پر کردن کلمات کلیدی چیست و چگونه از آن اجتناب کنیم


در تعریف پر کردن کلمات کلیدی باید بگوییم که این یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کلاه سیاه است یا قرار دادن یک کلمه کلیدی هدف به طور مکرر در یک صفحه به منظور فریب دادن موتورهای جستجو.

در حالی که این روش در روزهای اولیه به نفع بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک بود، سایت هایی که از آن استفاده می کنند اکنون با جریمه های گوگل روبرو هستند. به همین دلیل، دیگر روش موثری برای افزایش رتبه موتورهای جستجو نیست و سئوکاران کلاه سفید از آن استفاده نمی کنند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم به بررسی بیشتر پر کردن کلمات کلیدی و اثرات آن بپردازیم.

تاریخچه مختصری از کارکنان شفا یافته

پر کردن کلمات کلیدی یک استراتژی محبوب SEO در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بود، زمانی که گوگل و سایر موتورهای جستجو به شدت بر تطبیق کلمات کلیدی تاکید داشتند. از جمله تکنیک های این روش باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • از پاراگراف هایی استفاده کنید که فهرستی از عبارات کلیدی مختلف دارند. این پاراگراف ها معمولاً نامرتبط یا غیرقابل خواندن هستند و هدف آنها فقط استفاده از کلمات کلیدی تا حد امکان در یک صفحه برای افزایش تعداد بازدید از آن صفحه است.
  • تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن علیرغم تجربه کاربری غیرطبیعی و ناراحت کننده ای که به همراه خواهد داشت.
  • کلمات کلیدی را با تغییر رنگ فونت آنها مطابق با طراحی پس زمینه سایت مخفی کنید.

هنگامی که گوگل الگوریتم های جستجوی خود را برای مبارزه با این عمل و جریمه کردن آن به روز کرد، پر کردن کلمات کلیدی از لیست تکنیک های سئو کلاه سفید حذف شد. گوگل هر سال تقریباً 500 تا 600 تغییر در الگوریتم های خود ایجاد می کند که هدف بسیاری از آنها مقابله با تکنیک های مشابه سئو کلاه سیاه است که هدف آنها دستکاری نتایج جستجو است.

خطرات استفاده از تکنیک پر کردن سخت شده

وقتی رتبه یک سایت در صفحات نتایج جستجوی گوگل کاهش می یابد، به این معنی است که مشتریان بالقوه کمتر احتمال دارد که شرکت یا سایت تجاری شما را بشناسند. در دنیایی که 14 درصد از مردم هر روز از اینترنت برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند، چنین ریسکی برای هر شرکتی واقعاً ضرر بزرگی است.

علاوه بر جریمه گوگل، تکیه بر پر کردن کلمات کلیدی با خطرات دیگری همراه است. به عنوان مثال، نرخ پرش شما افزایش می یابد و سرنخ های بیشتری را از دست خواهید داد. اگر صفحه سایت شما فقط با کلمات کلیدی اسپم شده و فاقد محتوای خواندنی، آموزنده و تعاملی است، بعید است که در سایت شما باقی بمانند.

در نهایت، اگر قصد دارید با مشتریان و کاربران اینترنتی تعامل داشته باشید، پر کردن کلمات کلیدی به شانس موفقیت شما آسیب می رساند. فهرست کردن کلمات کلیدی نه تنها برای ایجاد محتوای منحصربفرد و تعاملی اثر معکوس دارد، بلکه به اعتبار کسب و کار شما در بین مشتریان شما آسیب می رساند و باعث می شود آنها فکر کنند سایت شما اسپم است.

استراتژی های بالقوه برای استفاده از کلمات کلیدی

یک باور عمومی در بین کارشناسان سئو وجود دارد که تراکم کلمات کلیدی معیار مهمی برای افزایش رتبه صفحه در نتایج جستجوی گوگل است. به عبارت دیگر، یک عدد جادویی برای درصد کلمات کلیدی متناسب با تعداد کل کلمات تشکیل دهنده متن در صفحه وجود دارد. اما این باور اشتباه است.

