You are currently viewing آموزش فعال کردن اشکال زدایی وردپرس (حالت اشکال زدایی) با و بدون افزونه

آموزش فعال کردن اشکال زدایی وردپرس (حالت اشکال زدایی) با و بدون افزونه


بارگذاری…

اگر با وردپرس کار می کنید به احتمال زیاد با خطاهای مختلفی مواجه خواهید شد که برخی از آنها ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند. در واقع شما باید هر خطایی که در سایت شما رخ می دهد را خیلی سریع برطرف کنید، در غیر این صورت ممکن است بخش زیادی از کاربران خود را از دست بدهید. یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای یافتن علت هر خطا، استفاده از حالت دیباگ یا اشکال زدایی در وردپرس است. با فعال کردن این ویژگی می‌توانید علت سخت‌ترین خطاها را شناسایی کرده و به راحتی آن‌ها را برطرف کنید. خوشبختانه فعال کردن دیباگ در وردپرس کار سختی نیست و شما می توانید این قابلیت را با یا بدون استفاده از افزونه در سایت خود فعال کنید. برای این منظور همراه ما باشید تا در اختیار شما قرار دهیم نحوه فعال کردن اشکال زدایی در وردپرس بیایید با هم کاملاً آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های اشکال زدایی سایت وردپرس افزونه اشکال زدایی وردپرس

نحوه فعال کردن اشکال زدایی در وردپرس

قبل از اینکه بخواهیم نحوه فعال سازی اشکال زدایی در وردپرس را به شما معرفی کنیم، بهتر است با فرآیند اشکال زدایی وردپرس بیشتر آشنا شوید. بطور کلی؛ اشکال زدایی فرآیند مکان یابی، درک و رفع خطاها در کد شما است. این ویژگی به شما کمک می کند تا در اسرع وقت خطاها و مشکلات سایت خود را شناسایی و رفع کنید.

هیچ کس دوست ندارد با وب سایت خود مشکل داشته باشد. با این حال، دیر یا زود، ممکن است با مشکلی مواجه شوید که به مهارت های عیب یابی نیاز دارد. یکی از ترفندهای مفید فعال کردن حالت اشکال زدایی در وردپرس است که می تواند برای کاربران بدون تجربه توسعه گیج کننده به نظر برسد. خوشبختانه، فعال کردن اشکال زدایی وردپرس نسبتاً آسان است، به شما کمک می کند تا خطاها را شناسایی کرده و سریعاً آنها را برطرف کنید، به لطف گزارش های دقیق که به شما نشان می دهد چه اشتباهی رخ داده است. این باعث ایجاد خطا می شود.

فعال کردن حالت اشکال زدایی در وردپرس، گزارشی از خطاها و هشدارهای احتمالی PHP را نمایش می دهد، حتی اگر در حال حاضر مشکلی ایجاد نکرده باشند. بنابراین، اگر شما یک توسعه‌دهنده وب هستید که می‌خواهید محصولات باکیفیت ارائه دهید، ساده‌ترین راه برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات این است که حالت اشکال زدایی را در سایت خود فعال کنید.

نحوه فعال کردن اشکال زدایی در وردپرس

همانطور که گفته شد، اشکال زدایی یکی از بهترین راه ها برای شناسایی خطاهای وردپرس است. برای فعال کردن این قابلیت در سایت خود می توانید از کدنویسی و افزونه ها استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم هر دو روش را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید

بیشتر بخوانید: نحوه افزودن تایید دو مرحله ای در وردپرس

1- Debugging وردپرس را با افزونه wp debug فعال کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای فعال کردن حالت اشکال زدایی در وردپرس استفاده از افزونه wp debugger است. این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس ثبت شده است که به راحتی می توانید از آن برای شناسایی و تشخیص خطاهای وردپرس استفاده کنید. ابتدا باید این افزونه را روی سایت خود نصب کرده و سپس آن را فعال کنید.

