You are currently viewing آموزش افزونه آیتم سکیوریتی به صورت مرحله به مرحله

آموزش افزونه آیتم سکیوریتی به صورت مرحله به مرحله


بارگذاری…

افزونه آیتم سکیوریتی یکی از بهترین افزونه های ‌وردپرس است که به شما این امکان را می‌دهد تا از سایت خود به بهترین شکل محافظت کنید. به طور متوسط ، روزانه بیش از 30 هزار وب سایت هک می‌شود و در هر 39 ثانیه یک حمله سایبری جدیدی در وب رخ می‌دهد. به همین منظور اگر نمی خواهید مورد حمله هکرها قرار بگیرید، ساده ترین روش استفاده از افزونه های امنیتی می باشد. با استفاده از امنیت آیتم سکیوریتی، می‌توانید حملات را در وب سایت خود شناسایی و متوقف کنید. تنها در عرض چند دقیقه می توانید وب سایت خود را ایمن کنید. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با آموزش افزونه آیتم سکیوریتی و آموزش تنظیمات افزونه آیتم سکیوریتی آشنا کنیم.

افزونه آیتم سکیوریتی چیست؟

آیتم سکیوریتی یک افزونه برای محافظت و ایمن کردن سایت وردپرس شما است. این پلاگین ویژگی های بسیار زیادی را از جمله: احراز هویت دو عاملی، محافظت در برابر حملات نیروی بی رحمانه ، اجرای رمز عبور، مسدود کردن آدرس IP و غیره ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا یک وب سایت امن داشته باشید. با بیش از یک میلیون نصب فعال؛ این افزونه در حال حاضر یکی از محبوب ترین افزونه های امنیتی در فهرست رسمی وردپرس محسوب می شود.

آیتم سکیوریتی تجربه ورود به سیستم به گونه ای طراحی شده است که به هر کسی امکان می دهد وب سایت وردپرس خود را در کمتر از 10 دقیقه تأمین کند ، بدون اینکه به مدرک امنیت سایبری نیاز داشته باشد. افزونه Ithemes Security Pro یک داشبورد امنیتی وردپرس در زمان واقعی را فراهم می کند که حوادث مربوط به امنیت را در سایت شما بر روی سایت شما نظارت می کند. داشبورد امنیتی آیتم سکیوریتی یک داشبورد پویا است که تمام آمار فعالیت های امنیتی وب سایت وردپرس شما در یک مکان از جمله حملات نیروی بی رحمانه، کاربران ممنوعه، قفل های فعال، نتایج اسکن سایت و آمار امنیت کاربراست.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال آسان اطلاعات از یواست سئو به رنک مث 

برخی از ویژگی های افزونه آیتم سکیوریتی

  • احراز هویت دو عاملی: با این ویژگی کاربران باید علاوه بر رمز عبور ثابت، یک رمز عبور دیگر که به صورت کد برای آنها پیامک می شود، برای ورود به سایت استفاده کنند. این به شما کمک می کند تا با چندین روش تأیید اعتباراز جمله: برنامه های تلفن همراه مانند Authy و Google Authenticator، ایمیل و کدهای پشتیبان، تأیید اعتبار دو عاملی را به ورود وردپرس خود اضافه کنید.
  • الزامات رمز عبور: در کمتر از یک دقیقه خط مشی رمز عبور را برای کاربران خود ایجاد و اجرا کنید.
  • ری کپچا: با استفاده از این قابلیت از هر گونه ورود غیرمجازدر وب سایت خود، مانند تلاش برای ورود به وب سایت خود با استفاده از رمزهای عبور به خطر افتاده، ارسال هرزنامه یا حتی خراش دادن محتوای خود و… جلوگیری کنید.
  • ورود به سیستم بدون رمز عبور: حساب های کاربری خود را با گذرواژه های 2FA و قوی ایمن کنید.

آموزش افزونه iThemes Security

تا اینجای مطلب شما را با قابلیت ها و ویژگی های افزونه آیتم سکیوریتی آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم آموزش کار با افزونه آیتم سکیوریتی را در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: معرفی مدیریت رسانه در وردپرس 

افزونه آیتم سکیوریتی را نصب و فعال کنید

در اولین قدم باید افزونه را در سایت خود نصب و فعال کنید. برای انجام اینکار؛ وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “افزونه ها” روی گزینه “افزودن” کلیک کنید. سپس در باکس بالای صفحه نام افزونه را وارد و سرچ نمائید. پس از اینکه افزونه برای شما نمایان شد کافیست آن را نصب و فعال کنید.

