You are currently viewing آموزش افزودن فونت فارسی به پنل مدیریت وردپرس

آموزش افزودن فونت فارسی به پنل مدیریت وردپرس


بارگذاری…

یکی از مهمترین قسمت‌های راه اندازی هر نوع وب سایت آنلاینی، اضافه کردن فونت فارسی می‌باشد. استفاده از فونت مناسب نه تنها می‌تواند ساختار یک وب سایت را بهبود ببخشد، بلکه در ایجاد تجربه جذاب در ذهن کاربران نیز تاثیرگذار می‌باشد. در صورتی که شما از یک فونت فارسی مناسب در پنل سایت خود استفاده کنید، قطعاً می‌توانید بدون هیچ گونه مشکلی روی تمامی بخش‌های سایت خود مدیریت داشته باشید. به همین منظور افزودن فونت فارسی به وردپرس یکی از مهم ترین و ضروری‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. از این رو؛ ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با آموزش افزودن فونت فارسی به پنل مدیریت وردپرس آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش اضافه کردن فونت فارسی به پنل مدیریت وردپرس

اکثر قالب های وردپرس که شما به صورت پرمیوم خریداری می‌کنید، فونت های فارسی مختلفی را ارائه می‌دهند که می‌توانید به سادگی و با مراجعه به تنظیمات قالب آنها را در سایت خود فعال کنید. اما در صورتی که قالب شما از فونت فارسی استفاده نمی کند، بنابراین شما باید خودتان فونت فارسی به قالب به صورت دستی وارد کنید. برای اینکار همراه ما باشید تا شما را با آموزش اضافه کردن فونت فارسی به پنل وردپرس با استفاده از کدنویسی و افزونه وردپرس آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش ایجاد محدود کردن تعداد درخواست ورود در وردپرس 

1- نحوه افزودن فونت فارسی به پنل مدیریت وردپرس با کدنویسی

شما می توانید با اضافه کردن یک قطعه کد به فایل اصلی قالب خود، فونت فارسی را به پنل خود اضافه کنید. برای انجام اینکار؛ در ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس وارد بخش File Manager شوید. بعد از آن مسیر /public_html/wp-content/themes/ را طی کنید تا وارد پوشه قالب های خود شوید. بعد از اینکه وارد پوشه قالب مورد نظر خود شدید، فایل fonts موجود را بارگذاری و در سیستم خود ذخیره کنید.

نکته: در صورتی که فایل “فونت” را در پوشه قالب خود پیدا نمی کنید، کافیست یک پوشه با نام fonts در همین پوشه ایجاد کنید.

بعد از اینکه فایل فونت را دانلود کردید، وارد صفحه قبل شده و فایل style.css قالب خود را پیدا کنید. پس از اینکه فایل را پیدا کردید کافیست روی آن راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا بتوانید وارد بخش ویرایشگر فایل شوید.

حال کافیست کدهای زیر را به خطوط ابتدایی فایل اضافه نمائید:

@font-face {

font-family: ‘MyFontName’;

src: url(‘fonts/MyFontName.ttf’) format(‘truetype’),

url(‘fonts/iransansdn.eot?#’) format(‘eot’),

url(‘fonts/iransansdn.woff’) format(‘woff’)

url(‘fonts/vazir.woff2’) format(‘woff2’);

}

body {

font-family: ‘MyFontName’, sans-serif;

}

در کد بالا، شما باید به جای عبارت MyFontName، نام فونت مورد نظر خود را وارد کنید. همچنین در هر کجا که با عبارت font-family مواجه شدید، شما باید نام فونت مورد نظرتان را وارد نمائید.

حال کافیست وارد پنل وردپرس خود شوید و سپس مشاهده خواهید کرد که سایت شما به صورت فارسی نمایش داده می‌شود.

2- طریقه افزودن فونت فارسی به پنل مدیریت وردپرس با افزونه

همچنین شما می توانید با نصب یک افزونه، فونت فارسی را به سایت خود وارد کنید. در صورتی که نمی خواهید از کدنویسی استفاده کنید، این روش می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. یکی از بهترین افزونه ها که به صورت رایگان نیز ارائه شده است، افزونه use any font می باشد. این پلاگین رایگان که بیش از 200 هزار نصب فعال را تا به اکنون به خود اختصاص داده است، در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که می توانید به سادگی آن را در سایت خود فعال کنید.

برای استفاده از این افزونه، در اولین قدم وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس به بخش “افزونه ها” سایت خود مراجعه کنید. حال باید نام افزونه را در باکس بالای صفحه وارد و سرچ نمائید. پس از اینکه افزونه برای شما نمایان شد کافیست آن را نصب و فعال کنید.

