You are currently viewing آموزش افزونه WP Smush؛ نصب، تنظیمات و نحوه کار با اسماش

آموزش افزونه WP Smush؛ نصب، تنظیمات و نحوه کار با اسماش


اگر شما کسب و کاری دارید که مجبور هستید زیاد از تصاویر استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به فکر فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصاویر سایت خود باشید، در غیر این صورت ممکن است حجم سایت شما افزایش یابد و درنتیجه باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت شما شود. فشرده‌سازی تصویر مزیت‌های بسیار زیادی دارد که دو مورد از مهمترین آن‌ها افزایش نرخ تبدیل و همچنین کاهش پرش کاربران است. خوشبختانه وردپرس افزونه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سادگی تصاویر سایت خود را بهینه کنید که یکی از بهترین افزونه‌ها بی‌تردید پلاگین WP Smush است. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش افزونه WP Smush و همچنین طریقه کار با افزونه WP Smush آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

قابلیت‌های افزونه اسماش Smush

قبل از اینکه بخواهیم شما را با آموزش کار با افزونه WP Smush آشنا کنیم، بهتر است با امکانات و قابلیت‌های این افزونه آشنا شوید.

افزونه Wp Smush یکی از بهترین و محبوب‌ترین افزونه های وردپرس جهت فشرده‌سازی تصاویر است که به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی و بدون نیاز به هیچ مهارتی حجم تصاویر سایت خود را کاهش دهید. با کمک این افزونه شما می‌توانید به راحتی تمامی تصاویر موجود در کتابخانه وردپرس خود را بدون هیچ‌گونه افت کیفیت، فشرده کنید تا حجم آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. همانطور که می‌دانید، افزایش سرعت بارگذاری سایت یکی از مهمترین تکنیک‌ها برای بهبود رتبه وب‌سایت است، بنابراین برای اینکه بتوانید یک سایت سریع داشته باشید، حتماً باید تصاویر خود را بهینه کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این افزونه، بهینه‌سازی انبوه تصاویر است. ممکن است در رسانه وردپرس شما هزاران تصویر بارگذاری شده باشد، قطعاً شما نمی‌توانید به صورت تک تک آن‌ها را فشرده کنید. بنابراین با استفاده از قابلیت فشرده‌سازی انبوه این افزونه می‌توانید تنها با چند کلیک و در سریع‌ترین زمان ممکن تمامی تصاویر موجود که قبلاً بارگذاری کرده بودید را فشرده کنید. همچنین می‌توانید به صورت خودکار تصاویری را که در آینده آپلود می‌کنید هم فشرده کنید.

از دیگر مزیت‌های استفاده از اسماش، فشرده‌ سازی تصاویر بدون افت کیفیت است. بر خلاف سایر افزونه‌های بهینه‌ساز، افزونه اسماش روی کیفیت تصاویر تاثیر منفی به لحاظ کیفی ندارد و تمامی تصاویر را بدون هیچ‌گونه افت کیفیتی کاهش می‌دهد. برخی از ویژگی‌های افزونه اسماش عبارت است از:

  • هر تصویر را در هر دایرکتوری فشرده کنید
  • پشتیبانی از قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس
  • پشتیبانی از بارگذاری تنبل تصاویر
  • کاهش حجم تصویر بدون افت کیفیت
  • پشتیبان‌گیری از تصاویر
  • بهینه‌سازی انبوهی از تصاویر
  • فشرده‌سازی نامحدود
  • تغییر خودکار اندازه تصاویر
  • فشرده‌سازی تصاویر خیلی بزرگ
  • و بسیاری از ویژگی‌های دیگر

آموزش افزونه WP Smush

تا اینجای مطلب شما را افزونه اسماش و همچنین قابلیت و ویژگی‌های آن تا حدودی آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم آموزش بهینه سازی تصاویر با افزونه WP Smush را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم تا انتهای مطلب آموزش فشرده سازی تصاویر با افزونه WP Smush ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: Google Lighthouse چیست؟ + آموزش بهینه سازی سایت با گوگل لایت هاوس 

آموزش نصب افزونه WP Smush

این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پرمیوم است. نسخه رایگان آن را می‌توانید به سادگی از مخزن وردپرس در سایت خود نصب کنید. اما اگر می‌خواهید امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از نسخه پولی آن استفاده کنید (برای خرید نسخه پرو WP Smush کلیک کنید).