در واقع، بهترین استراتژی این است که از خود بپرسید آیا استفاده از یک کلمه کلیدی داده شده و موقعیت آن در متن طبیعی است و با خوانایی مقاله سازگار است یا خیر. به عبارت دیگر، شما نباید تنها با هدف افزایش چگالی کلمه کلیدی مورد نظر خود به یک عدد خاص از آن استفاده کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی قابل استفاده است. همچنین به آن کلمه یا عبارت پیوند مرتبط و مفیدی بدهید که برای خواننده مفید باشد تا شانس خود را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید.

پر کردن کلمات کلیدی استراتژی است که کسب و کارهای مدرنی که می خواهند موقعیت خود را در گوگل افزایش دهند، نباید از آن استفاده کنند. بلکه باید روی استفاده هوشمندانه‌تر از کلمات کلیدی تمرکز کنند و سعی کنند محتوایی ایجاد کنند که مشتریان و خوانندگان سایت خود را جذب و الهام بخشد.

چند نکته برای استفاده صحیح از کلمات کلیدی

اکنون که با تعریف پر کردن کلمات کلیدی و خطرات آن آشنا شدید، ممکن است بپرسید که چگونه از کلمات کلیدی به طور موثر استفاده کنید. در زیر 3 نکته در این زمینه را توضیح داده ایم.

1) یک کلمه کلیدی اصلی برای هر پست و صفحه انتخاب کنید

اگر می خواهید در صنعت خود رتبه خوبی کسب کنید، باید کلمات کلیدی را شناسایی کرده و محتوای خود را بر این اساس بهینه کنید. اگر مطمئن نیستید که مخاطبان شما چه عباراتی را جستجو می کنند، می توانید از ابزارهایی مانند Keyword Planner استفاده کنید.

این ابزار به شما نشان می‌دهد که میانگین عبارت هدف شما در ماه چند جستجو است، تعیین می‌کند رتبه‌بندی برای آن عبارت چقدر دشوار است و اصطلاحات جایگزین را پیشنهاد می‌کند.

توصیه می کنیم به جای تمرکز بر عبارات یا کلمات کوتاه، کلمات طولانی را هدف قرار دهید. هرچه عبارت انتخابی شما خاص تر باشد، شانس شما برای رتبه بالاتر بیشتر است.

اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، رتبه بندی برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی می تواند بسیار سخت باشد. بنابراین اغلب بهتر است عبارات جستجوی کمتر محبوب را هدف قرار دهید. همچنین، از چند کلمه یا اصطلاح مشابه در چندین صفحه استفاده نکنید، زیرا ممکن است موتورهای جستجو ندانند کدام یک را اول باید بخزند.

توجه داشته باشید که می توانید کلمات کلیدی ثانویه، مترادف یا عبارات طولانی مرتبط را نیز اضافه کنید. استفاده از این راهکارها نتایج سئوی شما را بهبود می بخشد. زیرا هدف و هدف متن را در صفحه شما نشان می دهد و بنابراین به موتورهای جستجو کمک می کنید تا محتوای صفحه را درک کنند و سایت خود را ایندکس کنند. از طرفی متن شما بسیار طبیعی تر خواهد بود.

افزونه های سئو وردپرس مانند Rank Math می توانند به شما کمک کنند تا پست های خود را با استفاده از کلمات کلیدی تقریبا نامحدود بهینه کنید. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از کلمات بیشتر لزوماً بهتر نیست و حتی می توانید با هدف قرار دادن یک عبارت جستجو به نتایج عالی برسید.

