You are currently viewing چگونه یک بازاریاب دیجیتال شویم؟  – افرک: آژانس تبلیغاتی آنلاین

چگونه یک بازاریاب دیجیتال شویم؟ – افرک: آژانس تبلیغاتی آنلاین


انتشار:
یکشنبه 3 مهر 1401

به روز رسانی:
چهارشنبه 24 خرداد 1402

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دیگر مرزی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین وجود ندارد. در گذشته بازاریابی سنتی بر بازاریابی آنلاین ترجیح داده می شد زیرا مردم با اینترنت آشنایی نداشتند. در حال حاضر روش های بازاریابی و همچنین فناوری به سرعت در حال تغییر و به روز شدن هستند. تمام روش های بازاریابی سنتی جای خود را به دیجیتال مارکتینگ داده اند. به عنوان مثال، پادکست ها جایگزین تبلیغات رادیویی شدند و تبلیغات بنری جایگزین بیلبوردها شدند. دیجیتال مارکتینگ مزایای زیادی دارد که مهمترین آنها یافتن مخاطبان هدف (کسانی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند) و تشویق آنها به خرید یا اشتراک گذاری و تحقیق در مورد محصولات است.

من بیشتر می دانم: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تخصص های دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است

مانند هر حوزه دیگری، دیجیتال مارکتینگ و تخصص های آن دائما در حال تغییر است. بازاریاب دیجیتال بودن تنها آغاز راه است. زمانی که اصول دیجیتال مارکتینگ را یاد گرفتید، می توانید خود را در این شغل تثبیت کنید و متخصص شوید. بر اساس علاقه خود می توانید در یکی از زمینه های سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تخصص داشته باشید. تبلیغات گوگلگسترش ایمیل مارکتینگ و غیره

برای تبدیل شدن به یک متخصص در هر یک از حوزه های دیجیتال مارکتینگ، باید دانش کافی در آن زمینه پیدا کنید و یاد بگیرید که با یک سری ابزار و پلتفرم کار کنید. همانطور که تکنولوژی به طور مداوم به روز می شود. همچنین باید به طور مداوم دانش خود را به روز کنید و با نسخه های مختلف فناوری آشنا شوید.

از کجا آغاز کنم

اطلاعات و دوره های آموزشی آنلاین دیجیتال مارکتینگ در اینترنت بسیار زیاد است که می توانید از آنها برای گسترش مهارت های خود و سپس کسب تجربه استفاده کنید. سعی کنید از منابع معتبر آموزش بگیرید زیرا دوره های آموزشی از برندهای معروف نه تنها برای رزومه شما مفید هستند بلکه ارزشمند هستند. توصیه می شود علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی برای مدتی در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید تا با افراد متخصص تجربه کسب کنید و رزومه خود را تقویت کنید. در کنفرانس ها و سمینارهای بازاریابان دیجیتال موفق شرکت کنید و سعی کنید رابطه خود را با آنها افزایش دهید

بشما قبلاً می دانید: مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما

گواهینامه بگیرید

گرفتن گواهینامه در بازاریابی دیجیتال گوگل نقطه شروع خوبی است. برای دریافت این گواهی نیازی به تجربه قبلی نیست. تنها چیزی که طول می کشد کمتر از ده ساعت در هفته برای مطالعه است و شما آماده هستید تا برای یکی از سخت ترین نقش ها در بازاریابی دیجیتال کار کنید. این گواهینامه توسط انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا (4A) و فدراسیون تبلیغات آمریکا (AAF) تأیید شده است.

موضوعات این گواهینامه بسیار گسترده است و از بازاریابی دیجیتال تا مبانی تجارت الکترونیک را شامل می شود. مهمترین مزیت این دوره که آن را بسیار ارزشمند می کند؛ در کنار آموزش تئوری، امکان انجام تمرینات عملی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از برنامه های صدور گواهینامه تجارت الکترونیک گوگل از شما می خواهد که یک کمپین ایمیل خودکار در HubSpot راه اندازی کنید و با استفاده از Shopify یک فروشگاه تجارت الکترونیک ایجاد کنید. این دوره نه تنها آموزش های لازم را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه ابزارهای مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

من بیشتر می دانم: استفاده از تبلیغات گوگل برای بازاریابی دیجیتال

چرا باید در بازاریابی دیجیتال تخصص داشته باشیم؟

امروزه اکثر مردم به صورت آنلاین خرید می کنند و نمی خواهند وقت خود را برای جستجو در بازار تلف کنند. با توجه به تقاضای زیاد مردم، صاحبان مشاغل نیز تمایل زیادی به انجام فروش و خدمات آنلاین خود دارند، بنابراین بازار کار برای بازاریابان دیجیتال بسیار خوب است.

مهارت های بازاریابی دیجیتال مورد نیاز است

تجارت الکترونیک در واقع ترکیبی از فروش و بازاریابی است. در این حرفه، شما نه تنها محصول خود را تبلیغ می کنید و با مشتری در تعامل هستید. بلکه باید بتوانید او را متقاعد کنید که از شما خرید کند. در بازاریابی دیجیتال، شما باید توانایی آنالیز ترافیک سایت خود را داشته باشید و یک کمپین بازاریابی ایمیلی راه اندازی کنید. همچنین باید بتوانید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید. برای هر محصول توضیحات بهینه بنویسید و عملکرد کاربر را تجزیه و تحلیل کنید تا نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید.

من بیشتر می دانم: ابزار مفید گوگل برای بازاریابی دیجیتال

یک بازاریاب دیجیتال موفق باید همه این کارها را انجام دهد. از افزایش بازدید سایت تا تبدیل او به خریدار و جلب رضایت او برای تبدیل شدن به یکی از مشتریان دائمی سایت. یک فروشگاه اینترنتی تا چه حد می تواند حس اعتماد را در مصرف کنندگان ایجاد کند. موفقیت بیشتری دارد در زیر به طور خلاصه به مهارت های مورد نیاز یک بازاریاب دیجیتال موفق اشاره کرده ایم:

  • بازاریابی محتوا
  • سئو سایت
  • بازاریابی اجتماعی
  • آشنایی با ابزارهایی مانند: Google Analytics، Google Ads، Google Tag Manager
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی درونگرا
  • افزایش فروش و بهبود تجربه کاربری
  • بازاریابی درونگرا

آخرین کلمه

در این مقاله تمام راه ها و راه های تبدیل شدن به متخصص دیجیتال مارکتینگ را برای شما شرح داده ایم. همچنین تمامی مهارت هایی که در این زمینه باید بیاموزید را ذکر کرده ایم. اگر سوال دیگری در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید یا یک بازاریاب دیجیتال موفق هستید که برای سایر افراد مفید باشد. می توانید با ما به اشتراک بگذارید.