You are currently viewing چگونه می توان سئو را برای جستجوی صوتی انجام داد؟

چگونه می توان سئو را برای جستجوی صوتی انجام داد؟


انجام سئو برای جستجوی صوتی یکی از مواردی است که باید در استراتژی سئو خود بگنجانید. در گذشته، تماس صوتی از راه دور ممکن است مانند یک فانتزی به نظر برسد. چت صوتی بسیار جذاب تر است. همچنین، اگر از هندزفری استفاده می‌کنید، قطعاً می‌توانید کارهای مختلفی را همزمان انجام دهید، مانند چت کردن با دوست خود و درست کردن ناهار در همان زمان. اخیراً به دلیل وجود ویروس کرونا، مردم بیشتر به تماس های صوتی روی آورده اند. جستجوی صوتی یکی از انواع جستجوی سریع در حال رشد است.

6 استراتژی برای موفقیت در بهینه سازی جستجوی صوتی

خیلی سریع و بدون بحث بیشتر، بیایید به بهینه سازی جستجوی صوتی بپردازیم. این نکات عبارتند از:

1. رفتار مشتری و دستگاه خود را درک کنید

همانطور که الگوریتم‌های جستجوی صوتی از داده‌ها، مکان و چندین نقطه داده برای درک زمینه جستجو استفاده می‌کنند، بازاریابان نیز باید در درک و رفتار مصرف‌کننده عمیق‌تر کاوش کنند. داده‌های بی‌درنگ و تحقیقات کاربر می‌تواند به درک اینکه افراد مختلف چگونه از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند و در چه نوع دستگاهی که دارای قابلیت صوتی است کمک می‌کند.

2. روی کلمات کلیدی مکالمه تمرکز کنید

برخی افراد معتقدند که بهتر است به جای کلمات کلیدی روی عبارات تمرکز کنید. دلیل این امر این است که جملات و عبارات معمولاً در جستجوی صوتی استفاده می شوند. اما هنگام انجام سئو برای جستجوی صوتی، بهتر است روی کلمات کلیدی تمرکز کنید. وقتی افراد به دنبال جمله ای می گردند، معمولاً هر فردی با توجه به لهجه و لهجه خود جمله ای را می گوید.

برای حل این مشکل، کارشناسان سئو همیشه به جای جملات، روی کلمات کلیدی تمرکز می کنند. پس در انجام سئو حتما به این نکته توجه کنید.

3. محتوای کاربر محور قانع کننده ایجاد کنید

تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های سئو برای هر وب سایتی است. اگر بر اساس اصول سئو محتوای مناسب برای کاربران خود ایجاد نکنید، قطعا در حین کار شکست خواهید خورد. تولید محتوا شامل یک سری اصول و قوانین بسیار مهم است. برای یادگیری نحوه تولید محتوا قطعا به آموزش نیاز دارید. به همین دلیل ما یک دوره آموزشی ایجاد محتوا ایجاد کرده ایم که می توانید از آن برای یادگیری استفاده کنید. برای استفاده از این دوره آموزشی کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

همچنین برای موفقیت در سئو باید استراتژی مناسبی داشته باشید. برای انجام سئو در جستجوی صوتی، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • محتوای وب با عنوان سوال ایجاد کنید
  • بلافاصله بعد از عنوان، پاسخ یا تعریفی مختصر از سوال بدهید.
  • از بقیه صفحه برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد موضوع استفاده کنید.

با استفاده از این الگوریتم می توانید یک صفحه وب غنی و قدرتمند ایجاد کنید. الگوریتم گوگل چنین صفحاتی را در بالای جدول خود قرار می دهد. این محتوا اطلاعات شیرین و جذابی را در بالای صفحه ایجاد می کند و به کاربران کمک می کند تا بیشترین بهره را از محتوا ببرند.

4. زمینه را با نشانه گذاری طرحواره فراهم کنید

از یک طرح کلی برای علامت گذاری محتوای خود استفاده کنید و به موتورهای جستجو بگویید سایت شما در مورد چیست. Schema نشانه گذاری داده های ساختاری است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا زمینه محتوای وب سایت شما را درک کنند. گوگل با استفاده از طرحواره ها زبان را درک می کند و می تواند راهی عالی برای افزودن اطلاعات بیشتر به وب سایت شما باشد. چنین ویژگی شما را آماده پاسخگویی به سوالات می کند.

5. صفحاتی ایجاد کنید که به سوالات متداول پاسخ دهند

وقتی جستجوگرهای صوتی سؤالی می پرسند، معمولاً آن را با «چه کسی»، «چه»، «کجا»، «چه زمانی»، «چرا» و «چگونه» شروع می کنند. آنها به دنبال پاسخ هایی هستند که نیاز فوری را برآورده کند. برای پاسخ به این سؤالات، یک صفحه سؤالات متداول ایجاد کنید و هر سؤال را با این قیدها شروع کنید. سپس به صورت مکالمه به آنها پاسخ دهید تا به جستجوی صوتی متوسل شوید.

6. به کاربران موبایل توجه کنید

امروزه بیشتر مردم تلفن همراه را به کامپیوترهای خانگی ترجیح می دهند. این به این دلیل است که تلفن های همراه ساده تر و راحت تر حمل می شوند. جستجوهای صوتی نیز معمولاً از طریق تلفن همراه انجام می شود. هنگام انجام سئو برای جستجوی صوتی، توجه ویژه به کاربران موبایل بسیار مهم است. در چنین وب سایت هایی باید کاربران موبایل را در اولویت قرار دهید.

بهتر است کدهای html و css خود را به بهترین شکل برای کاربران موبایل بهینه کنید. البته امروزه اکثر قالب های آماده وب سایت ریسپانسیو هستند و در دستگاه های مختلف قابل استفاده هستند. اما اگر خودتان مسئول کدنویسی قالب وبسایت هستید و نمی دانید چگونه صفحه را ریسپانسیو کنید، بهتر است دوره آموزشی ایجاد یک وبسایت واکنش گرا را تماشا کنید.

آینده بهینه سازی جستجوی صوتی چه خواهد بود؟

عصر حاضر عصر معجزه است. هیچ کس نمی داند فردا صبح که از خواب بیدار شویم چه اتفاقی می افتد. برای افراد مسن ممکن است هنوز کمی سخت باشد که باور کنند شما می توانید با یک دستگاه کوچک با فردی در قاره دیگری صحبت کنید. اما اکنون دنیای فناوری به سرعت در حال توسعه است. همچنین، تلفن های همراه ویژگی های جستجوی صوتی شگفت انگیزی را اضافه کرده اند.

در چنین حالتی انجام سئو برای جستجوهای صوتی بسیار مهم است و باید انجام شود. اگر با این موضوع آشنایی ندارید بهتر است کمی در مورد مطالعه آن تجدید نظر کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده است در شش مرحله به نحوه انجام سئو جستجوی صوتی بپردازیم. توجه به جستجوی صوتی بسیار مهم است. دلیل این امر این است که بسیاری از مردم به جای استفاده از رایانه شخصی به تلفن همراه روی آورده اند. جستجوهای صوتی همیشه در تلفن های همراه ساده تر بوده و دارای ویژگی های عالی هستند.

اگر شما نیز صاحب یک وب سایت هستید و علاقه مند به جذب کاربران موبایل بیشتر به سایت خود هستید، قطعا باید به سئو برای جستجوی صوتی توجه ویژه ای داشته باشید. توجه به جستجوهای صوتی می تواند ترافیک ورودی به وب سایت شما را چند برابر کند. اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. شاد و موفق باشید.