You are currently viewing آمار فروش محصولات پوشیدنی سه ماهه اول 2024: رشد 8.8 درصدی با مجموع 113.1 میلیون دستگاه

آمار فروش محصولات پوشیدنی سه ماهه اول 2024: رشد 8.8 درصدی با مجموع 113.1 میلیون دستگاه


مطابق با IDCبازار پوشیدنی ها در سال 2024 شروعی قوی داشت و در سه ماهه اول آن سال با رشد 8.8 درصدی به فروش 113.1 میلیون دستگاه رسید.

آمار فروش گجت های پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2024

با وجود این رشد، میانگین قیمت فروش (ASP) برای پنجمین سه ماهه متوالی کاهش یافت و در سه ماهه اول سال 2024 11 درصد کاهش یافت.

آمار فروش گجت های پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2024

یک سیب

اپل جایگاه رهبری خود را در بازار حفظ کرد، اما به دلیل شرایط بد اقتصاد کلان، ممنوعیت موقت فروش برخی از مدل های اپل واچ و فقدان ایرپادهای جدید با چالش هایی مواجه شد.

فروش اپل واچ نسبت به سال گذشته 19.1 درصد کاهش داشته است و هدفون های بلوتوث مانند AirPods و Beats نیز 18.8 درصد در مدت مشابه کاهش یافته اند.

شیائومی

شیائومی با رشد 43.4 درصدی نسبت به سال گذشته در رتبه دوم قرار گرفت. این رشد تا حدی به دلیل مقایسه با سه ماهه اول سال 2023 است که 16 درصد کاهش داشت.

محصولات مقرون به صرفه شیائومی برای مصرف کنندگان جذاب بوده است و راه اندازی مجدد ساعت های Wear OS به این شرکت کمک کرده تا به سومین فروشنده بزرگ در اکوسیستم گوگل تبدیل شود و بازار ساعت های هوشمند را در کل تقویت کند.

هواوی

هواوی در جایگاه سوم از سامسونگ پیشی گرفت. احیای تجارت گوشی های هوشمند نیز تأثیر مثبتی بر بخش پوشیدنی های این شرکت داشته است.

با این حال، فروش هواوی به شدت در چین متمرکز است که حدود 75 درصد از کل فروش این شرکت را تشکیل می دهد.

سامسونگ

در این مدت سامسونگ به رتبه چهارم سقوط کرد. عرضه گلکسی فیت 3 و موفقیت هدفون‌های بلوتوث ارزان‌تر به رشد شرکت کمک کرد، علی‌رغم کاهش 5.1 درصدی فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه.

بازاریابی تصور کنید (قایق)

Imagine Marketing که به‌خاطر محصولات مقرون‌به‌صرفه BoAt شناخته می‌شود، در انتهای پنج فروشنده برتر ابزارهای پوشیدنی قرار دارد.

این برند هندی شاهد افزایش 17.5 درصدی فروش هدست های بلوتوث خود بود، اما فروش ساعت های هوشمند این شرکت به دلیل رقابت شدید داخلی، 61.3 درصد کاهش یافت.

آینده بازار

به گفته جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC، فقدان نوآوری قابل توجه در بخش ممتاز به برندهای سطح 2 این امکان را داده است که شکاف را کاهش دهند.

تا زمانی که سازندگان حسگرها یا الگوریتم‌های جدیدی را برای ویژگی‌های پیشرفته ردیابی سلامت مانند نظارت بر فشار خون یا قند خون برای پوشیدنی‌های خود ارائه ندهند، مصرف‌کنندگان احتمالاً گزینه‌های میان‌رده مقرون‌به‌صرفه را به دستگاه‌های گران‌تر ترجیح خواهند داد. این روند باعث شده است که برندها استراتژی های قیمت گذاری خود را متنوع کنند.

Ramon T. Lamas، معاون تحقیقات IDC، بر اهمیت فروشندگان کوچکتر منطقه ای تأکید کرد. او خاطرنشان کرد: تقاضا برای دستگاه های قابل حمل در بازارهای نوظهور همچنان بالاست، اما قیمت ها برای برندهای پریمیوم اغلب بسیار بالاست.

این فرصت‌هایی را برای برندهای محلی ایجاد کرده است تا دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و غنی را ارائه دهند و به شرکت‌هایی مانند Xiaomi و Imagine Marketing کمک می‌کند تا موقعیت‌های برتر خود را در سطح جهانی حفظ کنند.

نظر شما در مورد آمار فروش گجت های پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2024 چیست؟