می دهیم.

ابتدا به قسمت افزونه ها رفته و Google Authenticator را در لیست افزونه ها جستجو و نصب کنید.

نحوه نصب افزونه وردپرس را در جلسه 15 آموزش رایگان وردپرس ببینید.

گزینه ای به نام Google Authenticator به قسمت تنظیمات نوار وردپرس اضافه می شود.

شما روی شناسنامه از تب منوی وردپرس >> کاربران کلیک کنید. برای دسترسی به تنظیمات Google Authenticator.

در این مرحله می توانید با تغییر تنظیمات، احراز هویت گوگل را دو مرحله ای برای سایت خود انجام دهید.

با علامت زدن گزینه فعالشما تایید دو مرحله ای گوگل را برای سایت خود فعال می کنید.

با فعال بودن گزینه حالت راحتی، 4 دقیقه به زمانی که کاربر می تواند OTP 6 رقمی را وارد کند اضافه می شود. در صورتی که در این بازه زمانی رمز را وارد نکند، باید مجدداً از رمز جدید ایجاد شده استفاده کند.

گزینه توضیحاین برای قرار دادن نام سایت یا توضیحی برای آن است تا در لیست سایت های ثبت شده در گوگل که از ابزار تایید دو مرحله ای استفاده می کنند قرار گیرد و توسط سایر وب سایت ها و شبکه های اجتماعی قابل شناسایی باشد.

قسمت مربوط به گزینه راز همچنین در مورد اتصال وردپرس به تایید دو مرحله ای گوگل است. در این مرحله ابتدا باید بر روی دکمه کلیک کنید نمایش/پنهان کردن کد QR برای ایجاد یک تصویر QR سفارشی برای سایت خود کلیک کنید. سپس با استفاده از برنامه Google Authenticator روی گوشی خود تصویر QR را اسکن کنید (در صورت نیاز به لینک دانلود بالا مراجعه کنید).

مرحله دومی که پس از شروع کار باید انجام دهید این است که برنامه Google Authenticator را روی گوشی خود نصب کنید. دو نسخه Google Authenticator برای اندروید و نسخه iPhone (IOS) Google Authenticator را برای شما قرار داده ایم تا آنها را به راحتی دانلود کنید.

در واقع پس از دانلود و نصب برنامه Google Authenticator با توجه به سیستم عامل گوشی خود از طریق این برنامه وارد اکانت جیمیل خود شوید سپس بر روی علامت + که در پایین صفحه ظاهر می شود کلیک کنید و گزینه Scan barcode را انتخاب کنید. . و کد QR داده شده در تنظیمات وردپرس را با دوربین گوشی خود اسکن کنید تا برنامه به وردپرس شما متصل شود. در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید.

سپس، زمانی که می خواهید وارد داشبورد وردپرس خود شوید، باید با توجه به کدی که در اپلیکیشن گوشی شما به شما داده شده است، یک تایید دو مرحله ای توسط گوگل انجام دهید.

با استفاده از افزونه وردپرس

اگر از افزونه های امنیتی مانند Wordfence استفاده می کنید، بهتر است این قابلیت را در افزونه مورد نظر فعال کنید، این کار از نصب افزونه های اضافی جلوگیری می کند. این افزونه علاوه بر امنیت بالا، این قابلیت را نیز برای شما ایجاد می کند تا امکان ورود دو مرحله ای به داشبورد وردپرس خود را فراهم کنید.

نتیجه گیری نهایی

امیدواریم این آموزش به شما در ورود به وردپرس در دو مرحله کمک کرده باشد. احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن رمز عبور یکبار مصرف، از حساب خود در برابر حملات و حدس‌ها محافظت کنید.

امروزه این روش احراز هویت با استفاده از برنامه Google Authenticator و پیامک روی گوشی انجام می شود. که دو روش کاربردی و رایج ورود دو مرحله ای به وردپرس و افزایش امنیت سایت شما می باشد.

اگر کار با این افزونه برای شما مشکل ایجاد می کند، می توانید از پشتیبانی وردپرس در سایت ما به صورت رایگان بهره ببرید و یا از طریق نظرات با ما تماس بگیرید تا مشکل را حل کنیم.

علاوه بر این، مقاله بهترین افزونه های چت آنلاین وردپرس برای دسترسی سریعتر شما در سایت قرار گرفته است. که در صورت لزوم می توانید به آن مراجعه کنید.