You are currently viewing آموزش قالب هاب;  تنظیمات تم چند منظوره هاب – وردپرس جدید

آموزش قالب هاب; تنظیمات تم چند منظوره هاب – وردپرس جدید


قالب هاب این یک قالب وردپرس چند منظوره است که به شما امکان می دهد هر نوع سایتی را در زمینه های مختلف از جمله: فروشگاه های پوشاک و لوازم جانبی، فروشگاه های لوازم آرایشی، فروشگاه های ورزشی، فروشگاه های جواهرات، بازارهای دیجیتال، نرم افزار و غیره طراحی کنید. این تم از صفحه ساز Elementor پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید هر قسمت از سایت را به دلخواه شخصی سازی کنید. تم هاب از فروشگاه ساز WooCommerce پشتیبانی می کند که به شما کمک می کند ابزارهای فروشگاهی مختلفی را به سایت خود اضافه کنید. در مقاله بعدی شما را با آموزش قالب هاب و تنظیمات قالب هاب چند منظوره آشنا می کنیم. با ما بمان.

ویژگی ها و قابلیت های قالب هاب

  • پشتیبانی Elementor: با استفاده از صفحه ساز Elementor، می توانید به راحتی هر قسمت از سایت را بدون نیاز به دانش کدنویسی شخصی سازی کنید.
  • ایجاد انواع سایت های جذاب: قالب هاب یک قالب چند منظوره با کارایی عالی است که می توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایت در زمینه های مختلف استفاده کنید.
  • همراه با دموهای جذاب: مجموعه ای از دموها و طرح های از پیش ساخته شده در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید تنها با یک کلیک آنها را به سایت خود اضافه کنید.
  • بدون نیاز به دانش کدنویسی: برای استفاده از این قالب نیازی به متخصص بودن و داشتن دانش ندارید، اما این قالب به صورت کاملاً بصری توسعه یافته است تا بتوانید بدون هیچ گونه پیچیدگی با استفاده از ویرایشگر زنده سایت خود را طراحی کنید.
  • Collection of Elements Library: قالب Hub دارای مجموعه ای از عناصر است که می توانید از بین سبک های آماده انتخاب کرده و به دلخواه شخصی سازی کنید. همچنین می‌توانید بلوک‌هایی را که ایجاد می‌کنید ذخیره کنید تا بتوانید از آنها در سایر صفحات وب‌سایت استفاده کنید.
  • طراحی کاملاً واکنش گرا: تم هاب چند منظوره به گونه ای طراحی شده است که کاملاً واکنش گرا باشد تا کاربران بتوانند به بهترین شکل سایت شما را در هر دستگاهی از جمله دسکتاپ، تبلت و موبایل مرور کنند.
  • نمایش پنجره بازشو: تنها با چند کلیک، می توانید یک پنجره بازشو برای تبلیغ برای کاربران خود ایجاد کنید.
  • ایجاد یک مگا منو جذاب: با استفاده از قالب مگا منو می توانید هر منویی را بدون محدودیت و با المان های بسیار ساده طراحی کنید.

بیشتر بخوانید: یافتن لینک های شکسته در وردپرس برای بهبود سئو

آموزش قالب چند منظوره Hub

همانطور که گفته شد قالب هاب یک قالب قدرتمند و پر امکانات است که امکانات مختلفی را در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید بر هر قسمت از سایت کنترل کامل داشته باشید. در مطلب بعدی شما را با آموزش الگوی هاب آشنا می کنیم.

– نحوه نصب قالب هاب

برای نصب قالب ابتدا باید این قالب را خریداری کنید.برای خرید قالب ها کلیک کنید). پس از دانلود فایل، باید آن را به سایت خود اضافه کنید. برای انجام این کار، وارد داشبورد وردپرس خود شوید و سپس بر روی گزینه “Shell” از قسمت “View” کلیک کنید. سپس بر روی گزینه “Add Skin” کلیک کنید. سپس فایل قالب را دانلود و نصب کنید.

