You are currently viewing آموزش ساخت گردونه شانس آنلاین در وردپرس

آموزش ساخت گردونه شانس آنلاین در وردپرس


آیا قصد دارید به سایت وردپرس یا فروشگاه آنلاین خود یک گردونه شانس اضافه کنید؟ در واقع یک گردونه شانس باعث می‌شود که کاربران بیشتری برای دریافت هدیه در سایت شما ثبت‌نام کنند. با استفاده از این تکنیک می‌توانید انواع تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه و هدیه‌‌ها را به مشتریان خود ارائه دهید تا تعامل و فروش خود را نیز بهبود ببخشید. در ادامه با نوین وردپرس همراه ما باشید تا شما را با آموزش ساخت گردونه شانس آنلاین در وردپرس آشنا کنیم.

منظور از گردونه شانس آنلاین چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم شما را با راهنمای ساخت گردونه شانس آنلاین آشنا کنیم، بهتر است با گردونه شانس بیشتر آشنا شوید. در واقع این یک فرم ثبت‌نام یا چرخ کوپن تخفیف است که گیمیفیکیشن را به وب‌سایت وردپرس شما اضافه می‌کند. کاربران شما برای برنده شدن تخفیف، باز کردن قفل پیشنهادات ویژه یا دسترسی به دانلودها باید یک بازی را انجام دهند. طبق تحقیقات به دست آمده، گردونه شانس می‌تواند تا 30 درصد نرخ تعامل یک وب‌سایت را افزایش دهد. دلیل آن هم این است که گردونه‌های شانس سرگرم‌کننده و تعاملی هستند و فورا توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند.

اگر شما یک وب‌سایت دارید که انواع خدمات و محصولات را به فروش می‌رسانید، می‌توانید با اضافه کردن گردونه شانس به سایت خود کاربران را تشویق کنید تا با استفاده از پاداشی که به دست آورده‌اند، بازی را که شروع کرده‌اند، انجام دهند، مانند خرید با استفاده از کد تخفیف. به طور مشابه، می‌توانید از گزینه‌های چرخش به برد برای ارائه مشوق‌هایی مانند ارسال رایگان و بسته‌‌‌بندی پیشنهادات برای فروشگاه آنلاین خود و افزایش تبدیل استفاده کنید.

آموزش ساخت گردونه شانس در سایت وردپرسی

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای اضافه کردن گردونه شانس به سایت، استفاده از یک افزونه وردپرس است. یکی از بهترین ابزارها برای انجام این‌ کار که ما قصد داریم آن را به شما توضیح دهیم، ابزار OptinMonster است. با آموزش نحوه ایجاد گردونه شانس آنلاین در وردپرس با OptinMonster همراه باشید.

با استفاده از این ابزار، می‌توانید لیست ایمیل خود را افزایش دهید، سرنخ‌های بیشتری دریافت و بازدیدکنندگان وب سایت را به مشتریان پولی تبدیل کنید. همچنین این افزونه دارای رابط کاربری کشیدن و رها کردن است که به سادگی می‌توانید گردونه خود را ایجاد کنید.

برای استفاده از این ابزار، در ابتدا وارد وب‌سایت OptinMonster شده و سپس روی دکمه “Get OptinMonster Now” کلیک کنید تا بتوانید برای خود یک حساب کاربری ایجاد نمائید.

پس از آن، باید افزونه رایگان OptinMonster را در وب‌سایت وردپرس خود نصب و فعال کنید. این افزونه، وب‌سایت وردپرس شما را به برنامه OptinMonster متصل می‌کند. پس از فعال‌سازی، صفحه خوش‌آمدگویی OptinMonster را مشاهده خواهید کرد. به سادگی روی دکمه “اتصال حساب موجود خود” کلیک کنید.

در مرحله بعد یک پنجره برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید سایت وردپرس خود را با حساب OptinMonster متصل کنید. ادامه دهید و روی دکمه “اتصال به وردپرس” کلیک کنید.

زمانی که OptinMonster را به سایت خود متصل کردید، می‌توانید آن را به حساب ووکامرس نیز متصل کنید. برای این کار، وارد پنل وردپرس خود شده و سپس از بخش “تنظیمات” روی گزینه “OptinMonste” کلیک کنید.

حال در زیر برگه “عمومی” به بخش ووکامرس بروید و سپس روی دکمه “Auto Generate Keys + Connect WooCommerce” کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی الگوریتم رقص گوگل Google Dance 

ووکامرس اکنون به صورت خودکار کلیدها را تولید و به حساب OptinMonster شما متصل می‌شود. پس از اتصال وردپرس و ووکامرس به حساب OptinMonster خود، باید یک کمپین جدید ایجاد کنید. برای ساخت کمپین، وارد پنل خود شده و سپس از بخش OptinMonster روی گزینه Campaigns کلیک کنید. سپس روی دکمه «ایجاد اولین کمپین خود» کلیک کنید.

در ادامه آموزش ساخت گردونه شانس آنلاین در وردپرس به انتخاب نوع الگو می‌پردازیم. در مرحله بعد ، باید یک نوع کمپین و یک الگو برای گردونه شانس خود انتخاب کنید. برای نوع کمپین، پیش بروید و گزینه “Gamification” را انتخاب کنید.

پس از آن، می توانید یک قالب کمپین را انتخاب کنید که در ادامه راهنمای ساخت گردونه شانس آنلاین توضیح می‌دهیم.

این افزونه چندین قالب را برای انتخاب ارائه می‌دهد. کافیست نشانگر موس را به سادگی روی یکی از آن‌ها به دلخواه خود نگه داشته و سپس روی دکمه «استفاده از الگو» کلیک کنید.