۲) از کلمات کلیدی در جای مناسب استفاده کنید

هنگامی که کلمه کلیدی تمرکز خود را شناسایی کردید، مطمئن شوید که از آن به طور هدفمند استفاده می کنید. معمولاً بهتر است از این کلمه در جاهای زیر استفاده شود:

  • عنوان پست یا صفحه
  • حداقل در یکی از زیرنویس ها
  • توضیحات متا
  • پاراگراف اول متن
  • تقریباً نزدیک صفحه یا در بخش نتیجه گیری
  • حداقل در تگ alt یکی از تصاویر

مطمئن شوید که متن شما باید حداقل 300 کلمه باشد. در غیر این صورت، موتورهای جستجو نمی توانند کیفیت محتوای شما را ارزیابی کنند. پست های کوتاه نشان می دهد که محتوای شما برای خوانندگان بالقوه ارزش کمی دارد، بنابراین عاقلانه است که از مقالات طولانی تر در وبلاگ خود استفاده کنید.

3) برای مردم بنویسید نه ربات ها

در نهایت، به یاد داشته باشید که محتوای شما باید برای مردم جذاب باشد، نه فقط موتورهای جستجو. اگرچه بهترین راه حل، رعایت استانداردهای سئو است، اما به خاطر داشته باشید که پر کردن کلمات کلیدی یا استفاده نامرتب از کلمات کلیدی، محتوای شما را در چشم یک فرد نشان نمی دهد.

تجربه کاربری مثبت یک عامل رتبه بندی مهم است، بنابراین توصیه می کنیم مهارت های کپی رایتینگ خود را تقویت کنید. به طور کلی، شما باید از کلمات کلیدی خود به گونه ای استفاده کنید که با بقیه متن مقاله خود سازگار باشد، نه اینکه از آنها به گونه ای استفاده کنید که منطقی نباشد.

بدون شک بازدیدکنندگان سایت شما را در صورتی که نتوانند مطالب آن را به درستی و به راحتی بخوانند ترک خواهند کرد. بنابراین، بهتر است با ایجاد محتوای قابل فهم و ارزشمند که پاسخگوی سوالات آنها باشد، کاربران را درگیر کنید.

آخرین کلمه

پر کردن کلمات کلیدی ممکن است راه حلی جذاب برای مشکلات سئوی سایت شما به نظر برسد. این تکنیک کاغذی می تواند سایت شما را بیشتر در معرض دید موتورهای جستجو قرار دهد. اما معایب آن بیشتر از مزایای آن است و به همین دلیل نباید با کلمات کلیدی زیاده روی کرد.

در مقاله بالا، پر کردن کلمات کلیدی و تاثیر منفی آن بر سایت شما را تعریف کردیم. به یاد داشته باشید که گوگل به راحتی می تواند استفاده غیرطبیعی از یک کلمه کلیدی یا اصطلاح را تشخیص دهد و سایت شما را جریمه کند.

همچنین استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به معنای کاهش خوانایی محتوای شما و تاثیر منفی بر تجربه کاربری سایت شما و افزایش نرخ پرش شما است.

سوالات متداول

پرسنل کلمات کلیدی چیست؟

این اصطلاح به استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در صفحات یک سایت برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل اشاره دارد. اثرات آن را در این مقاله توضیح داده ایم.

آیا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در سئو مضر است؟

پر کردن کلمات کلیدی یک ترفند قدیمی توسط سئوکاران در گذشته برای فریب موتورهای جستجو برای افزایش رتبه سایت است. اما امروزه موتورهای جستجو هوشمندتر شده اند و با تشخیص این مشکل سایت مورد نظر را جریمه می کنند.

از چند کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

چگالی ایده آل کلیدواژه برای موتورهای جستجو و خوانندگان حدود 2 تا 5 درصد کل متن است. حتی در مقالات طولانی تر، بهتر است از یک کلمه کلیدی بیش از 20 بار در هر صفحه استفاده نکنید.

پرسنل چیست و چگونه از آن دوری کنیم برای اولین بار در چتر نیلی متخصص طراحی وب سایت و اپلیکیشن های انحصاری. به نظر می رسد.