You are currently viewing آشنایی با سیستم‌های امنیتی اماکن

آشنایی با سیستم‌های امنیتی اماکن


سیستم‌های امنیتی اماکن می‌تواند شامل موارد مختلفی اعم از دزدگیر سیم کارتی، دوربین بی سیم، دوربین سیم کارتی و ‌… باشد. هر یک از این موارد نیز نقش مهمی در عملکرد بهتر سیستم امنیتی ایفا کرده و حضور آن‌ها باعث می‌شود امنیت یک مکان را بتوان تا حد زیادی افزایش داد. تفاوتی ندارد که مکان موردنظر منزل مسکونی، اداره، محل کار، پارکینگ، خیابان و یا یک مرکز تجاری باشد. در هر صورت این تجهیزات در یک سیستم امنیتی بسیار کاربردی و موثر بوده که امروزه توسط برندهای مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شوند.

آشنایی با تجهیزات سیستم امنیتی نظارتی موجب شده تا بر اساس نوع نیاز و مکان مورد نظر بتوانید بهترین دوربین مداربسته را انتخاب و خریداری کنید. اینگونه قادر هستید تا در جهت ارتقای امنیت آن محیط از آن بهترین بهره را ببرید.

برای مثال دوربین سیم کارتی یک دوربین بی سیم بوده که نصب آسانی داشته و با یک سیم کارت به راحتی دیتا و تصاویر را به تلفن همراه شما منتقل می‌کند. همچنین سرعت عمل بسیار بالایی داشته و امنیت محیط را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

به طور کلی امروزه دوربین‌های مداربسته بی سیم بسیار مورد توجه واقع شده‌اند. زیرا این دوربین‌ها نیاز به کابل‌کشی ندارند. استفاده از آن‌ها ساده بوده و هزینه نصب اندکی دارند. یکی از همین دوربین‌های بی سیم پرطرفدار، دوربین سیم کارتی بوده که در سیستم‌های امنیتی اماکن مختلف قابل استفاده است. با نصب هر یک از این لوازم امنیتی اتفاقاتی مثل سرقت، تصادف و موارد مشابه برای شما کمتر رخ داده و در صورت بروز این اتفاقات نیز می‌توانید تصاویر مستند برای ارائه داشته باشید.

دوربین بی سیم

اهمیت استفاده از دوربین بی سیم و سیم کارتی

می‌توان گفت در نقاط مختلف جهان و به ویژه ایران استفاده از دوربین سیمکارتی گسترش پیدا کرده و این مسئله اهمیت استفاده از این دوربین را نشان می‌دهد. برای نصب آن‌ها نیاز به نصاب حرفه‌ای نبوده و می‌توانید به راحتی به کمک دفترچه راهنمای محصول، فرایند نصب را با موفقیت انجام دهید. از طرف دیگر عدم وجود سیم کشی و کابل کشی فرایند نصب را برای شما آسان‌تر و سریع‌تر کرده است.

همچنین دوربین‌های سیم کارتی هزینه کمتری دارند و نیازی نیست که تجهیزات مورد نیاز دوربین را به صورت جداگانه خریداری کنید‌. این مسئله نیز جزء نکات مثبت در رابطه با خرید این دوربین‌ها به شمار می‌رود. با کمک این دوربین به صورت بی سیم و در سریع‌ترین زمان ممکن تصاویر به صورت آنلاین برای شما ارسال می‌شوند. شما در هر نقطه از دنیا که باشید می‌توانید به کمک نرم‌افزار مخصوص دوربین که در تلفن همراه خود نصب می‌کنید، نظارت دقیقی روی تصاویر ارسالی داشته باشید.

البته عدم نیاز به شبکه کابلی در دوربین بی سیم سیمکارت خور باعث شده تا استفاده از آن در هر مکانی راحت‌تر باشد. به خصوص اگر قصد نصب دوربین در خارج از منزل را دارید. نکته مهم دیگر این است که این دوربین به امنیت بالاتر کمک کرده و اطلاعات چراکه می‌تواند تصاویر را به صورت رمزگذاری شده ذخیره و ارسال کند. پس در برابر حملات سایبری و هک کاملاً ایمن بوده و با خیال راحت می‌توانید دوربین‌های سیم کارت خور مناسب خود را انتخاب کنید.

دزدگیر سیم کارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم دزدگیر سیمکارتی را به صورت ساده تعریف کنیم، می‌بایست اظهار داشت که این دزدگیرها از زیرمجموعه‌های دزدگیرهای بی سیم هوشمند می‌باشند. این دزدگیر به نحوی طراحی شده تا بتواند با بهره‌گیری از شبکه موبایل و سیم کارت خدمات متنوعی را برای اطلاع رسانی و مدیریت عملکرد خود، همچون اینترنت، تماس صوتی و ارسال پیامک را با کیفیت بالا انجام دهد. یکی از کاربردهای اصلی این نوع از سیستم‌های امنیتی، عملکرد خودکار و اتوماتیک در شرایط اضطراری است. در واقع در شرایط اضطراری این دزدگیرها به صورت اتوماتیک احساس خطر کرده و به دنبال آن با شما و یا حتی مراکز امنیتی تماس گرفته تا گزارش آن اتفاق را انتقال دهند.

