You are currently viewing آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس برای تاکید بیشتر روی محتوا

آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس برای تاکید بیشتر روی محتوا


بارگذاری…

آیا قصد دارید متن خود را در صفحه برجسته تر به کاربران نمایش دهید؟ هایلایت کردن متن می تواند به جلب توجه کاربر به بخش خاصی از محتوای شما کمک کند. شما می توانید از هایلایت کردن برای نشان دادن یک متن مهم استفاده کنید، می توانید یک پیشنهاد ویژه را به کاربران ارائه دهید و بسیاری از موارد دیگر که می تواند باعث شود متن شما جذاب تر نمایش داده شود. بنابراین شما هم بهتر است در وب سایت خود حتماً قسمت هایی از متن های خود را هایلایت کنید. اگر با انجام اینکار آشنایی ندارید نگران نباشید، زیرا ما در ادامه مطلب قصد داریم آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس را با استفاده از روش های مختلف در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش بهینه سازی تصاویر در وردپرس و سئو عکس های سایت

چرا و چه زمانی متن را در وردپرس هایلایت کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم شما را با نحوه هایلایت کردن متن در وردپرس آشنا کنیم، بهتر است با دلایل هایلایت کردن محتوا بیشتر آشن شوید. به طور کلی؛ هایلایت کردن متن یک روش بسیار عالی و ساده است که شما می توانید مهم ترین بخش های یک متن را برجسته کنید تا کاربر بتواند سریع تر آن را مشاهده کند. در واقع این به شما کمک می کند تا توجه کاربر را به برخی از جزئیات به خوبی جلب کنید.

به عنوان مثال: هایلایت کردن پیشنهاد تخفیف در وب سایت با یک رنگ جذاب می تواند توجه خواننده را به خود جلب کند و باعث شود که کاربر روی آن تبلیغ کلیک کند. در تصویر زیر نمونه ای از هایلایت کردن متن در یک پست وبلاگ را مشاهده می کنید که با رنگ زرد نمایش داده می شود:

هایلایت کردن متن با رنگ های مختلف همچنین می تواند به کاربرانی که دارای اختلالات بینایی یا مشکلات خواندن هستند نیز کمک کند تا راحت تر بتوانند مطالب را پیمایش و مشاهده نمایند. حتی می تواند ظاهر محتوای شما را بهبود ببخشد و آن را از نظر بصری جذاب تر کند.

با این حال، نباید خیلی هم محتوای خود را هایلایت کنید، زیرا می تواند باعث هواس پرتی بازدیدکنندگان نیز شود. بنابراین سعی کنید تنها زمانی که می خواهید یک متن مهم را نمایش دهید، از هایلایت کردن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با افزونه Rankie به زبان ساده

آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس

خوشبختانه روش های مختلفی برای هایلایت کردن محتوا وجود دارد که در ادامه مطلب سعی می کنیم مهم ترین آنها را به شما عزیزان توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید تا شما را با طریقه هایلایت کردن متن در وردپرس آشنا کنیم.

1- آموزش هایلایت متن در وردپرس با ویرایشگر گوتنبرگ

اگر از ویرایشگر گوتنبرگ برای تولید محتوا استفاده می کنید، می توانید از این طریق اقدام به هایلایت کردن متن های دلخواه خود نمائید. ابتدا باید یک پست موجود یا جدید را در ویرایشگر گوتنبرگ خود باز کنید. سپس متن دلخواه خود را که قصد دارید آن را هایلایت کنید را انتخاب کرده و سپس روی نماد «بیشتر» در نوار ابزار بلوک در بالا کلیک کنید. پس از آن یک منوی کشویی برای شما باز می شود که باید گزینه Highlight یا هایلایت را انتخاب نمائید.

سپس یک ابزار انتخاب رنگ بر روی صفحه نمایش برای شما باز می شود. از این قسمت، در ابتدا باید وارد برگه “پس زمینه” شوید. پس از آن، می توانید یک رنگ برجسته پیش فرض از گزینه های داده شده انتخاب کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی گزینه “سفارشی سازی” یک رنگ سفارشی را برای برجسته کردن متن انتخاب کنید تا ابزار “Eyedropper” راه اندازی شود.

در نهایت، فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود، روی دکمه «انتشار» یا «به‌روزرسانی» کلیک کنید. حال می توانید پیش نمایش محتوای خود را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نمایش صحیح قیمت محصولات در ووکامرس

2- آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس با WPCode

اگر می خواهید به صورت مداوم از یک رنگ خاص برای هایلایت کردن متن در سراسر وب سایت وردپرس خود استفاده کنید، این روش می تواند برای شما مناسب باشد. شما به راحتی می توانید با افزودن یک قطعه کد به فایل قالب خود، متن را در وردپرس هایلایت کنید. با این حال، کوچکترین خطا در هنگام وارد کردن کد می تواند وب سایت شما را خراب کند و آن را غیر قابل دسترس کند.

به همین دلیل برای افزودن کد به قالب سایت به شما پیشنهاد می کنم که حتماً از افزونه WPCode استفاده کنید. این بهترین افزونه قطعه کد وردپرس در بازار است که ساده ترین و ایمن ترین راه را برای اضافه کردن کد به وب سایت شما بدون ویرایش مستقیم فایل در قالب ارائه می دهد.

