You are currently viewing آموزش رفع مشکل justify وردپرس

آموزش رفع مشکل justify وردپرس


بارگذاری…

مشکل عدم تراز بودن محتوا یا همان جاستیفای یکی از مشکلات بزرگ برای کاربران محسوب می شود. زمانی که در وردپرس قصد دارید یک مطلب تولید کنید و شروع به نوشتن می کنید، ممکن است نوشته های شما به یکدیگر بچسبند و یا خیلی از هم فاصله بگیرند. در این صورت؛ بهترین روش برای حل کردن این مشکلات، استفاده از حالت جاستیفای یا همان تراز کردن است. شما می توانید به سادگی کل محتوای خود را انتخاب کنید و سپس با استفاده از ترکیب کلیدهای shift+alt+j متن را تراز کنید. حال اگر با استفاده از این روش نتوانستید متن را تراز کنید، می توانید از سایر روش های دیگر استفاده کنید. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با رفع مشکل justify وردپرس آشنا کنیم.

 

حل مشکل justify ادیتور وردپرس

هر زمان که چیزی را با استفاده از word یا هر چیز دیگری می نویسیم، گزینه ای برای تراز کردن متن وجود دارد، به این معنی که کل متن شما را تراز می کند تا جذاب به نظر برسد. بله، وردپرس هم این قابلیت را دارد اما در نسخه 4.7 وردپرس آن را بنا به دلایلی حذف کرده است.

به عنوان مثال، ویژگی متن ترازشده یا جاستیفای تجربه خوانایی یکسانی را در همه مرورگرها ارائه نمی دهد زیرا متن ترازشده در هر مرورگر متفاوت به نظر می رسد. بسته به صفحه نمایش تغییر می کرد، بنابراین وردپرس این گزینه را حذف کرد. عمدتاً این ویژگی خوانایی را به ویژه در تلفن های همراه خراب می کرد. در همین حال، ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که بخواهید آن را برگردانید و به دنبال چگونگی ترازکردن متن در وردپرس باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال آسان اطلاعات از یواست سئو به رنک مث

منظور از جاستیفای چیست؟

برای هر مبتدی، گیج کننده ترین سوال این است که منظور از جاستیفای چیست و چگونه به نظر می رسد. بنابراین، در اینجا خیلی سریع به آن نگاهی می اندازیم تا شما هم بهتر با آن آشنا شوید. منظور از جاستیفای تراز کردن متن از هر دو طرف صفحه است. زمانی که شما روی گزینه جاستیفای کلیک می کنید، برنامه به صورت خودکار متن شما را به گونه ای تنظیم می کند که به صورت کامل تراز شود، حتی ممکن است برای تراز شدن کلمات مجبور باشد بین کلمات فاصله بیاندازد. به عنوان مثال: در زیر شما نمونه هایی از متن جاستیفای شده و جاستیفای نشده را مشاهده می کنید:

 

نحوه حل مشکل جاستیفای در وردپرس

خوشبختانه روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید اقدام به رفع مشکل justify وردپرس نمائید. بنابراین همراه ما باشید تا شما را با روش های مشکل justify وردپرس آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی مدیریت رسانه در وردپرس

1- از صفحه کلید استفاده کنید

یکی از ساده ترین راه های وردپرس برای تراز کردن متن استفاده از کلیدهای میانبر با استفاده از صفحه کلید می باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در ابتدا پستی را که قصد ویرایش کردن آن را دارید را باز کنید. سپس متن هایی را که می خواهید تراز کنید را انتخاب کنید ( می توانید کل متن را انتخاب کنید )، سپس کلیدهای ترکیبی Alt+Shift+J را بزنید تا متن شما تراز شود. در صورتی که کاربر مک هستید می توانید از کلید های ترکیبی Ctrl+Option+J استفاده کنید. با اینکار خیلی سریع متن شما تراز می شود. اما اگر بنا به هر دلیل این اقدام متن شما را تراز نکرد، می توانید از روش های دیگر نیز استفاده کنید.

2- از افزونه استفاده کنید

یکی دیگر از روش های حل مشکل justify ادیتور وردپرس ، استفاده از افزونه وردپرس می باشد. افزونه ای که می توانید در این خصوص از آن استفاده کنید، پلاگین Re-add text underline and justify نام دارد. این افزونه به صورت کاملاً رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا اکنون بیش از 70 هزار نصب فعال را به خود اختصاص داده است.