اما کاربردهای دزدگیرهای سیم‌کارتی، تنها به همین بخش محدود نشده، و تنوع بسیار زیادی دارند. در واقع این دزدگیرها با توجه به ساختار کوچک و منعطفی که دارند در کنار ساختار فنی قوی خود قادر به انجام اقدامات امنیتی زیادی می‌باشند. به عنوان مثال یکی از کاربردهای این سری از محصولات، جلوگیری از آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی است. در حقیقت این دزدگیرها از طریق حسگرهای رطوبت و دما، با تشخیص گرما یا سرمای زیاد، یا حتی خشکی و رطوبت با ارسال یک فرمان، با ایجاد تغییرات لازم در تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، از آسیب‌‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.

از دیگر کاربردهای دزدگیر سیم کارتی نیز می‌توان به جلوگیری از انفجار و آتش‌سوزی، دستبرد و سرقت و به خصوص پیشگیری از وقوع حوادث ناگهانی اشاره کرد. در حالت کلی ترکیب سیستم امنیتی شامل دزدگیر اماکن در کنار دوربین مداربسته باکیفیت، می‌تواند نقش بهتری را ایفا کند. زیرا این دو محصول به نوعی مکمل یکدیگر هستند. در ضمن می‌بایست اظهار داشت که دوربین‌های سیم کارتی در مدل‌های مختلف و با برندهای متنوعی تولید می‌شود. به همین دلیل نیاز است قبل از خرید در رابطه با آن‌ها اطلاعات کامل و دقیق را به دست آورده تا انتخاب مقرون به صرفه‌ای داشت.

سوالات متداول

قابلیت‌های دزدگیر سیم کارتی چیست؟

در واقع دزدگیر سیم کارتی نوع دیگری از دزدگیر بیسیم هوشمند بوده که به کمک سیم کارت و شبکه موبایل، قابلیت ارسال پیامک، تماس صوتی و اتصال به اینترنت را دارا می‌باشد. به این ترتیب به ارتقا سیستم امنیتی یک مکان کمک زیادی کرده و در مواقع اضطراری به صورت اتوماتیک با شما تماس می‌گیرد تا از وضعیت مکان موردنظر مطلع شوید.

آیا نصب دوربین بی‌سیم سخت است؟

خیر، نصب دوربین بی سیم یکی از راحت‌ترین روش‌های نصب دوربین مداربسته به شمار رفته که همه افراد با مطالعه دفترچه راهنما می‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند. زیرا این نوع از دوربین مداربسته نیازی به کابل کشی نداشته و نصب آن سریع، راحت و قابل انجام است.

دوربین سیم کارتی چگونه کار می‌کند؟

روند کار دوربین سیم کارتی با کمک یک سیم کارت اینترنت‌دار صورت گرفته و برای بهره بردن از اطلاعات دوربین، نیازی به مودم نداشته و از طریق دیتای سیم کارت به راحتی اطلاعات به نرم‌افزار گوشی منتقل می‌شوند.

کلام پایانی

در کنار استفاده از دوربین سیم کارتی، نصب دزدگیر سیم کارتی نیز در مکان‌‌های مختلف موجب شده تا سیستم امنیتی مدنظر تا حد زیادی افزایش پیدا کند. با کمک این دزدگیر اطلاعات دقیق و آنلاین را دریافت کرده و از راه دور به بهترین شکل مکان موردنظر را کنترل می‌کنید. این نکته سبب می‌شود تا به موقع از اتفاقات ناگوار مثل سرقت‌ها با خبر ‌شوید. همانطور که اشاره کردیم استفاده از این دزدگیر در کنار دوربین بی سیم تا حد زیادی امنیت مکان موردنظر شما را افزایش می‌دهد. زیرا این دو محصول مکمل یکدیگر بوده و در کنار هم قابلیت‌های بی‌نظیری دارند.

به منظور افزایش امنیت یک محیط، استفاده از دوربین‌های به روز و پیشرفته الزامی است. در این میان انواع دوربین سیم کارتی، دزدگیر سیم کارتی و دوربین بی سیم توانستند خریداران زیادی را به خود اختصاص داده و برای مکان‌های مختلف قابل استفاده باشند. برای خرید این دوربین‌ها حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده تا بتوانید محصولی اورجینال را خریداری کنید. فروشگاه آرمی تک می‌تواند انتخابی اصولی و کاربردی برای خرید تجهیزات و سیستم‌های امینتی نظیر دوربین مداربسته و انواع دزدگیرها باشد.