در اولین قدم افزونه رایگان WPCode را در سایت خود نصب و فعال کنید. اگر با طریقه نصب افزونه آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنم که مطلب “چگونه در وردپرس افزونه اضافه کنیم؟ راه های نصب پلاگین در وردپرس” را مشاهده کنید.

پس از فعال سازی افزونه، از نوار کناری مدیریت وردپرس از بخش Code Snippets روی گزینه “افزودن کد” کلیک کنید. در مرحله بعد، تنها روی دکمه “Use Snippet” در زیر گزینه “Add Your Custom Code” کلیک نمائید.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه ویرایش متن در وردپرس

چگونگی هایلایت کردن متن با افزونه WPCode

این شما را به صفحه “ایجاد قطعه سفارشی” می برد، جایی که می توانید با تایپ یک نام برای قطعه کد خود را شروع کنید. پس از آن، باید گزینه “CSS Snippet” را از منوی کشویی “Code Type” انتخاب نمائید.

در مرحله بعد، داخل “کادر پیش نمایش کد” کلیک کنید. سپس باید کد زیر را کپی و پیست نمائید:

mark {

background-color: #ffd4a1;

}

پس از انجام این کار، کد هگز را برای رنگ هایلایت دلخواه خود در کنار خط رنگ پس زمینه در کد اضافه کنید. به عنوان مثال ما برای این آموزش از #ffd4a1 استفاده می کنیم که یک رنگ قهوه ای روشن است.

پس از آن، وارد بخش Insertion شوید. از این قسمت روش “درج خودکار” را انتخاب کنید تا پس از فعال‌سازی، کد به صورت خودکار اجرا شود.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع کار با ویرایشگر گوتنبرگ

در مرحله بعد، به بالای صفحه بروید و سوئیچ “غیر فعال” را روی “فعال” تغییر دهید. در نهایت روی دکمه «ذخیره قطعه» کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

اکنون که کدی  که وارد کرده اید فعال شده است، باید مقداری کد HTML را در ویرایشگر گوتنبرگ اضافه کنیم تا متن در وردپرس هایلایت شود. برای انجام اینکار یک پست موجود یا جدید را در ویرایشگر گوتنبرگ خود باز کنید.

از این قسمت، روی آیکون “گزینه‌ها” در نوار ابزار بلوک در بالا کلیک کنید. با این کار یک منوی کشویی جدید برای شما باز می شود که در آن باید گزینه “Edit as HTML” را انتخاب نمائید.

اکنون محتوای گوتنبرگ را در قالب HTML مشاهده خواهید کرد. در اینجا، به سادگی متنی را که می خواهید هایلایت کنید را در داخل تگ های <mark> </mark> به این صورت زیر قرار دهید:

<mark>highlighted-text</mark>

با اینکار متنی که شما وارد کرده اید به صورت خودکار هایلایت می شود. پس از آن، روی گزینه “ویرایش بصری” در نوار ابزار گوتنبرگ کلیک کنید.

پس از اتمام کار، ادامه دهید و روی دکمه “به روز رسانی” یا “انتشار” کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

بیشتر بخوانید: بررسی اشتباهات رایج در تگ کنونیکال که باید بدانید!

 

3- آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس با افزونه

یکی دیگر از روش های هایلایت کردن متن در وردپرس استفاده از افزونه می باشد. یکی از بهترین افزونه هایی که می توانید برای انجام اینکار استفاده کنید، افزونه Tiny MCE Advanced می باشد. این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که در حال حاضر دارای بیش از 2 میلیون نصب فعال نیز می باشد. در واقع این یک یک افزونه مفید است که ویژگی های پیشرفته ویرایش متن را به ویرایشگرهای کلاسیک و گوتنبرگ سایت شما اضافه می کند. یکی از این ویژگی ها این افزونه، امکان هایلایت کردن پس زمینه متن خود در پست ها و صفحات وردپرس می باشد.

با این حال، یک نکته قابل توجه این است که تغییر رنگ پس زمینه متن شما گزینه ای نیست که بلافاصله در نوار ابزار ویرایش متن گنجانده شود. اما این را می توان به راحتی در تنظیمات افزونه با کشیدن “رنگ پس زمینه” به نوار ابزار اصلی مطابق شکل زیر تغییر داد:

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین افزونه ویرایشگر متن برای وردپرس

هنگامی که این گزینه را به نوار ابزار خود اضافه کردید، می توانید به سادگی متن خود را در پست های خود به سادگی هایلایت کنید.

سوالات متداول

ساده ترین راه برای هایلایت کردن متن در وردپرس چیست؟

ساد ه ترین روش برای هایلایت کردن متن، استفاده از گزینه های پیش فرض ویرایشگر گوتنبرگ می باشد.

چه زمانی نیاز به هایلایت متن است؟

زمانی که قصد دارید یک متن را برجسته تر به کاربران نمایش دهید تا توجه کاربران را به خود جلب کند، میتوانید از هایلایت متن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه ایجاد دکمه در وردپرس با استفاده از 3 روش مختلف

جمع بندی: نحوه هایلایت کردن متن در وردپرس

با هایلایت کردن متن می توانید بازدیدکنندگان را به سمت مهم ترین بخش های هر پست یا مقاله هدایت کنید. در واقع می ‌توانید با هایلایت کردن توجه کاربران را به مهم ترین قسمت های سایت خود از جمله: پیشنهاد ویژه، یک تخفیف، یک متن مهم و یا هر چیز دیگری جلب کنید. ما در این مطلب آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس را با استفده از 3 روش مختلف در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: wpbeginner