You are currently viewing آموزش رفع خطای Page actions are temporarily disabled در سرچ کنسول

آموزش رفع خطای Page actions are temporarily disabled در سرچ کنسول


بارگذاری…

گوگل سرچ کنسول یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارها است که می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار صاحبان سایت قرار دهد. شما با ورود به پنل سرچ کنسول می توانید جزئیات مختلفی را مشاهده کنید. همچنین ممکن است بنا به دلایلی با خطا نیز در این ابزار مواجه شوید که یکی از رایج ترین آنها، خطای “اقدامات صفحه به طور موقت غیرفعال می شوند” می باشد. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه رفع خطای Page actions are temporarily disabled در سرچ کنسول آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ریبرندینگ چیست؟ آشنایی با مراحل و اصول Rebranding (بازسازی برند) 

خطای Page actions are temporarily disabled

در اکتبر سال 2020 این خطا به وجود آمده و کاربران زیادی را درگیر خود کرده و تنها مختص به ابزار گوگل سرچ کنسول هم نمی شود. در واقع؛ زمانی که شما قصد دارید در قسمت URL Inspection یک لینک وارد کنید، این خطا به شما نشان داده می شود. بخش URL Inspection یکی از مهم ترین قسمت های سرچ کنسول محسوب می شود، زیرا می توان در این قسمت مدیریت کاملی روی ایندکس شدن صفحات سایت داشت و گزارشات مختلفی را ارائه می دهد که می توانند برای شما بسیار مفید باشند. زمانی که یک لینک وارد می کنید و روی گزینه “سرچ” کلیک می کنید، با خطایی همانند تصویر زیر مواجه می شوید:

این نکته را هم بدانید که تصویر بالا تنها یک اعلان است و خطا محسوب نمی شود. به صورت عموم رنگ های آبی و زرد نماد اعلان هستند و اگر به رنگ قرمز به شما نشان داده شد، این خطا محسوب می شود.

رفع ارور Page actions are temporarily disabled در سرچ کنسول

در تصویر زیر شما اطلاعیه ای از گوگل در خصوص این خطا را مشاهده می کنید. با آموزش حل مشکل Page actions are temporarily disabled در سرچ کنسول همراه باشید.

با توجه به این اطلاعیه ای که گوگل به صورت رسمی در اکتبر 2020 انتشار کرد؛ این قسمت به دلیل بروز یکسری تغییرات فنی فعال شده و در نهایت تا هفته آینده مجدداً شروع به کار خواهد کرد و هیچ گونه جای نگرانی نیست.

بنابراین شما نمی توانید هیچ کاری برای رفع آن انجام دهید و تنها باید منتظر بمانید تا تغییرات فنی گوگل به اتمام برسد تا در نهایت خطا به صورت خودکار برای شما رفع گردد.

بیشتر بخوانید: برندینگ یا برندسازی چیست + بررسی اهمیت Branding 

سوالات متداول

دلیل بروز ارور Page actions are temporarily disabled در سرچ کنسول چیست؟

زمانی که شما لینکی را در قسمت URL Inspection ابزار گوگل سرچ کنسول خود برای ایندکس صفحات وارد می کنید، ممکن است با این خطا مواجه می شوید.

چگونه خطای Page actions are temporarily disabled در سرچ کنسول را رفع کنیم؟

تنها اقدامی که می توانید برای حل این ارور انجام دهید این است که منتظر بمانید تا تغییرات فنی گوگل تمام شد تا خطا نیز برای شما رفع گردد.

جمع‌بندی

این یک خطای نسبتاً رایج در گوگل کنسول است که هیچ گونه جای نگرانی ندارد، برای رفع آن تنها کافیست منتظر بمانید تا به صورت خودکار برای شما رفع گردد. ما در این مطلب شما را با نحوه رفع مشکل Page actions are temporarily disabled در سرچ کنسول آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.