You are currently viewing آموزش طراحی قالب با المنتور | چگونه با المنتور قالب وردپرس بسازیم؟

آموزش طراحی قالب با المنتور | چگونه با المنتور قالب وردپرس بسازیم؟


بارگذاری…

آموزش طراحی قالب با المنتور، یک روش ساده و عالی برای ساخت وب سایت وردپرسی است. ساخت قالب وردپرس با المنتور نیاز به دانش کدنویسی ندارد شما تنها با کشیدن و رها کردن المان ها می توانید تقریباً تمام بخش های وب سایت خود را سفارشی ساز کنید. المنتور دارای ویجت های فراوانی است از جمله: متن ، تصاویر ، دکمه ها و… که می توانید از آنها برای ساخت قالب با المنتور استفاده نمائید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت صفحه سایت وردپرس با المنتور

المنتور چیست و چگونه کار می کند ؟

افزونه المنتور یک صفحه ساز تمام عیار و حرفه ای وردپرس است که به شما در ساخت بخش های مختلف وب سایت به وسیله کشیدن و رها کردن المان ها کمک می کند. این افزونه در دو نسخه رایگان و حرفه ای ارائه شده است که می توانید از آنها برای ساخت پوسته وردپرس و طراحی صفحات از آن استفاده نمائید.

نسخه رایگان المنتور امکانات انعطاف پذیر زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد، بنابراین اگر شما قصد دارید طراحی قالب وردپرس با المنتور انجام دهید باید به سراغ نسخه حرفه ای یا پرو آن باشید تا امکانات و ویجت های متنوعی در اختیار شما قرار بگیرد.( برای خرید المنتور پرو کلیک کنید)

صرف نظر از اینکه کدام نسخه را انتخاب می کنید ، Elementor  یک افزونه قوی و انعطاف پذیر است که به شما امکان می دهد طرح های زیبایی ایجاد کنید که می تواند تم موجود شما را تقویت کرده یا به شما در ساختن یک طرح جدید از ابتدا کمک کند. با افزونه المنتور شما می توانید صفحات فرود، پاپ آپ، ساخت هدر و فوتر سفارشی و… را طراحی نمائید.

آموزش طراحی قالب با المنتور با سرعت بالا

با کشیدن و رها کردن المان ها می توانید خیلی سریع صفحات خود را بسازید و طراحی پوسته وردپرس با المنتور را انجام دهید. ساخت سریع وب سایت، ویرایش زنده فوری، بارگذاری فوری صفحه و… ساخت قالب وردپرس را برای شما آسان تر و لذت بخش تر می کند. Elementor دارای طراحی زنده و ویرایش داخلی است بنابراین بعد از ویرایش هر صفحه می توانید نتیجه کار خود را مشاهده کنید.

ویژگی های حرفه ای و منحصربفرد المنتور

با ویژگی های منحصر به فرد المنتور همچون: جعبه سایه ها ، پوشش های پس زمینه، جلوه های شناور، جلوه های عنوان، انیمیشن ها، پس زمینه گرادیان و موارد دیگر می توانید وب سایت خود را جذاب تر نشان دهید.

صد ها قالب و بلوک از پیش طراحی شده

از میان بیش از 100 قالب از پیش تهیه شده می توانید یک قالب را به دلخواه انتخاب و آن را متناسب با سلیقه خود سفارشی سازی کنید. همچنین می توانید با انتخاب و ترکیب بیش از 300 بلوک ، وب سایت خود را بسازید و ساخت تم وردپرس با المنتور را به بهترین شکل انجام دهید. بلوک ها قالب های بخش از پیش طراحی شده هستند که می توانند به راحتی در هر صفحه ترکیب شوند. بلوک ها شامل انواع مختلفی هستند: خدمات ، توصیفات ، فراخوان به عمل و … همچنین می توانید قالب ساخته شده خود را ذخیره و از آن در دیگر صفحات خود استفاده نمائید.

ویرایش زنده ریسپانسیو

Elementor Website Builder  دارای یک مجموعه ابزار منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد یک وب سایت ریسپانسیو به روشی کاملاً جدید و بصری ایجاد کنید. می توانید اندازه فونت، اندازه حاشیه و لبه های صفحات و همچنین اندازه ستون ها را کاملاً ریسپانسیو طراحی کنید.

