You are currently viewing آموزش نحوه رفع خطای اتصال امن در وردپرس

آموزش نحوه رفع خطای اتصال امن در وردپرس


بارگذاری…

وردپرس به عنوان محبوب ترین cms دارای برخی از خطاهای گوناگون می باشد که بسیاری از آنها به سادگی قابل برطرف شدن می باشند. خطای اتصال امن وردپرس یا همان ارور Secure connection در وردپرس از آن دسته از خطاهایی است که اگر در سایت شما رخ دهد به شما امکان بروزرسانی افزونه و قالب را نمی دهد. در برخی از مواقع وقتی قصد بروزرسانی یک قالب یا افزونه را در سایت خود دارید ممکن است با خطای اتصال ایمن در وردپرس روبه رو شوید. این خطا از ارتباط وردپرس با پایگاه داده جلوگیری می کند. اگر به سرور خود دسترسی کامل دارید، رفع خطای اتصال امن در وردپرس خیلی پیچیده نیست. بنابراین برای حل این مشکل شما باید روش های مختلفی را امتحان کنید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم نحوه رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست را به شما توضیح دهیم. باما همراه باشید.

ارور secure connection چیست؟

مشکل not secure در وردپرس یکی از خطاهای رایج است که وقتی شما قصد بروزرسانی یک قالب یا افزونه را دارید ممکن است با آن مواجه شوید. به طور کلی؛ وردپرس دارای یک سیستم داخلی برای مدیریت به روز رسانی ها می باشد، این سیستم به صورت مداوم بروزرسانی ها را بررسی می کند و اعلان هایی برای آپدیت قالب و افزونه به شما نشان می دهد. حال برای بروزرسانی، سرور شما باید با وب سایت وردپرس ارتباط برقرار کند، به دلیل پیکربندی نادرست در سرور میزبان وردپرس شما، ممکن است وب سایت شما با وب سایت WordPress.org ارتباط برقرار نکند که این موضوع باعث رخ دادن خطا می شود. متن این خطا چیزی شبیه به زیر خواهد بود:

An unexpected error occurred. Something may be wrong with WordPress.org or this server’s configuration. If you continue to have problems, please try the support forums. (WordPress could not establish a secure connection to WordPress.org. Please contact your server administrator.) in /home/username/public_html/wp-admin/includes/update.php on line 122

بیشتر بخوانید: رفع مشکل خطای امنیتی وردپرس؛ این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست 

نحوه رفع ارور اتصال شما امن نیست

روش های مختلفی برای رفع ارور Secure connection وردپرس وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

1- رفع خطای اتصال امن وردپرس با منتظر ماندن

بسیاری از خطاهای وردپرس ممکن است به دلیل رخ دادن مشکلاتی در سرور شما باشد. به عنوان مثال سایت هایی که دارای سرورهای اشتراکی هستند، اغلب تحت تاثیر اتفاقاتی هستند که در دیگر سایت ها رخ می دهد. اگر سایت شخص دیگر مورد حمله هکرها قرار بگیرید، می تواند مشکلاتی برای سایت شما هم ایجاد کند. برای رفع مشکل امن نبودن سایت در اولین مرحله بهتر است مدتی منتظر بمانید، زیرا اکثر شرکت های میزبانی وب در اسرع وقت بسیاری از مشکلات سرور را حل می کنند، بنابراین ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد.

بیشتر بخوانید: خطای 500 وردپرس | رفع مشکل ارور Internal Server Error در وردپرس

2- رفع ارور Secure connection در وردپرس با بررسی پورت های باز

فعال کردن پسوندهای cURL تنها راه جلوگیری از خطای اتصال امن در نصب محلی وردپرس نیست. گاهی اوقات فایروال ها می توانند اتصالات خروجی را نیز تحت تأثیر قرار دهند. در برخی از مواقع ممکن است سرور آپاچی در تنظیمات فایروال شما مسدود یا غیرفعال شود. بنابراین شما باید بررسی کنید تا مطمئن شوید آپاچی به درستی برای شما کار می کند. به عنوان مثال، می توانید با جستجوی فایروال ویندوز از رایانه خود به آن دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش رفع مشکل به ‌روزرسانی دیگری در جریان است در وردپرس

حال مطمئن شوید که گزینه  “Apache HTTP Server” فعال است و تیک گزینه “Allow” زده شده است.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل ارور (خطای) 404 در وردپرس + بهترین افزونه های ارور 404

جمع بندی: نحوه رفع خطای اتصال ایمن در وردپرس

ارور Secure connection در وردپرس یکی از خطاهای رایج می باشد که در هنگامی که شما قصد دارید افزونه یا قالب خود را بروزرسانی کنید با آن مواجه می شوید. خطای اتصال شما خصوصی نیست زمانی برای شما رخ می دهد که سرور نمی تواند با وردپرس ارتباط برقرار کند. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. برای بالاتر بردن امنیت سایت وردپرسی خود نیز از افزونه های امنیتی نوین وردپرس استفاده کنید.

منبع: greengeeks