این افزونه دکمه‌های زیرخط و تراز کردن متن را دوباره به ویرایشگر شما اضافه می ‌کند. همچنین با افزونه ویرایشگر کلاسیک، فیلدهای سفارشی پیشرفته (رایگان و حرفه ای) و همچنین ویرایشگر گوتنبرگ به خوبی کار می کند.

برای استفاده از این افزونه در ابتدا باید آن را در سایت خود نصب و فعال کنید. برای انجام اینکار، وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “افزونه ها” روی گزینه “افزودن” کلیک کنید. سپس نام افزونه را در باکس بالای صفحه وارد و سرچ نمائید. پس از اینکه افزونه برای شما پیدا شد کافیست آن را نصب و فعال کنید. همچنین اگر با طریقه نصب افزونه آشنایی ندارید می توانید مطلب “چگونه در وردپرس افزونه اضافه کنیم؟ راه های نصب پلاگین در وردپرس” را مشاهده کنید.

بعد از اینکه افزونه در سایت شما فعال شد، وارد ویرایشگر پستی شوید که قصد دارید متن خود را تراز کنید. سپس کافیست متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و همانند تصویر زیر از نوار ابزار بالای صفحه روی آیکون “جاستیفای” کلیک کنید تا متن شما تراز شود.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه ویرایش متن در وردپرس

3- نحوه رفع مشکل justify وردپرس به صورت دستی

همچنین شما می توانید به صورت دستی و یا با وارد کردن یک قطعه کد به سایت خود، مشکل عدم جاستیفای شدن متن را حل کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که این روش برای کاربران مبتدی مناسب نیست و اگر قصد دارید اینکار را انجام دهید حتماً یک نسخه پشتیبان از کل اطلاعات وب سایت خود تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید سایتتان را به حالت اولیه بازگردانید.

برای انجام اینکار؛ وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “سفارشی سازی” کلیک کنید. سپس روی تب “cssسفارشی” در انتهای صفحه کلیک کنید.

سپس باید کد زیر را به آن اضافه نمائید:

justify-text {

text-align: justify;

}

حال آن را ذخیره و منتشر کنید. پس از ذخیره و انتشار، CSS روی موضوع اعمال می شود. حال کافیست وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و نوشته ای را که قصد دارید متن آن را تراز کنید را باز نمائید. سپس متون دلخواه خود را برای تراز شدن انتخاب کنید.

  • سپس به تب”پیشرفته” در پنلویرایشگر گوتنبرگدر سمت راست بروید.
  • به کلاس های CSS اضافی بروید.
  • “Justify-text” را در کادر متن خالی تایپ کنید تا این ویژگی در متن پست انتخاب شده اعمال شود. در نهایترویبروزرسانیکلیک نمائید.
  • سپس متن شما تراز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ابزارهای تست ریسپانسیو سایت وردپرس

سوالات متداول

Justifyچیست؟

جاستیفای به معنای تراز کردن حاشیه متن در هر دو سمت چپ و راست ستون است. در نتیجه باعث می شود تا متن شما به صورت جذاب به کاربران نمایش داده شود. همچنین برای تراز شدن متن، نرم افزار ممکن است بین کلمات فاصله هایی هم بیاندازد. این نیاز به تنظیم فاصله بین کلمات دارد که توسط فونت تعیین می شود. وقتی جملات به اندازه کافی طولانی باشند، این مشکلی نخواهد داشت.

نحوه افزودن justify در ویرایشگر وردپرس چگونه است؟

بیشتر بخوانید: آموزش بهینه سازی تصاویر در وردپرس و سئو عکس های سایت

جمع بندی: چگونگی حل مشکل justify وردپرس

ظاهر یکی از مهم ترین اقداماتی است که حتماً باید به آن توجه داشته باشید. برای اینکه بتوانید ظاهر نوشته های سایت خود را جذاب کنید، جاستیفای یا همان تراز کردن می تواند به شما کمک کند. با تراز کردن متن، محتوای شما از هر دو طرف راست و چپ به صورت کاملاً تراز شده تنظیم می شود. شما می توانید به صورت پیش فرض و با استفاده از کلیدهای میانبر shift+alt+j متون خود را تراز کنید. اما اگر به هر دلیلی متن شما تراز نشد، می توانید از روش های دیگر برای انجام اینکار استفاده کنید. ما در این مطلب شما را با طریقه رفع مشکل justify وردپرس آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: tipsoont