آموزش ساخت لینک کوتاه در وردپرس با افزونه و بدون پلاگین

برای استفاده از نسخه رایگان، در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “افزونه‌ها” روی گزینه “افزودن” کلیک کنید. سپس در باکس بالای صفحه نام افزونه را وارد و سرچ کنید. پس از اینکه افزونه برای شما پیدا شد کافیست آن را نصب و فعال کنید.

همچنین اگر با نحوه نصب افزونه آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب “چگونه در وردپرس افزونه اضافه کنیم؟ راه های نصب پلاگین در وردپرس” را مشاهده کنید.

آموزش تنظیمات افزونه WP Smush

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه “Smush” که در منوی سمت چپ داشبورد مدیریت وردپرس شما وجود دارد، وارد بخش تنظیمات آن شوید.

هنگامی که برای اولین بار بر روی تب Smush کلیک می‌کنید به صفحه تنظیمات اصلی هدایت می‌شوید. در اینجا با یک سری از جعبه‌های پاپ‌آپ و دستورالعمل‌ها مواجه خواهید شد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

اولین پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود به شما اطلاع می‌دهد که می‌خواهید اسماش را همانطور که دوست دارید پیکربندی کنید. آن را بخوانید و روی دکمه “شروع تنظیم” کلیک کنید.

باکس دوم پنجره فشرده‌سازی خودکار است. شما باید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید از فشرده‌سازی تصویر وردپرس اسماش برای بهینه‌سازی خودکار تمام تصاویر جدید خود در هنگام آپلود استفاده کنید یا خیر. بهتر است آن را رها و روی دکمه “بعدی” کلیک کنید.

در مرحله بعد باکس پاپ آپ EXIF Metadata برای شما باز می‌شود. در صورت تمایل، اسماش به صورت خودکار همه این موارد را برای شما حذف و اندازه فایل‌های تصویری را بیشتر کاهش و بهینه می‌دهد. برای ادامه روی “بعدی” کلیک کنید.

در نهایت، اسماش از شما سوال می‌پرسد که آیا می‌تواند برخی از داده‌های استفاده شما را ردیابی کنند یا خیر؟ تایید این گزینه کاملاً به شما بستگی دارد. حال برای اتمام بخش پیکربندی افزونه، کافیست روی دکمه “Finish Setup Wizard” کلیک کنید.

در این مرحله، افزونه به سرعت تمام تصاویری را که در حال حاضر در وب‌سایت وردپرس خود دارید بهینه می‌کند. پس از انجام این کار، به داشبورد اصلی اسماش منتقل می‌‌شوید، جایی که می‌‌توانید برخی از گزینه‌ها را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید.

آشنایی با داشبورد افزونه اسماش

در ادامه آموزش افزونه اسماش به بررسی داشبور می‌پردازیم. داشبورد Smush محل اصلی است که می‌توانید اطلاعات و گزارشات مختلفی را در خصوص بهینه‌سازی تصاویر سایت خود در یک نگاه مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، می‌توانید اسناد را مشاهده کنید، تصاویر را مجدداً بررسی کنید، مشاهده کنید چه تعداد از تصاویر بهینه شده‌اند و چه تعداد با مشکل مواجه شده‌اند. همچنین می‌توانید کل صرفه‌جویی در نتایج فشرده‌سازی تصویر وردپرس خود را مشاهده کنید.

برای آشنایی با سایر گزینه‌های موجود در داشبورد اسماش، صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و سپس لیستی از گزینه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • اسماش انبوه
  • دایرکتوری اسماش
  • ادغام ها
  • بار تنبل
  • CDN
  • ابزار
  • تنظیمات

در ادامه مطلب توضیحاتی در خصوص هر یک از این گزینه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی قالب وردپرس با بوت استرپ 

اسماش انبوه

در صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد که گزینه اسماش انبوه قبلاً انتخاب شده است. اگر می‌خواهید یا نیاز دارید، روی دکمه کلیک تا تصاویر شما به صورت انبوه خرد شوند.