پس از انتخاب یک کمپین، از شما خواسته می‌شود که یک نام برای الگوی خود ارائه دهید. به سادگی یک نام وارد و بعد از آن روی دکمه “شروع ساختمان” کلیک کنید.

پس از آن، وارد صفحه ویرایشگر زنده افزونه خواهید شد. می‌‌توانید بلوک‌های مختلف را از منوی سمت چپ روی قالب‌ها بکشید و رها کنید، مانند دکمه‌ها، ویدیوها، تایمرهای شمارش معکوس و موارد دیگر.

این افزونه همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا طراحی کمپین، رنگ متن، فونت، فاصله و موارد دیگر را نیز به دلخواه خود تغییر دهید. شما به سادگی می‌توانید با اشاره و کلیک بر روی هر مورد در قالب ظاهر آن را ویرایش کنید. در مرحله بعد، پیش بروید و روی عنصر چرخ در قالب کلیک کنید تا گزینه‌های بیشتری را مشاهده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید رنگ بخش و چرخ را ویرایش کنید.

از این قسمت، می‌توانید روی دکمه «سفارشی کردن بخش‌های چرخ» کلیک تا مقادیر هر یک از بخش‌‌های چرخ کوپن را ویرایش کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی گوگل دیتا استودیو و کاربردهای آن 

اکنون یک پنجره پاپ‌آپ با تمام بخش‌های گردونه برای شما باز می‌شود. این پنجره به شما این امکان را می‌دهد تا کدهای کوپن و پیشنهادات ویژه را به چرخ اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا هر گزینه شانس برنده شدن دارد یا خیر.

در نهایت و پس از سفارشی‌سازی هر بخش، کافیست پنجره را ببندید.

در مرحله بعدی از نحوه ساخت گردونه شانس آنلاین در وردپرس شما باید انتخاب کنید که چه زمانی می‌خواهید کمپین گردونه شانس شما در وبلاگ وردپرس یا فروشگاه آنلاین شما نمایش داده شود. افزونه OptinMonster گزینه‌های هدف‌گیری و نمایش قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا گردونه را در هر کجا و در هر زمان در وب‌سایت خود فعال کنید.

به سادگی به برگه «قوانین نمایش» در داشبورد OptinMonster بروید. حال از اینجا می‌توانید قوانین نمایش متفاوتی را برای کمپین خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید حساسیت هدف خروج را پیکربندی کرده و آن را به کم، متوسط یا زیاد تغییر دهید.

در مرحله بعد، صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید مجموعه قوانین مختلف را ترکیب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید قانون دیگری را برای راه‌اندازی کمپین فقط در صفحات خاص تنظیم کنید.

برای این آموزش، ما مسیر URL فعلی را از منوی کشویی انتخاب و سپس گزینه «هر صفحه است» را انتخاب می‌کنیم. به این ترتیب، گردونه شانس شما در تمام صفحات و پست‌های وب‌سایت شما ظاهر می‌شود.

پس از افزودن قوانین نمایش، روی دکمه “مرحله بعدی” کلیک کنید.

در این قسمت، از شما خواسته می‌شود که یک نما را انتخاب کنید. به سادگی نمای «Optin» را انتخاب و همچنین یک جلوه صوتی برای کمپین خود انتخاب کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید جلوه صوتی اضافه کنید، می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض را روی “هیچ‌کدام” نگه دارید.

ادامه دهید و روی دکمه “مرحله بعدی” کلیک کنید. پس از اتمام کار، خلاصه‌ای از قوانین نمایش خود را خواهید دید. اکنون می‌توانید روی دکمه “ذخیره” در بالا کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین جایگزین‌های گوگل مپ 

اکنون که کمپین گردونه شانس شما ایجاد شده است، نوبت به این می‌رسد که آن را به وب‌سایت خود اضافه کنید. ابتدا باید کمپین خود را منتشر کنید. برای انجام این کار وارد داشبورد OptinMonster شده و به بخش Published مراجعه کنید. حال وضعیت انتشار را به گزینه “Publish” تغییر دهید.

فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. حال می‌توانید از بخش OptinMonster روی گزینه “کمیپن” کلیک کنید و سپس کمپین خود را به سادگی مشاهده کنید.

سوالات متداول

گردونه شانس در سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

گردونه شانس یک استراتژی مدرن برای تمامی وب‌سایت‌ها است که می‌توانید از آن برای ارائه انواع تخفیف‌ها استفاده کنید. با اضافه کردن این قابلیت به سایت، کاربر بعد از ثبت‌نام در سایت شما و با کلیک روی گردونه می‌تواند برنده یک جایزه شود.

از چه روش‌هایی می‌توان به مخاطب جایزه داد؟

شما می‌توانید از روش‌های مختلفی همچون ارائه کدتخفیف، ارسال رایگان محصولات و … به مشتریان خود هدیه دهید.

جمع‌بندی

یکی از بهترین و ساده ترین روش های بهبود نرخ کلیک و تعامل کاربران، استفاده از یک گردونه شانس در سایت است. خوشبختانه اضافه کردن این قابلیت به سایت اصلاً کار سختی نیست و شما می‌توانید به سادگی و تنها با نصب یک افزونه این قابلیت را به سایت خود اضافه کنید. ما در این مطلب شما را با آموزش ساخت گردونه شانس آنلاین در وردپرس آشنا کردیم و دیدیم که طریقه ساخت گردونه شانس آنلاین در وردپرس کار چندان دشواری نیست. امیدواریم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: wpbeginner