برای این کار ابتدا وارد داشبورد وردپرس خود شوید و سپس از قسمت «افزونه ها» روی گزینه «افزودن» کلیک کنید. سپس در کادر بالای صفحه به دنبال نام افزونه بگردید.

پس از یافتن افزونه برای شما، کافیست آن را نصب و سپس فعال کنید. همچنین اگر با نحوه نصب افزونه آشنایی ندارید، می توانید نحوه نصب افزونه وردپرس به این نگاه کن

پس از فعال شدن افزونه، روی گزینه “wp debugger” از قسمت “ابزار” کلیک کنید. سپس فقط گزینه “Set WP_DEBUG to true” را علامت بزنید و در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

فراموش نکنید که پس از پایان کار، حالت اشکال زدایی را غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه غیرفعال کردن نظرات در وردپرس نظرات کاربران در محتوای سایت وردپرس را ببندید

۲- دیباگر وردپرس را به صورت دستی فعال کنید

همچنین می توانید حالت اشکال زدایی وردپرس را به صورت دستی فعال کنید. اگر دانش کدنویسی ندارید، بهتر است این کار را با استفاده از مرحله قبل یعنی افزونه انجام دهید. همچنین قبل از هر کاری حتما از تمام قسمت های سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید سایت خود را به حالت قبلی بازگردانید. در واقع با این روش باید فایل کنید wp-config.php سایت خود را ویرایش کنید

برای این کار ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس به پوشه ریشه سایت خود بروید، یعنی. public_html. اینجا جایی است که باید فایل wp-config.php خود را پیدا کنید. پس از یافتن فایل، کافیست روی آن کلیک راست کرده و گزینه دانلود را انتخاب کنید. پس از دانلود فایل، آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

سپس با استفاده از یک ویرایشگر کد فایل را برای ویرایش فایل باز کنید. می توانید از ویرایشگرها به عنوان دفترچه یادداشت استفاده کنید. حالا وارد صفحه ویرایشگر فایل شده و صفحه را به پایین اسکرول کنید. سپس کد زیر را درست قبل از خط اضافه کنیدهمین، دست از ویرایش بردارید! ارسال مبارک” اضافه:

define( 'WP_DEBUG', true);
define( 'WP_DEBUG_LOG', true); 

هنگامی که فایل خود را تغییر دادید، به سادگی آن را دوباره در سرور خود آپلود کنید. در واقع باید مانند قبل هاست اصلی خود را وارد کنید و سپس فایل اصلی را با این فایل اصلاح شده جایگزین کنید. با انجام این مراحل، حالت اشکال زدایی خود را فعال کرده و یک فایل debug.log ایجاد می کنید که در آن خطاهای شما ثبت می شود.

برای غیرفعال کردن حالت اشکال زدایی پس از اتمام کار، مراحل فعال سازی را تکرار کنید، فقط این بار یا به طور کامل کد اضافه شده قبلی را حذف کنید یا آن را به صورت زیر تغییر دهید:

define( 'WP_DEBUG', false);

نکته: حالت اشکال زدایی وردپرس را بررسی کنید

اگر از این افزونه برای فعال کردن اشکال زدایی در وردپرس استفاده کرده اید، می توانید نتایج را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. برای این کار وارد کنترل پنل شده و سپس از قسمت افزونه ها بر روی گزینه «مشاهده فایل» کلیک کنید. سپس می توانید نتایج خطا را در آنجا مشاهده کنید. همچنین اگر از کدنویسی برای فعال کردن اشکال زدایی در وردپرس استفاده کرده اید، می توانید نتایج را از طریق هاست و در مسیر public_html/wp-content/debug.log مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه Font Awesome را به وردپرس اضافه کنیم چگونه از آیکون های فونت در وردپرس استفاده کنیم؟