همچنین می توانید این قالب را از طریق هاست نصب کنید. برای این کار وارد کنترل پنل هاست خود شده و سپس به پوشه ریشه هاست خود بروید. سپس به wp-content/themes بروید. حال باید فایل قالب را در این پوشه آپلود و نصب کنید. اگر با نصب قالب آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنم مقاله Aآموزش نصب دستی قالب وردپرس“به این نگاه کن

– نحوه تنظیم قالب هاب

در زیر نحوه پیکربندی قالب هاب را به شما آموزش می دهیم و قسمت های بالا، پایین و موبایل این قالب را به شما معرفی می کنیم.

1- آشنایی با قسمت Header و Footer قالب Hub

قالب هاب قالب های مختلفی را برای ایجاد هدر در اختیار شما قرار می دهد و می توانید قالب هدر را از بین قالب های ایجاد شده انتخاب کنید. الگوی هدر انتخاب شده بر کل وب سایت تأثیر می گذارد مگر اینکه توسط گزینه هدر خاص صفحه لغو شود.

علاوه بر این، مدل های مختلفی برای ناوبری موبایل وجود دارد.

هاب دارای ماژول های مختلفی است که می توانید به راحتی آنها را اضافه و استفاده کنید. در زیر شما را با برخی از عناصر هدر آشنا می کنیم:

  • دکمه: به راحتی می توانید هر نوع دکمه ای را در هدر خود اضافه کنید.
  • Header Cart: اگر WooCommerce را فعال کرده اید، می توانید این ماژول را اضافه کنید تا کاربر بتواند به راحتی سبد خرید خود را از سربرگ بررسی کند.
  • منوی هدر سفارشی: با کنترل کامل بر روی تایپوگرافی، رنگ ها و غیره. شما به راحتی می توانید منوی ایجاد شده را از منوهای وردپرس سفارشی کنید.
  • لوگو: می توانید از لوگوهای تعریف شده توسط Theme Options استفاده کنید یا می توانید آرم های سفارشی را درست در گزینه های این کد کوتاه تعریف کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل و رایگان نصب و کار با قالب Woodmart

– منوی موبایل

برای سفارشی کردن منوی پیش‌فرض تلفن همراه، به گزینه‌های تم > سرصفحه > ناوبری موبایل بروید.

شما همچنین می توانید گزینه های فردی را برای هدرهای مختلف تنظیم کنید. این بخش گزینه های تم پیش فرض را لغو می کند. برای این کار به مسیر Header > Your Header > Header Options > Mobile Navigation بروید تا منوی موبایل را سفارشی کنید.

– بخش مگامانو

برای ایجاد یک مگا منوی جذاب، کافیست به تب mega menu بروید و سپس می توانید هر تعداد منو که می خواهید اضافه کنید. همچنین می توانید تنظیمات مختلفی مانند باریک کردن و … را در منوی خود اعمال کنید.

– بخش پاورقی ها

ایجاد یا ویرایش فوترها بسیار آسان است. فقط ایجاد یک فوتر از قسمت فوتر را ببینید. سپس می توانید با استفاده از صفحه ساز یک قالب پاورقی در وب سایت خود ایجاد کنید.

۲- آشنایی با قسمت وبلاگ قالب هاب

– گزینه های پست وبلاگ

هر پست وبلاگ گزینه های منحصر به فردی دارد. هر گونه تغییر در گزینه های وبلاگ فقط بر صفحه پیوند شده تأثیر می گذارد. بنابراین می توانید هر پست را به طور مستقل ویرایش یا سفارشی کنید.

  • متن اضافی: متنی که در نزدیکی بخش متا نمایش داده می شود
  • تصویر روی جلد: تصویر برجسته در یک پست را لغو می کند
  • Width: عرض صفحه وبلاگ را مشخص می کند.
  • باکس اشتراک اجتماعی: می‌توانید آن را فعال کنید تا کادر اشتراک‌گذاری اجتماعی را در پست‌هایتان نشان دهد.
  • کادر اطلاعات نویسنده: می توانید این گزینه را فعال کنید تا کادر اطلاعات نویسنده در زیر پست ها نمایش داده شود.
  • Related Projects: این گزینه برای نمایش پست ها و پروژه های مرتبط باید فعال باشد.
  • تعداد پروژه های مرتبط: تعداد پست های نمایش داده شده در برگه پست های مرتبط را کنترل می کند.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با فرمت دستیار (Studiare). کامل و بصری