اگر با طریقه نصب افزونه آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنم که مطلب “چگونه در وردپرس افزونه اضافه کنیم؟ راه های نصب پلاگین در وردپرس” را مشاهده نمائید.

بعد از اینکه افزونه در سایت شما فعال شد، گزینه ای به نام Use Any Font به پنل شما اضافه می شود که با کلیک روی آن می توانید وارد بخش پیکربندی افزونه شوید. سپس باید وارد تب ” Upload Font” شوید. حال در این قسمت همانند تصویر زیر دو تب دیگر را نیز مشاهده می کنید که کافیست مجدداً روی تب ” Upload Font” کلیک نمائید تا فیلدهای افزونه برای شما فعال شود.

  • در اولین فیلد یک نام برای فونت خود را وارد کنید.
  • با کلیک روی دکمه Choose File می توانید فونت دلخواه خود را در سایت بارگذاری کنید.
  • در نهایت روی دکمه upload کلیک نمائید.

بعد از اینکه فونت شما به صورت کامل در سایت آپلود گردید، کافیست وارد تب ” Assign Font” شوید.

در ابتدا و در بخش select font، فونت مورد نظر خود را از منوی کشویی انتخاب کنید. پس از آن می توانید تنظیم کنید که فونت شما در چه بخش هایی از سایت فعال شود. در آخرین مرحله روی Assign Font کلیک تا فونت شما اعمال گردد.

بیشتر بخوانید: آموزش رفع ارور یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است 

– افزودن فونت فارسی به وردپرس با افزونه ShayanWeb Admin FontChanger

یکی دیگر از بهترین افزونه‌هایی که شما می‌توانید از آن برای فارسی سازی فونت سایت خود استفاده کنید، افزونه ShayanWeb Admin FontChanger می‌باشد. با استفاده از این افزونه می توانید فونت مدیریت وردپرس خود را به فونت های شبنم، وزیرمتن یا ساحل که فونت‌های شگفت‌انگیزی برای زبان فارسی هستند، تغییر دهید. همچنین می‌توانید از این افزونه در وب سایت‌های عربی، پشتو، کردی و اردو استفاده کنید. فونت های ذکر شده از زبان انگلیسی نیز پشتیبانی می کنند، بنابراین مشکلی نخواهید داشت.

برای استفاده از این افزونه، در اولین قدم وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس به بخش “افزونه ها” سایت خود مراجعه کنید. حال باید نام افزونه را در باکس بالای صفحه وارد و سرچ نمائید. پس از اینکه افزونه برای شما نمایان شد کافیست آن را نصب و فعال کنید.

بعد از اینکه افزونه در سایت شما فعال شد، نیازی به هیچ گونه تنظیمات خاصی نخواهید داشت و می توانید پنل مدیریت جدید وردپرس خود را با یک فونت عالی جدید تجربه کنید.

– روش افزودن فونت فارسی به پنل مدیریت وردپرس با افزونه Font Change

همچنین می‌توانید از این افزونه برای اضافه کردن فونت فارسی به سایت خود استفاده کنید. همانن روش های قبل، کافیست افزونه را در سایت خود نصب و فعال کنید.

بعد از اینکه افزونه در سایت شما فعال شد، در قسمت تنظیمات گزینه ای به نام ” فونت ماندگار” اضافه می شود که کافیست روی آن کلیک کنید. در این بخش شما می توانید فونت های دلخواه خود را در هر بخش انتخاب کنید. در نهایت روی ذخیره کلیک تا فونت شما در سایت اعمال شود.

بیشتر بخوانید: آموزش تنظیمات مالیات در ووکامرس به زبان ساده 

سوالات متداول

آیا برای اضافه کردن فونت فارسی به وردپرس نیاز به افزونه است؟

خیر. علاوه بر افزونه، شما می توانید با اضافه کردن یک قطعه کد سفارشی به فایل قالب فونت سایت خود را فارسی نمائید.

ساده ترین روش برای اضافه کردن فونت فارسی به پنل وردپرس چیست؟

ساده ترین و بهترین روش برای فارسی سازی فونت سایت، استفاده از یک افزونه می باشد. خوشبختانه پلاگین های مختلفی در این خصوص ارائه شده که می توانید از آنها استفاده کنید.

جمع‌بندی

افزودن فونت فارسی به سایت از جمله مهمترین اقداماتی است که باید بعد از راه اندازی سایت انجام دهید. در صورتی که قالب شما این قابلیت را ارائه نمی دهد، شما می توانید از روش هایی همچون کدنویسی و یا افزونه برای افزودن فونت فارسی به سایت استفاده نمائید. ما در این مطلب شما را با آموزش افزودن فونت فارسی به وردپرس آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.