ما بهترین افزونه های اشکال زدایی وردپرس را به شما معرفی می کنیم

افزونه های حالت اشکال زدایی وردپرس به شما این امکان را می دهند که به راحتی خطاهای سایت خود را شناسایی و رفع کنید. پلاگین های مختلفی در این زمینه ارائه شده است که در زیر به معرفی بهترین آنها می پردازیم:

– افزونه رفع اشکال

همانطور که از نام آن پیداست، Debug یک افزونه رایگان اشکال زدایی وردپرس است که تمام خطاهای وب سایت شما را نمایش می دهد. همچنین به شما امکان می دهد از فایل wp-config.php خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:

  • ساده و آسان برای استفاده
  • فعال کردن گزارش خطا
  • اشکال زدایی اسکریپت را فعال کنید
  • یک فایل ثبت خطا ایجاد کنید
  • نمایش تمام خطاهای وب سایت
  • و بسیاری از ویژگی های دیگر

بیشتر بخوانید: چگونه سایت وردپرس خود را در حالت نگهداری قرار دهیم

– پلاگین WP Debugging

اگر می‌خواهید بفهمید مشکل فایل wp-config.php شما چیست، می‌توانید افزونه WP debugger را امتحان کنید. این یک افزونه ساده و رایگان است که پس از نصب و فعال سازی افزونه شروع به نشان دادن گزارش خطا به شما می کند. برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:

  • نمایش خطاها هنگام اشکال زدایی
  • چندین قانون برای اشکال زدایی وجود دارد
  • بازیابی خودکار تنظیمات
  • فیلترهای رفع اشکال یکپارچه
  • و بسیاری از ویژگی های دیگر

بیشتر بخوانید: یک پیشنهاد شگفت انگیز در ووکامرس ایجاد کنید

– افزونه Debug Ribbon

افزونه Debug Bar یک افزونه اشکال زدایی وردپرس است که یک نوار اشکال زدایی را به داشبورد وردپرس شما اضافه می کند. در این منوی جدید گزارش های خطا، حافظه پنهان، درخواست ها و سایر داده ها را مشاهده خواهید کرد که برای اشکال زدایی بسیار مفید است. برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:

  • ساده و آسان برای استفاده
  • نمایش اطلاعات اشکال زدایی
  • هشدارهای ردیابی پی اچ پی
  • و بسیاری از ویژگی های دیگر

بیشتر بخوانید: پلاگین کپچا پلاس جلوگیری از ربات ها و اسپم ها در افزونه کپچا پلاس وردپرس

سوالات متداول

اشکال زدایی وردپرس چگونه کار می کند؟

اگر در سایت خود با خطا مواجه هستید، پس از فعال کردن این ویژگی، به راحتی می توانید متوجه شوید که چه چیزی باعث بروز خطا در سایت شما شده و به راحتی خطا را برطرف کنید.

چگونه اشکال زدایی را در وردپرس غیرفعال کنیم؟

خوشبختانه راه های مختلفی برای فعال و غیرفعال کردن اشکال زدایی در وردپرس وجود دارد. برای این کار می توانید از افزونه ها و کدنویسی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: افزونه Night Mode حالت شب را به سایت های وردپرس اضافه کنید

آموزش غیرفعال کردن اشکال زدایی وردپرس به زبان ساده!

نحوه استفاده از WP_DEBUG در وردپرس

خلاصه: آموزش اشکال زدایی وردپرس

در حین راه اندازی سایت قطعا با انواع مختلفی از خطاها در سایت خود مواجه خواهید شد. برخی از این خطاها را می توان خیلی سریع و آسان برطرف کرد، اما خطاهایی نیز وجود دارند که رفع آنها چندان آسان نیست و نمی توانید علت اصلی آنها را درک کنید. در این صورت قابلیت اشکال زدایی وردپرس می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در حقیقت؛ اشکال زدایی در وردپرس به شما کمک می کند تا به راحتی علت خطاها را در سایت خود پیدا کنید تا بتوانید به سرعت آنها را برطرف کنید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که ما 2 تا از آنها را توضیح داده ایم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

منبع: wpastra