نحوه تنظیمات افزونه آیتم سکیوریتی

در ادامه آموزش افزونه iThemes Security به معرفی نحوه تنظیمات افزونه آیتم سکیوریتی می پردازیم. مهم ترین بخش تنظیمات این افزونه، فعال کردن و غیرفعال کردن ویژگی های مورد نیاز برای بهبود امنیت سایت می باشد. این بخش به چهار قسمت مختلف تبدیل می شود:

  • امنیت ورود
  • قفل
  • بررسی سایت
  • خدمات رفاهی

اگر از نسخه رایگان استفاده می کنید، با پنچ قابلیت مختلف مواجه می شوید که در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم که هر یک از آنها را می توانید به دلخواه خود فعال و یا غیرفعال کنید.

  • دو عاملی: برای فعال کردن احراز هویت دو عاملی (2FA) هنگام ورود به رابط مدیریت این گزینه را فعال کنید.
  • نیروی بی رحمانه محلی: برای محافظت از سایت خود در برابر حملات نیروی بی رحمانه این گزینه را فعال کنید.
  • نیروی بی رحمانه: برای مسدود کردن کاربرانی که سعی کرده اند قبل از حمله به سایت های دیگر وارد سایت های دیگر شوند، این گزینه را فعال کنید.
  • برنامه ریزی اسکن سایت: برای بررسی سایت خود دو بار در روز برای پرونده های مخرب

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام و تصویری ساخت پاپ آپ در وردپرس

گروه های حساب را تنظیم کنید

بلافاصله پس از این، ایتمز پیشنهاد می کند که “گروه های حساب” را تنظیم کنید. گروه های حساب کاربری به شما این امکان را می دهند تا ویژگی های امنیتی را فقط برای گروه های خاصی از کاربران فعال نمائید. شما دو گزینه برای انتخاب دارید:

  • پیش فرض: در این حالت حساب های کاربری شما به صورت خودکار با مجوزهای آنها در وردپرس طبقه بندی می شود و افزونه تنظیمات امنیتی توصیه شده برای هر گروه را فعال می کند.
  • سفارشی: در اینجا شما از ابتدا با گروه های سفارشی شروع می کنید و حساب های کاربری خود را همانطور که می خواهید طبقه بندی می کنید.

سپس بر اساس نقش کاربر (مدیر، ویرایشگر، نویسنده، مشارکت کننده یا مشترک) به تنظیمات مختلف دسترسی خواهید داشت:

بیشتر بخوانید: ابزارهای تست ریسپانسیو سایت وردپرس 

تنظیمات و اعلان های عمومی را تنظیم کنید

در مرحله بعدی از نحوه استفاده از افزونه iThemes Security، نوبت به تنظیمات و اعلان های عمومی می رسد. به منظور تکمیل پیکربندی سایت خود، این افزونه از شما موارد دیگر را درخواست می کند:

  • آدرس IP خود را به لیست حساب های مجاز اضافه کنید
  • انتخاب کنید که چگونه افزونه آدرس IP بازدید کنندگان شما را تعیین می کند
  • برای دریافت اعلان ها یک آدرس ایمیل وارد کنید

سوالات متداول

ویژگی های افزونه iThemes Security چیست؟

افزونه آیتم سکیوریتی دارای ویژگی های مختلفی از جمله: احراز هویت دوعاملی، الزامات رمزعبور، ری کپچا و… می باشد.

افزونه iThemes Security بهتر است یا وردفنس؟

هر دو افزونه قابلیت های مختلفی را برای ایمن سازی سایت ارائه می دهند. اما از نظر تعداد نصب و محبوبیت، افزونه وردفنس پرطرفدارتر می باشد.

جمع بندی

یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای محافظت از سایت وردپرسی خود، استفاده از یک افزونه امنیتی می باشد. خوشبختانه افزونه های امنیتی مختلفی ارائه شده است که شما می توانید از آنها استفاده کنید که یکی از بهترین آنها پلاگین آیتم سکیوریتی می باشد. ما در این مطلب آموزش افزونه آیتم سکیوریتی و نحوه تنظیمات آن را به صورت کامل در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: wpmarmite