دارای بیش از 40 ویجت رایگان

هیچ صفحه سازی را نمی توانید با المنتور مقایسه کنید. با ویجت ها و امکانات المنتور می توانید بهترین و جذاب ترین صفحات را برای سایت خود بسازید.

امکانات المنتور برای ساخت قالب وردپرس

  • سفارشی سازی اندازه تصاویر
  • ویرایشگر متن حرفه ای
  • اضافه کردن ویدیو به صفحات
  • طراحی دکمه های شیک و جذاب
  • ایجاد جعبه تصاویر
  • وجود آیکن های متنوع و زیاد
  • اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر و…
  • ایجاد گالری تصاویر
  • ایجاد اسلایدر
  • نوار پیشرفت
  • ایجاد زبانه برای محتوای مختلف
  • ایجاد آکاردئون و سوالات متداول
  • رتبه بندی ستاره ای
  • HTML کد را در صفحه وارد کنید.
  • شورتکد
  • ایجاد “بیشتر بخوانید” در صفحات بایگانی
  • ساخت سایدبار یا نوار کناری در هر صفحه
  • ایجاد نقشه گوگل
  • ساختن چندین ستون در صفحات
  • و…

بیشتر بخوانید: آموزش نصب افزونه المنتور پرو در 5 مرحله

کاربرد قالب های آماده المنتور

یکی از چالش های بزرگی که اکثر کاربران برای طراحی ساخت با آن روبه رو هستند، انتخاب یک قالب وردپرس مناسب برای شروع فعالیت خود است. نگرانی در خصوص انتخاب قالب تنها مختص به مبتدیان نمی باشد بلکه افراد حرفه ای هم در این زمینه به مشکل برمی خورند. سوال خیلی از کاربران این است که، با چه ابزاری یک قالب استاندارد وردپرسی طراحی کنم؟

قالب های زیادی توسط توسعه دهندگان ارائه می شوند که کاربر بدون اتلاف وقت می تواند از آنها جهت راه اندازی وب سایت خود استفاده نماید.معمولاً این قالب ها هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی ارائه می شود که کاربر می تواند متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نماید.

نقش صفحه ساز ها در ساخت قالب وردپرس

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که قالبی را خریداری کرده باشید و بعد از نصب متوجه شوید اصلاً هیچ شباهتی به نمونه ی دموی آن ندارد و مجبور می شوید با درون ریزی و نصب برخی از افزونه و ایجاد تصاویر و نوشته قالب خریداری شده را شبیه به دموی آن کنید، که در نهایت باز هم ممکن است آن چیزی که شما می خواهید نشده باشد. اگر به پوسته های آماده نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که اکثر آنها از افزونه های صفحه ساز استفاده می کنند. در واقع صفحه سازها به شما این امکان را می دهند تا بخش های مختلف وب سایت خود را همانند ان چیزی که در ذهنتان می گذرد، طراحی کنید تا بتوانید مطالب خود را ارائه دهید.

در گذشته صفحه سازها آنقدر قدرتمند نبودند که بتوانند نیاز همه ی کاربران را برآورده کنند و با استفاده از آنها شما تنها قادر بودید بخشی از وب سایت خود را طراحی کنید. اما امروزه صفحه سازی های قدرتمندی همچون المنتور ارائه شده اند که می تواند به شما امکان ساخت قالب وردپرس را بدهد. می توان گفت ساخت قالب وردپرس با المنتور یک کار ساده و شیرین است که همه ی وب مستران از وجود آن لذت میبرند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت حساب کاربری با المنتور | نحوه طراحی صفحه ثبت نام با المنتور پرو

جمع بندی آموزش ساخت تمپلیت با المنتور

آیا طراحی قالب وردپرس با المنتور امکان پذیر است ؟

درست است که المنتور یک افزونه صفحه ساز قدرتمند است، اما با روی کار آمدن المنتور پرو و قابلیت Elementor theme builder علاوه بر صفحه ساز، یک قالب ساز حرفه ای هم بشمار می رود. برای ساخت قالب وردپرس با المنتور ، شما می توانید از قالب هلو المنتور (Hello elementor) استفاده کنید و با استفاده از المنتور پرو و امکانات نهفته در آن صفحات خود را به شکل دلخواه سفارشی سازی نمائید. ما در این مقاله در خصوص آموزش طراحی قالب با المنتور توضیحاتی بیان کردیم، امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما بوده باشد.

منبع: athemes