You are currently viewing آمادگی برای شرکت 8 میلیون ایرانی خارج از کشور در انتخابات

آمادگی برای شرکت 8 میلیون ایرانی خارج از کشور در انتخابات


خجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات اجرایی انتخابات در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، درباره شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: همه شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و سالم فراهم است. عوامل اجرایی و نظارتی و کلیه امور نظامی و امنیتی در شعب اخذ رای مد نظر است.

وی افزود: برای جلوگیری از حواشی از داوطلبان درخواست می شود در صورت تمایل در بخش ها نماینده داشته باشند. همچنین هر نامزد می تواند در ستادهای پیش از انتخابات کشور نماینده داشته باشد.

عضو کمیسیون انتخابات تصریح کرد: در این دوره احراز هویت الکترونیکی و رای گیری با شناسنامه و کارت ملی و رای گیری به صورت کاغذی انجام می شود.

سلیمی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور انجام شده و تمهیدات لازم برای حضور 6 تا 8 میلیون ایرانی خارج از کشور برای حضور در انتخابات اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی کشورها مانند کانادا و عربستان در این زمینه موانعی ایجاد کرده اند، اظهار داشت: کانادا با وجود رعایت حقوق بشر و آزادی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جلوگیری کرده است.

یکی از اعضای کمیته اجرایی انتخابات گفت: عربستان با برگزاری انتخابات در مکه و مدینه مخالفت کرد اما با برگزاری آن در جده و ریاض مخالفت نکرد زیرا در آن دو شهر ایرانیان زیادی وجود ندارد.

انتهای پیام/