You are currently viewing آخرین ساعات زندگی افلاطون چگونه سپری شد؟

آخرین ساعات زندگی افلاطون چگونه سپری شد؟


اکنون با کمک کشف جدید یک طومار باستانی، مشخص شده است که افلاطون در حدود سال 348 پس از میلاد درگذشت و در آخرین ساعات زندگی از مهمانان پذیرایی کرد. افلاطون به دلیل نظریه هایش در زمینه سیاست، شعر، دانش و اخلاق به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان تاریخ شناخته می شود.

به گزارش تاریخ ما به نقل از دیلی میل، اکنون از طریق داده های به دست آمده از یک طومار تازه کشف شده مدفون در کوه وزوو می دانیم که متفکر یونان باستان زبان تیزبینانه ای در انتقاد داشت و آخرین لحظات عمر خود را صرف انتقاد از «فقدان» کرد. از ریتم» یک برده تبدیل به فلوت نواز شد.

در طومار مذکور به آخرین ساعات زندگی افلاطون و آنچه بر او گذشت پرداخته شده است. طومار نشان می دهد که افلاطون قبل از مرگ در سن 80 یا 81 سالگی در حدود 348 قبل از میلاد از تب رنج می برد و به موسیقی گوش می داد و از مهمانانش پذیرایی می کرد.

طومار معروف به “تاریخ آکادمی” توسط فیلودموس، فیلسوف و شاعری که در قرن اول پس از میلاد می زیست، نوشته شده است، پس از کشف آن در سال 1750 در ویلایی بزرگ در هرکولانیوم، که اکنون به عنوان ارکولانو در ایتالیا شناخته می شود، غیرقابل خواندن است. برای چندین سال

این طومار پس از فوران کوه وزوو در سال 79 پس از میلاد در زیر چندین متر خاکستر در خانه ای که گمان می رود متعلق به پدر همسر ژولیوس سزار بوده، دفن شده است و محققان مختلف 250 سال گذشته را صرف تلاش برای یافتن راهی برای خواندن کرده اند. محتوا. آنها طومار بودند.

اکنون محققان دانشگاه پیزا در ایتالیا از تکنیک‌هایی از جمله تصویربرداری فراطیفی مادون قرمز موج کوتاه استفاده کرده‌اند که تغییراتی را در نحوه بازتاب نور از جوهر سیاه روی پاپیروس ثبت می‌کند تا سند را رمزگشایی کنند. آنها این طومار را قدیمی‌ترین سند در تاریخ فلسفه یونان توصیف کرده‌اند که اکنون در اختیار داریم.

در این طومار از مهمان افلاطون به عنوان «مهمان کلدانی» یاد می شود و نشان می دهد که مهمان نوازی برای یونانیان امری مقدس بوده است. طومار دفن جسد افلاطون در آکادمی آتن را تأیید می کند، که او به تأسیس آن کمک کرد، اما به جزئیات بیشتر اشاره می کند که محل دفن این متفکر باستانی در باغ خاصی در محوطه آکادمی بوده است.

همچنین داده‌های این طومار نشان می‌دهد که افلاطون در سال 404 قبل از میلاد یا 399 قبل از میلاد به بردگی فروخته شد، زمانی که محبوبیت او در حال افزایش بود، در تضاد با فرضیه رایج که افلاطون در کتاب «او در سال 387 قبل از میلاد توسط دیونیسیوس، فرمانروای دیونیسیوس فروخته شد. سیراکوز، به منظور محدود کردن نفوذ افلاطون بر مردم تحت آن حاکم ظالم.

به لطف پیشرفته ترین تکنیک های تشخیص تصویر، تیم تحقیقاتی ایتالیایی سرانجام توانستند بخش های جدیدی از این متن را که قبلا غیرقابل دسترس به نظر می رسید، بخوانند و رمزگشایی کنند. این تیم تحقیقاتی معتقد است که تاثیر کامل این کار تنها در سال های آینده مشخص خواهد شد.

وزوویوس یک آتشفشان سوما-استراتو است که در خلیج ناپل در کامپانیا، ایتالیا، در حدود 9 کیلومتری شرق ناپل و در فاصله کمی از ساحل واقع شده است. این یکی از چندین آتشفشانی است که کامپانیا را تشکیل می دهد