دایرکتوری اسماش

پس از تنظیم حجم اسماش، ادامه دهید و روی گزینه “دایرکتوری اسماش ” کلیک کنید.

از اینجا افزونه Smush به شما اجازه می‌دهد تا تصاویری را که خارج از فهرست آپلودهای شما قرار دارند، فشرده کنید. فقط فایل‌ها و پوشه‌هایی را که می‌خواهید بهینه‌سازی شوند را اضافه کنید و افزونه بقیه کارها را انجام خواهد داد.

ادغام‌ها

افزونه اسماش به شما این امکان را می‌دهد که افزونه را در برخی از محبوب‌ترین ابزارهای وردپرس ادغام کنید. اگر هر یک از چهار کادر خاکستری است، به سادگی به این معنی است که شما از آن افزونه یا منبع خاصی استفاده نمی‌کنید. این افزونه همچنین امکان ادغام در موارد زیر را برای شما فراهم می‌کند:

  • گوتنبرگ
  • آمازون S3
  • گالری NextGen
  • صفحه ساز WPBakery

هر برگه موجودی را که می‌خواهید ادغام کنید انتخاب و ادامه دهید.

– بارگذاری تنبل

تب بعدی بارگذاری تنبل نام دارد که اگر می‌خواهید آن را فعال کنید، کافیست روی دکمه آبی “فعال کردن” کلیک کنید.

عملکرد بارگذاری تنبل به کاهش بار روی سرور و افزایش سرعت بارگذاری صفحه شما کمک می‌کند. این کار را تنها با بارگیری تصاویر در زمانی که کاربر برای دیدن آن‌ها پیمایش می‌کند، انجام می‌دهد.

آموزش نحوه ستاره دار کردن مطالب در نتایج جستجو گوگل با افزونه وردپرس

فعالسازی CDN

تب بعدی گزینه Smush CDN است که با کلیک روی آن می‌توانید در مورد کارهایی که این عملکرد انجام می‌دهد بیشتر بدانید. همچنین بسیاری از خدمات CDN در آنجا وجود دارد.

ابزار

در زیر ابزارها، یک گزینه را پیدا خواهید کرد. می‌توانید به اسماش اجازه دهید اندازه‌های تصویر نادرست را تشخیص داده و نشان دهد.

این گزینه اساسا تنها برای شماست که آن را مشاهده کنید. کاربران سایت به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. این فقط به Smush اجازه می‌دهد تا تصاویری را در وب سایت شما به شما نشان دهد که اندازه آن‌ها به درستی نیست تا در صورت تمایل بتوانید آن‌ها را اصلاح کنید.

سوالات متداول

کاربردهای افزونه WP Smush چیست؟

برخی از کاربردهای این افزونه عبارت است از: کاهش حجم کلی تصاویر، فشرده‌سازی انبوه، بارگذاری تنبل، فشرده‌سازی بدون افت کیفیت و …

بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر چه افزونه‌ای است؟

افزونه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی تصاویر وجود دارد که برخی از بهترین آن‌ها عبارت هستند از: افزونه ShortPixel Image Optimizer، افزونه Optimole، افزونه EWWW Image Optimizer و…

جمع‌بندی

اگر شما در سایت خود از تصاویر زییاد استفاده می‌کنید، حتماً باید آن‌ها را فشرده کنید، در غیر این صورت تصاویر زیاد می‌توانند سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش و در نتیجه باعث افزایش نرخ پرش کاربران شوند. خوشبختانه وردپرس افزونه‌های مختلفی را برای بهینه‌سازی تصاویر ارائه داده که یکی از بهترین و محبوب‌ترین آن‌ها افزونه اسماش است. به همین منظور ما در این مطلب شما را با آموزش افزونه WP Smush آشنا کردیم. امیدواریم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: greengeeks